• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    540212 visningar
    2466 svar
    2466
    540212

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • GoC
    Äldre 28 Feb 13:20
    askyfullofstars skrev 2019-02-25 20:35:18 följande:

    Sjukt nog minns jag dina inlägg. Hur gammal är ditt barn nu? :)


    Det kan jag tänka mig. Min panik och ensamhetskänsla som andra inte förstod sig på satte sig nog i flera huvuden :)

    Han är 2.5 år idag :)
    k85 skrev 2019-02-26 17:16:44 följande:

    Läser gärna din blogg! Kan du skicka den? Kram


    Självklart, vagentilldig.bloggplatsen.se

    Jag bollar gärna tankar med fler som är där jag var då. Vet hur jobbigt det kan vara.
  • Äldre 28 Feb 17:03
    GoC skrev 2019-02-28 13:20:08 följande:

    Det kan jag tänka mig. Min panik och ensamhetskänsla som andra inte förstod sig på satte sig nog i flera huvuden :)

    Han är 2.5 år idag :)Självklart, vagentilldig.bloggplatsen.se

    Jag bollar gärna tankar med fler som är där jag var då. Vet hur jobbigt det kan vara.


    Va stor han blivit. Jag vet att detta är en känslig fråga men jag hoppas du är ok med den. Har ni planerat syskon till honom? Orkar man göra processen igen?
  • k85
    Äldre 1 Mar 11:30

    Nu har vi fått reda på att det inte är någon kromosomavvikelse! Känns väldigt skönt =) Förhoppningsvis tid till androlog snart. Känner oss lättade även fast vi inte vet nästa steg, nu kan vi förhoppningsvis släppa misstanken om att det var något ärftligt!

  • k85
    Äldre 1 Mar 11:52
    GoC skrev 2019-02-28 13:20:08 följande:
    Det kan jag tänka mig. Min panik och ensamhetskänsla som andra inte förstod sig på satte sig nog i flera huvuden :)

    Han är 2.5 år idag :)
    k85 skrev 2019-02-26 17:16:44 följande:

    Läser gärna din blogg! Kan du skicka den? Kram


    Självklart, vagentilldig.bloggplatsen.se

    Jag bollar gärna tankar med fler som är där jag var då. Vet hur jobbigt det kan vara.
    Hej! Jag har typ skummat igenom hela din blogg nu, så fin och känner igen mig i så mycket. Ska läsa igenom mer noggrannt =) det är ett glapp i inläggen mellan inlägg om micro tese på carlanderska och sen gravidmage- jag inte förstår om er son blev till via micro tese eller donation? 
  • Äldre 4 Mar 16:50

    Alltså jag vet inte ens hur jag ska kunna skriva det här... Jag trodde inte att man kunde ha mer otur eller bli sämre behandlade av vården än vad vi redan har. Idag pratade min man med sjukhuset igen (han har redan försökt prata med dem flera gånger och då dels inte blivit uppringd trots att de har lovat det och dels fått fel telefonnummer av en).

    Vi har inga spermier kvar i frysen trots att det sparades flera strån vid microtesen. Tydligen användes alla till vårt sista försök, även om vi fått information om att tre strån skulle finnas kvar. Alltså när man tror att man inte kan gråta mer, men tårarna bara fortsätter rinna....

  • GoC
    Äldre 4 Mar 20:53
    k85 skrev 2019-03-01 11:52:16 följande:

    Hej! Jag har typ skummat igenom hela din blogg nu, så fin och känner igen mig i så mycket. Ska läsa igenom mer noggrannt =) det är ett glapp i inläggen mellan inlägg om micro tese på carlanderska och sen gravidmage- jag inte förstår om er son blev till via micro tese eller donation? 


    Jag ska ta mig tid att skriva mer där någon dag framöver. Men han blev till genom spermiedonation.
  • GoC
    Äldre 4 Mar 20:54
    GoC skrev 2019-03-04 20:53:30 följande:

    Jag ska ta mig tid att skriva mer där någon dag framöver. Men han blev till genom spermiedonation.


    ...och tack förresten! :)
  • GoC
    Äldre 4 Mar 20:58
    askyfullofstars skrev 2019-02-28 17:03:10 följande:

    Va stor han blivit. Jag vet att detta är en känslig fråga men jag hoppas du är ok med den. Har ni planerat syskon till honom? Orkar man göra processen igen?


    Här får man fråga allt :)

    Ja och faktum är... Nu är det här väääldigt tidigt... Men att det redan ligger en liten i magen :) ett helbiologiskt till sonen, nu hoppas vi att fröet vill stanna kvar hos oss. Er är de första vi berättar för nu..

    Och till dig min fina vän 999...Ja! Jag är gravid! Haha vår son ska få ett syskon! Och den här gången mår jag inte alls som jag gjorde sist! :) tänk att vi kunde komma så långt tillsammans!
  • GoC
    Äldre 4 Mar 21:00
    mooonwalker skrev 2019-03-04 16:50:12 följande:

    Alltså jag vet inte ens hur jag ska kunna skriva det här... Jag trodde inte att man kunde ha mer otur eller bli sämre behandlade av vården än vad vi redan har. Idag pratade min man med sjukhuset igen (han har redan försökt prata med dem flera gånger och då dels inte blivit uppringd trots att de har lovat det och dels fått fel telefonnummer av en).

    Vi har inga spermier kvar i frysen trots att det sparades flera strån vid microtesen. Tydligen användes alla till vårt sista försök, även om vi fått information om att tre strån skulle finnas kvar. Alltså när man tror att man inte kan gråta mer, men tårarna bara fortsätter rinna....


    Jag kan bara lova dig att Def kommer att lösa sig på ett eller annat sätt... Torka tårarna och hämta kraft på det sättet du behöver för att orka!
  • Äldre 4 Mar 21:56
    mooonwalker skrev 2019-03-04 16:50:12 följande:

    Alltså jag vet inte ens hur jag ska kunna skriva det här... Jag trodde inte att man kunde ha mer otur eller bli sämre behandlade av vården än vad vi redan har. Idag pratade min man med sjukhuset igen (han har redan försökt prata med dem flera gånger och då dels inte blivit uppringd trots att de har lovat det och dels fått fel telefonnummer av en).

    Vi har inga spermier kvar i frysen trots att det sparades flera strån vid microtesen. Tydligen användes alla till vårt sista försök, även om vi fått information om att tre strån skulle finnas kvar. Alltså när man tror att man inte kan gråta mer, men tårarna bara fortsätter rinna....


    Men va i hela friden är det som händer, hur hanterar dom information egentligen????!!! Känns väldigt skumt att de för andra gången säger något, som visar sig vara något annat. Åh vad jag blir arg å besviken å era vägnar.. Fy f*n :'(

    Hoppas verkligen ni hittar styrkan nånstans i det här, och tar er tiden att vara ledsna och nedslag a för att sen kämpa vidare. Nångång tar det ju slut! Kram på dig!
Svar på tråden Avsaknad av spermier