• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Ontopic
    Kallamakka skrev 2018-07-06 18:20:51 följande:

    Det känns tryggt i den här tråden, vi är som en liten peppade familj som bryr oss genuint om varandra. Jag tycker det känns jätte bra att kunna komma in här och ta del av andras tankar, kunna prata öppet om allt och framför allt se all kämpaglöd trots alla motgångar!


    Jag håller så med dig! I allt tråkigt känns det ändå som en stor kram att bara vara här inne.. Ingen annan förstår så som ni förstår. Tyvärr får man ju säga, för man vill ju ingen det här.. Tillsammans är man starka :)
  • mooonwalker
    Ontopic skrev 2018-07-06 16:31:26 följande:

    Åhh jag vet! Fan vad hemskt det är det här! Man vill ju så mycket...!! Den här känslan av hopplöshet och meningslösthet är så vidrig. Så jobbigt att tacklas med.. Sen att man försöker att inte hoppas för mycket men ändå blir man ledsen.. lJag vill bara ge dig en stor kram..


    Kallamakka skrev 2018-07-06 18:20:51 följande:

    Det känns tryggt i den här tråden, vi är som en liten peppade familj som bryr oss genuint om varandra. Jag tycker det känns jätte bra att kunna komma in här och ta del av andras tankar, kunna prata öppet om allt och framför allt se all kämpaglöd trots alla motgångar!


    Tack för ert stöd! Och jag håller verkligen med om att det är skönt att kunna prata med er tjejer här. Dock tycker jag att det är lite obehagligt när män skriver här inne och skriver att det finns sätt att lösa det på. Jag har även fått ett privat meddelande där en främmande man vill erbjuda sina tjänster. Den hjälp vi behöver kommer jag söka hos sjukvården antingen i Sverige eller möjligtvis i typ Danmark.

    Kram!
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2018-07-07 13:28:31 följande:

    Tack för ert stöd! Och jag håller verkligen med om att det är skönt att kunna prata med er tjejer här. Dock tycker jag att det är lite obehagligt när män skriver här inne och skriver att det finns sätt att lösa det på. Jag har även fått ett privat meddelande där en främmande man vill erbjuda sina tjänster. Den hjälp vi behöver kommer jag söka hos sjukvården antingen i Sverige eller möjligtvis i typ Danmark.

    Kram!


    Ja jag tycker inte heller om det, fick flera såna meddelanden. Ett tag kände jag mig förföljd av samma person, bytte därför nick och så vidare.. Blir lite läskigt tillslut tycker jag, när man inte känner själv att Det räcker nu.
  • Ontopic
    mooonwalker skrev 2018-07-07 13:28:31 följande:

    Tack för ert stöd! Och jag håller verkligen med om att det är skönt att kunna prata med er tjejer här. Dock tycker jag att det är lite obehagligt när män skriver här inne och skriver att det finns sätt att lösa det på. Jag har även fått ett privat meddelande där en främmande man vill erbjuda sina tjänster. Den hjälp vi behöver kommer jag söka hos sjukvården antingen i Sverige eller möjligtvis i typ Danmark.

    Kram!


    Kallamakka skrev 2018-07-07 15:56:19 följande:

    Ja jag tycker inte heller om det, fick flera såna meddelanden. Ett tag kände jag mig förföljd av samma person, bytte därför nick och så vidare.. Blir lite läskigt tillslut tycker jag, när man inte känner själv att Det räcker nu.


    Tycker också det obehagligt.. Svarar inte ens på sånt! Jag söker också min hjälp inom sjukvården.
  • Kallamakka
    askyfullofstars skrev 2018-07-23 13:52:27 följande:

    Hur går det för alla i tråden? Vi ska äntligen få sätta igång i augusti. Någon som blivit gravid/gör några försök?


    Hej!

    Här händer ingenting, väntar på vecka 32. Då öppnat dom igen!
  • Anonym (Dubbelt trubbel)
    askyfullofstars skrev 2018-07-23 13:52:27 följande:

    Hur går det för alla i tråden? Vi ska äntligen få sätta igång i augusti. Någon som blivit gravid/gör några försök?


    Vi fick en son för en vecka sen <3 Han hade bråttom ut drygt en månad för tidigt men allt har gått bra. Känns väldigt overkligt att sitta med han i famnen här just nu Håller alla tummar för er här inne!
  • Ontopic
    askyfullofstars skrev 2018-07-23 13:52:27 följande:

    Hur går det för alla i tråden? Vi ska äntligen få sätta igång i augusti. Någon som blivit gravid/gör några försök?


    Vi väntar också på att få köra i gång igen :) Blir dryga veckors väntan...
  • askyfullofstars
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2018-07-23 21:13:36 följande:

    Vi fick en son för en vecka sen <3 Han hade bråttom ut drygt en månad för tidigt men allt har gått bra. Känns väldigt overkligt att sitta med han i famnen här just nu Håller alla tummar för er här inne!


    Grattis! Var det ivf ni gjorde? Vad underbart.
  • askyfullofstars
    Ontopic skrev 2018-07-23 22:05:00 följande:

    Vi väntar också på att få köra i gång igen :) Blir dryga veckors väntan...


    Denna väntan gör en knäpp. Vilken behandling kommer ni få?
Svar på tråden Avsaknad av spermier