• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539935 visningar
    2466 svar
    2466
    539935

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Äldre 29 Oct 00:12
    askyfullofstars skrev 2018-10-28 21:18:36 följande:

    Plussade idag på bim -4. Är i chock. Vågar inte ta in något då jag inte ens kommit till testdag. Men just idag är jag gravid. Helt otroligt.....


    Grattis! Håller tummarna att allt går som det ska!
  • Äldre 29 Oct 09:49
    Nervernautanpå skrev 2018-10-29 00:12:25 följande:

    Grattis! Håller tummarna att allt går som det ska!


    Tack vännen! Hoppas ni lyckas snart också!!
  • Äldre 29 Oct 14:27
    askyfullofstars skrev 2018-10-28 21:18:36 följande:

    Plussade idag på bim -4. Är i chock. Vågar inte ta in något då jag inte ens kommit till testdag. Men just idag är jag gravid. Helt otroligt.....


    Jippie! STORT grattis! Önskar att få läsa om plus i just den här tråden! Jätte roligt, förstår chocken! :)
  • Äldre 29 Oct 14:34
    Kallamakka skrev 2018-10-29 14:27:43 följande:

    Jippie! STORT grattis! Önskar att få läsa om plus i just den här tråden! Jätte roligt, förstår chocken! :)


    Tack!!!! Önskar detsamma till dig!! Hur går det för dig??
  • Äldre 29 Oct 14:39
    askyfullofstars skrev 2018-10-29 14:34:53 följande:

    Tack!!!! Önskar detsamma till dig!! Hur går det för dig??


    Tack!

    Det går bra, jag har vägrat att stanna i en ledsamhet bubbla och vill se framåt, imorgon ska jag iväg på ultraljud och se hur missfallet gått, hoppas på att allt har kommit ut. Sedan är det bara att börja ta äl-test och hoppas på ägglossning inom snar framtid. Vi har 2 ägg kvar. Kanske kanske.. Vill inget annat än att ja just den där känslan som du bär på nu.. Åå, allt e så fnittrig och färgglatt. Älskade det! :) hoppas nu det håller i sig!! Det måste det!!
  • Äldre 29 Oct 14:55
    Kallamakka skrev 2018-10-29 14:39:57 följande:

    Tack!

    Det går bra, jag har vägrat att stanna i en ledsamhet bubbla och vill se framåt, imorgon ska jag iväg på ultraljud och se hur missfallet gått, hoppas på att allt har kommit ut. Sedan är det bara att börja ta äl-test och hoppas på ägglossning inom snar framtid. Vi har 2 ägg kvar. Kanske kanske.. Vill inget annat än att ja just den där känslan som du bär på nu.. Åå, allt e så fnittrig och färgglatt. Älskade det! :) hoppas nu det håller i sig!! Det måste det!!


    Tycker du resonerar helt rätt!!! 2 ägg låter lovande!! Uppdatera gärna efter ultraljudet.

    Jag vågar typ inte säga de högt!
  • Äldre 29 Oct 15:00
    askyfullofstars skrev 2018-10-29 14:55:37 följande:

    Tycker du resonerar helt rätt!!! 2 ägg låter lovande!! Uppdatera gärna efter ultraljudet.

    Jag vågar typ inte säga de högt!


    Hahah när jag plussade var jag tvungen att säga det högt, till mig själv, till spegelbilden. Haha det gick liksom inte in :D fantastiskt roligt! Så glad för din skull :) hur det än går, så är det ju säkert att du är gravid just nu! Och det är ju nåt! :)
  • Äldre 30 Oct 08:55
    askyfullofstars skrev 2018-10-28 21:18:36 följande:

    Plussade idag på bim -4. Är i chock. Vågar inte ta in något då jag inte ens kommit till testdag. Men just idag är jag gravid. Helt otroligt.....


    Stort grattis! Är så glad för din skull! Var det IVF med donerade spermier?
    Kallamakka skrev 2018-10-29 14:39:57 följande:
    Tack!

    Det går bra, jag har vägrat att stanna i en ledsamhet bubbla och vill se framåt, imorgon ska jag iväg på ultraljud och se hur missfallet gått, hoppas på att allt har kommit ut. Sedan är det bara att börja ta äl-test och hoppas på ägglossning inom snar framtid. Vi har 2 ägg kvar. Kanske kanske.. Vill inget annat än att ja just den där känslan som du bär på nu.. Åå, allt e så fnittrig och färgglatt. Älskade det! :) hoppas nu det håller i sig!! Det måste det!!
    Hoppas att det ser bra ut på ultraljudet idag! Om man har varit gravid en gång så är det för många lättare att bli gravid en gång till, för kroppen kommer ihåg vad den ska göra. Så jag håller tummarna för att nästa embryo fäster också! Du har inte funderat på att fråga om ni får återföra två embryon?
  • Äldre 30 Oct 11:54
    mooonwalker skrev 2018-10-30 08:55:57 följande:

    Hoppas att det ser bra ut på ultraljudet idag! Om man har varit gravid en gång så är det för många lättare att bli gravid en gång till, för kroppen kommer ihåg vad den ska göra. Så jag håller tummarna för att nästa embryo fäster också! Du har inte funderat på att fråga om ni får återföra två embryon?


    Ja vi får se om kroppen kommer ihåg. Hoppas! :)

    Jag tror inte vi skulle få sätta in två, är 26 år gammal. Så jag vet inte av vilken anledning de skulle gå med på det, men skulle vara skönare än att ha en kvar om insättningen inte fungerar, blir så vanskligt med om den klarar upptining eller inte.

    Det såg bra ut på ultraljud, endast 1 cm hinna kvar som de var säkra på att kroppen kommer ta hand om. Firade beskedet med nya ägglossningstester(tänk vad man kan va glad för konstiga saker) :)
  • Äldre 30 Oct 11:57
    mooonwalker skrev 2018-10-30 08:55:57 följande:

    Stort grattis! Är så glad för din skull! Var det IVF med donerade spermier?Hoppas att det ser bra ut på ultraljudet idag! Om man har varit gravid en gång så är det för många lättare att bli gravid en gång till, för kroppen kommer ihåg vad den ska göra. Så jag håller tummarna för att nästa embryo fäster också! Du har inte funderat på att fråga om ni får återföra två embryon?


    Tack! Vågar inte ta in något än då jag inte passerat bim... Nej, det var via insemination med donerade spermier. :)
Svar på tråden Avsaknad av spermier