• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2018-06-12 16:57:40 följande:

    Ja hur kul hade det inte varit att få följas åt! :)

    Jag har tagit gonal, och nu också fyremadel(som jag inte gillar) får utslag av den men men! Så är det!

    Ja precis, 14 ägg låter lagom om man går efter vad man luskat kring på diverse trådar, då tycker man av överstimulans ska undvikas! :) jag får återkomma imorgon med mer info efter ultraljudet kring mig själv! :)


    Jag använde gonal f när jag gjorde långa metoden. Sen använde jag nässpray som nedreglering, så då slapp jag dubbla sprutor. Jag tycker Menopur känns mycket mer än gonal f och Fyremadel när man sprutar in den (den svider och gör ont), men Fyremadel har grövre mål och jag får alltid ett rött märke efter injektionen.

    Lycka till idag! :)
  • Ontopic

    Jag hoppas så att jag slipper äggplock efter att ha läst om dessa hemska sprutor ni tvingas ta.. Kom i håg att ni är grymma :) Skulle inte förvåna mig om jag hamnar där också längre fram i tiden.

  • Kallamakka

    Halloj!

    Ja fyremadel är inte min favvis heller.. Men ja, är det nåt man försonas med så är de väl de där sprutorna :)

    Idag gick bra! Hon hittade 10 ägg i bra size, ska fortsätta med samma dos och äggplock är inbokat till på måndag, hon vågade tro att fler skulle hinna bli större under de här sista dagarna också. Alltså.. Waow vad gör man nu?! :D tycker det är så häftigt och skit skrämmande samtidigt alltihopa!!

  • mooonwalker
    Ontopic skrev 2018-06-13 12:37:58 följande:

    Jag hoppas så att jag slipper äggplock efter att ha läst om dessa hemska sprutor ni tvingas ta.. Kom i håg att ni är grymma :) Skulle inte förvåna mig om jag hamnar där också längre fram i tiden.


    Om du måste ta sprutorna i framtiden kommer du klara det galant, det är jag helt säker på! <3
    Kallamakka skrev 2018-06-13 18:44:57 följande:

    Halloj!

    Ja fyremadel är inte min favvis heller.. Men ja, är det nåt man försonas med så är de väl de där sprutorna :)

    Idag gick bra! Hon hittade 10 ägg i bra size, ska fortsätta med samma dos och äggplock är inbokat till på måndag, hon vågade tro att fler skulle hinna bli större under de här sista dagarna också. Alltså.. Waow vad gör man nu?! :D tycker det är så häftigt och skit skrämmande samtidigt alltihopa!!


    Det låter ju toppen! 10 ägg blir perfekt :) Jag kommer inte få göra äggplock på fredag trots allt. Tydligen var mina äggblåsor precis på gränsen till för små och då är risken att äggen är omogna när de plockas ut. Så jag får vänta till måndag. Läkaren var dock lite osäker eftersom jag ändå har ganska många ägg på gång, så det finns risk att jag blir övetstimulerad igen... Men jag fick lämna blodprover som såg bra ut. Dock börjar jag känna mer och mer i magen. Det som jag tycker är jobbigt med att vänta är allt med mitt arbete. Jag har ju nyligen bytt jobb och vill absolut inte berätta för någon där. Min chef har jag noll förtroende för, så det blir väldigt knepigt. Hur har ni andra gjort? Vet era chefer om allt?
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2018-06-13 22:59:24 följande:

    Om du måste ta sprutorna i framtiden kommer du klara det galant, det är jag helt säker på! <3Det låter ju toppen! 10 ägg blir perfekt :) Jag kommer inte få göra äggplock på fredag trots allt. Tydligen var mina äggblåsor precis på gränsen till för små och då är risken att äggen är omogna när de plockas ut. Så jag får vänta till måndag. Läkaren var dock lite osäker eftersom jag ändå har ganska många ägg på gång, så det finns risk att jag blir övetstimulerad igen... Men jag fick lämna blodprover som såg bra ut. Dock börjar jag känna mer och mer i magen. Det som jag tycker är jobbigt med att vänta är allt med mitt arbete. Jag har ju nyligen bytt jobb och vill absolut inte berätta för någon där. Min chef har jag noll förtroende för, så det blir väldigt knepigt. Hur har ni andra gjort? Vet era chefer om allt?


