• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539110 visningar
    2466 svar
    2466
    539110

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Äldre 20 Oct 22:07
    Kallamakka skrev 2018-10-20 20:43:23 följande:

    Det låter lovande! Jag provade testa 11 dagar efter återförande, fick positivt på digitalt. Att mensen inte kommit känns ju lovande, för mig betydde det graviditet! :)


    Kan inte med ord beskriva hur nervös jag är. Det är hemskt. Hur tidigt kände du symtom?
  • Äldre 20 Oct 23:16
    Nervernautanpå skrev 2018-10-20 22:05:48 följande:

    Ja precis.


    Ok. Har dina ägg lossat vid den tidpunkten (när ni kollatera VUL?)

    Jag skulle aldrig bli gravid 24 h efter ovitrelle då mina ägg inte släpper efter 36-38 timmar ens. Konstigt nog. Tror jag ägglossar väldigt sent.
  • Äldre 20 Oct 23:17
    Nervernautanpå skrev 2018-10-20 22:05:48 följande:

    Ja precis.


    Ok. Har dina ägg lossat vid den tidpunkten (när ni kollatera VUL?)

    Jag skulle aldrig bli gravid 24 h efter ovitrelle då mina ägg inte släpper efter 36-38 timmar ens. Konstigt nog. Tror jag ägglossar väldigt sent.
  • Äldre 20 Oct 23:17
    Nervernautanpå skrev 2018-10-20 22:05:48 följande:

    Ja precis.


    Ok. Har dina ägg lossat vid den tidpunkten (när ni kollatera VUL?)

    Jag skulle aldrig bli gravid 24 h efter ovitrelle då mina ägg inte släpper efter 36-38 timmar ens. Konstigt nog. Tror jag ägglossar väldigt sent.
  • Äldre 21 Oct 00:37
    askyfullofstars skrev 2018-10-20 23:17:40 följande:

    Ok. Har dina ägg lossat vid den tidpunkten (när ni kollatera VUL?)

    Jag skulle aldrig bli gravid 24 h efter ovitrelle då mina ägg inte släpper efter 36-38 timmar ens. Konstigt nog. Tror jag ägglossar väldigt sent.


    Ja jag får ju lita på att dom vet vad dom gör.
  • Äldre 21 Oct 07:14
    Nervernautanpå skrev 2018-10-20 22:07:18 följande:

    Kan inte med ord beskriva hur nervös jag är. Det är hemskt. Hur tidigt kände du symtom?


    Ja jag kände faktiskt en bubblande känsla nere i magen, men sen gjorde vi återföringen i naturlig cykel så då kunde jag ju säkert veta att det var min kropp som kändes annorlunda och inte på grund av extra hormomer.

    Hoppas hoppas :) :)
  • Äldre 21 Oct 09:52
    Kallamakka skrev 2018-10-21 07:14:41 följande:

    Ja jag kände faktiskt en bubblande känsla nere i magen, men sen gjorde vi återföringen i naturlig cykel så då kunde jag ju säkert veta att det var min kropp som kändes annorlunda och inte på grund av extra hormomer.

    Hoppas hoppas :) :)


    Ok. Jag gjorde gravtestet imorse som vi fick av kliniken och det var negativt. Men jag har inte fått mens än så jag vet inte. Känns så tråkigt bara.
  • Äldre 21 Oct 15:01
    Nervernautanpå skrev 2018-10-21 09:52:00 följande:

    Ok. Jag gjorde gravtestet imorse som vi fick av kliniken och det var negativt. Men jag har inte fått mens än så jag vet inte. Känns så tråkigt bara.


    Vad tråkigt! :/ kanske var det för tidigt?

    Själv firar jag att jag gått in i vecka 13 med rosa flytningar som jag önskar med Allt jag har-inte blir röda. :(
  • Äldre 21 Oct 16:42
    Nervernautanpå skrev 2018-10-21 09:52:00 följande:

    Ok. Jag gjorde gravtestet imorse som vi fick av kliniken och det var negativt. Men jag har inte fått mens än så jag vet inte. Känns så tråkigt bara.


    Va tråkigt men testa imorgon igen! Stor kram
  • Äldre 21 Oct 17:28
    Kallamakka skrev 2018-10-21 15:01:24 följande:

    Vad tråkigt! :/ kanske var det för tidigt?

    Själv firar jag att jag gått in i vecka 13 med rosa flytningar som jag önskar med Allt jag har-inte blir röda. :(


    Håller alla mina tummar för dig.
Svar på tråden Avsaknad av spermier