• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    540235 visningar
    2466 svar
    2466
    540235

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Äldre 20 Sep 01:05
    MariaC skrev 2018-09-19 20:32:21 följande:

    Nej, vi har gjort tre IVF.er men de två första gjorde vi Mikro-Tese som vi fick bekosta själva. Vide kom till på första gratisförsöket. Så vi har två gratisförsök kvar.


    Är det så att man får behålla försöken till syskon om man har kvar efter att man fått barn via ivf (alltså gratisförsöken)? Jag trodde det var "förbrukat" då. Men jag kanske hade fel då.
  • Äldre 20 Sep 13:10
    MariaC skrev 2018-09-18 12:35:43 följande:

    Blev ett tidigt missfall så nu blir det tyvärr till att dra igång ny IVF. Känns som ett berg att bestiga men vi har inget val. Ska ha mens om ca 2 veckor och då börjar vi med hormoner. Väntar på att läkaren ska höra av sig med behandlingsplan eftersom jag blev överstimulerad och inlagd med Vide. Får se vad de hittar på eftersom jag har lågt AMH och är svårstimulerad också.


    Alltså eran resa... Hoppas du har någon eller något som kan ge dig styrka att orka framåt. Tänker på dig
  • Äldre 20 Sep 17:21
    Nervernautanpå skrev 2018-09-20 01:05:35 följande:

    Är det så att man får behålla försöken till syskon om man har kvar efter att man fått barn via ivf (alltså gratisförsöken)? Jag trodde det var "förbrukat" då. Men jag kanske hade fel då.


    Nej, man får inte behålla dem till syskonförsök. Man kan bara få gratis hjälp till ett barn. Bara om man har blastocyst i frysen så kan man ju spara den och sen betala för att sätta in den.
  • Äldre 20 Sep 17:23
    Ontopic skrev 2018-09-20 13:10:41 följande:

    Alltså eran resa... Hoppas du har någon eller något som kan ge dig styrka att orka framåt. Tänker på dig


    Tack, va fin du är. Att jag och min sambo har varandra, våra djur och gården gör att vi orkar försätta leva..
  • Äldre 20 Sep 17:39
    MariaC skrev 2018-09-20 17:23:51 följande:

    Tack, va fin du är. Att jag och min sambo har varandra, våra djur och gården gör att vi orkar försätta leva..


    Jag känner så med dig.. Och jag blir glad av att läsa att det finns flera bra saker omkring dig som gör att livet värt framåt! Ge inte upp er kamp
  • Äldre 22 Sep 22:26
    MariaC skrev 2018-09-20 17:23:51 följande:
    Tack, va fin du är. Att jag och min sambo har varandra, våra djur och gården gör att vi orkar försätta leva..
    Heja er. All kärlek <3 
  • Äldre 3 Oct 18:06

    Hur går det för er? Vår behandling blev uppskjuten och de ville att vi skulle komma på besök för att gå igenom behandlingen. Har inte fått kallelse än.. surt!

  • Äldre 4 Oct 18:26

    Vi kör på som vanligt men nu med letrozole, ovitrelle och lutinus. Insemination imorgon.

    Så det är bara att hålla tummarna.

  • Äldre 5 Oct 20:35
    Ontopic skrev 2018-10-03 18:06:14 följande:

    Hur går det för er? Vår behandling blev uppskjuten och de ville att vi skulle komma på besök för att gå igenom behandlingen. Har inte fått kallelse än.. surt!


    Tråkigt när det drar ut på tiden! Varför sköt dom upp behandlingen?
  • Äldre 5 Oct 21:27
    Nervernautanpå skrev 2018-10-05 20:35:37 följande:

    Tråkigt när det drar ut på tiden! Varför sköt dom upp behandlingen?


    Vi fick en tid för telefonsamtal med läkare som skulle vara vår startpunkt, sen sa läkaren i telefonen att hon ville att vi skulle komma upp iaf. Så hon ändrade sig.. Ringde i dag och frågade om kallelse var på väg, fick till svars att vi står i väntelistan och får komma någon gång under hösten! Så riktigt tråkigt!!

    Hoppas inseminationen går bra! Lycka till :)
Svar på tråden Avsaknad av spermier