    Go morgon! :)

    Blev det lägre dos fram till måndag nudå? Läkaren sa att de växer 2 mm per dag, så då hinner de säkert växa till sig fint ska du se! :)

    Jag är relativt ny på mitt arbete också, tillslut valde jag att berätta för min chef eftersom att det blev så hattigt med ledighet hit och dit. Mina kollegor kände jag inte att jag ville säga någonting till, utan berättade bara att jag kommer vara borta en del och chefen vet varför och skulle de ha några undringar så får de ta det med chefen.

    Det ända min chef sa var att jag skulle försäkra mina kollegor om att jag inte var sjuk, så de slapp vara oroliga.
  • MariaC

    2 juni kl. 02.37 föddes vår lilla Vide. Tyvärr var han redan i himlen. V. 32 och han dog i min mage, hjärtat stannade. Vi går sönder av sorg. 3,5 års kämpande för att få Vide och nu har vi förlorat honom.

    Nu är vi tillbaka på ruta 0 igen fast hundra gånger värre. Och med ovissheten om vi ens kommer få någon mer chans.

  • Anonym (Dubbelt trubbel)
    MariaC skrev 2018-06-14 14:17:28 följande:

    2 juni kl. 02.37 föddes vår lilla Vide. Tyvärr var han redan i himlen. V. 32 och han dog i min mage, hjärtat stannade. Vi går sönder av sorg. 3,5 års kämpande för att få Vide och nu har vi förlorat honom.

    Nu är vi tillbaka på ruta 0 igen fast hundra gånger värre. Och med ovissheten om vi ens kommer få någon mer chans.


    Så fruktansvärt! Finner inga ord

    Har ni fått några besked om varför detta fruktansvärda hände? :(

    Styrkekramar! <3
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2018-06-14 06:27:08 följande:

    Go morgon! :)

    Blev det lägre dos fram till måndag nudå? Läkaren sa att de växer 2 mm per dag, så då hinner de säkert växa till sig fint ska du se! :)

    Jag är relativt ny på mitt arbete också, tillslut valde jag att berätta för min chef eftersom att det blev så hattigt med ledighet hit och dit. Mina kollegor kände jag inte att jag ville säga någonting till, utan berättade bara att jag kommer vara borta en del och chefen vet varför och skulle de ha några undringar så får de ta det med chefen.

    Det ända min chef sa var att jag skulle försäkra mina kollegor om att jag inte var sjuk, så de slapp vara oroliga.


    Ja det stämmer, lägre dos fram till äggplocket. Jag ska dock dit igen imorgon och göra ett tredje ultraljud. Sjukhuset ligger en bit bort, så det blir väldigt mycket åkande fram och tillbaka.
    MariaC skrev 2018-06-14 14:17:28 följande:

    2 juni kl. 02.37 föddes vår lilla Vide. Tyvärr var han redan i himlen. V. 32 och han dog i min mage, hjärtat stannade. Vi går sönder av sorg. 3,5 års kämpande för att få Vide och nu har vi förlorat honom.

    Nu är vi tillbaka på ruta 0 igen fast hundra gånger värre. Och med ovissheten om vi ens kommer få någon mer chans.


    Nej, fy vad fruktansvärt! Stackars, stackars er! Livet är så himla orättvist. Jag vet att det inte är något jag kan säga eller göra som kan underlätta för er, men jag hoppas verkligen att ni i framtiden får er bebis och kan vara lyckliga. Stor kram!
  • Kallamakka
    MariaC skrev 2018-06-14 14:17:28 följande:

    2 juni kl. 02.37 föddes vår lilla Vide. Tyvärr var han redan i himlen. V. 32 och han dog i min mage, hjärtat stannade. Vi går sönder av sorg. 3,5 års kämpande för att få Vide och nu har vi förlorat honom.

    Nu är vi tillbaka på ruta 0 igen fast hundra gånger värre. Och med ovissheten om vi ens kommer få någon mer chans.


    Vad ledsen jag blir av att läsa detta, speciellt när man önskat detta så länge och.. Nää.. :'( .. Livet är så satans orättvist, detta ska inte behöva hända någon! Många styrkekramar till er i er stora sorg. Jag kan inte ens förställa mig vad ni går igenom <3 skickar all styrka jag har till er!
Svar på tråden Avsaknad av spermier