• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539013 visningar
    2466 svar
    2466
    539013

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Äldre 19 Mar 09:59
    k85 skrev 2019-03-19 05:25:23 följande:

    För mig är det lugnt, så länge ni också deltar i diskussion om tråden och stöttar där- det måste få vara huvudfokus tycker jag, att det inte skiftar fokus helt. Alltså att frågor om ?0-spermier? inte står obesvarade medans frågor om graviditet flödar. Jag tycker att det är peppande att ni blivit gravida & hoppas att ni orkar vara i tråden trots att ni inte längre är ofrivilligt barnlösa. Kram


    Självklart! Jag är rätt aktiv i tråden och besvarar inlägg där jag kan bidra med annat också, såklart! Jag kommer vara kvar i tråden och följa er :)
  • Äldre 19 Mar 10:01
    Lee*** skrev 2019-03-15 15:37:11 följande:

    Hej,

    Hur har det gått med alla från tråden? Hur går det gått med er som var med i början. Väldigt intresserad hur det gick!


    Hej!

    Jag kan inte svara för TS men fick en hint om att hon har barn idag av en tidigare aktiv medlem. Just nu är det 3 st som är gravida i tråden vad jag vet (jag, Kallamakka och OnTopic). Två av oss gick vidare med donation varav en hittade man spermier till slut. :)
  • Äldre 19 Mar 10:59
    askyfullofstars skrev 2019-03-19 10:01:39 följande:

    Hej!

    Jag kan inte svara för TS men fick en hint om att hon har barn idag av en tidigare aktiv medlem. Just nu är det 3 st som är gravida i tråden vad jag vet (jag, Kallamakka och OnTopic). Två av oss gick vidare med donation varav en hittade man spermier till slut. :)


    Tack

    Denna tråden har verkligen berört mig då jag/vi själva var i den sittsen för några år sedan. Går in och läser rätt ofta i denna tråden och hoppas att det går bra för alla. För det är tungt besked att få
  • Äldre 19 Mar 10:59
    askyfullofstars skrev 2019-03-19 10:01:39 följande:

    Hej!

    Jag kan inte svara för TS men fick en hint om att hon har barn idag av en tidigare aktiv medlem. Just nu är det 3 st som är gravida i tråden vad jag vet (jag, Kallamakka och OnTopic). Två av oss gick vidare med donation varav en hittade man spermier till slut. :)


    Tack

    Denna tråden har verkligen berört mig då jag/vi själva var i den sittsen för några år sedan. Går in och läser rätt ofta i denna tråden och hoppas att det går bra för alla. För det är tungt besked att få
  • Äldre 19 Mar 11:21
    Lee*** skrev 2019-03-19 10:59:30 följande:

    Tack

    Denna tråden har verkligen berört mig då jag/vi själva var i den sittsen för några år sedan. Går in och läser rätt ofta i denna tråden och hoppas att det går bra för alla. För det är tungt besked att få


    Hur blev det för eran del? :)
  • Äldre 19 Mar 12:02

    Jag är också väldigt fäst i denna tråd, minns när resan började för oss att jag faktiskt sträck läste hela tråden och fick bra råd och stöd på vägen, vill gärna följa alla i hur resan går! :)

  • Äldre 19 Mar 12:36

    Den här tråden har funnits som ett otroligt stöd! Ingen annan har förstått på samma sätt. Jag kommer också fortsätta läsa och skriva svar på om någon har en fråga där jag kan dela från erfarenhet. Det är skönt att inte känna sig ensam i det här :) Ta hand om er och kämpa på ni som är i allt!

  • Äldre 19 Mar 19:47
    askyfullofstars skrev 2019-03-19 11:21:33 följande:

    Hur blev det för eran del? :)


    Vi hade turen att hitta spermier vid pesa/tesa. Men det tog 3 fulla ivf(o MA) innan vi fick vår son som fyller 2 år i juni:).
  • Äldre 19 Mar 21:09

    Vi har väntpaus för tillfället. Våra "gratisförsök" är slut och har aldrig blivit gravid. Nu väntar vi på att vår privata klinik ska få göra ivf även med donerade spermier. Det är en lång och rätt hopplös väntan. Och den här gruppen består ju i princip bara av människor som förstår. Så tack för det.

  • Äldre 20 Mar 06:58
    Nervernautanpå skrev 2019-03-19 21:09:58 följande:

    Vi har väntpaus för tillfället. Våra "gratisförsök" är slut och har aldrig blivit gravid. Nu väntar vi på att vår privata klinik ska få göra ivf även med donerade spermier. Det är en lång och rätt hopplös väntan. Och den här gruppen består ju i princip bara av människor som förstår. Så tack för det.


    Åh den där förbaskade väntan, det är nåt av det jobbigaste tycker jag, man vill ju bara göra nånting för att nå sitt mål. Inte stå och vänta. :( har ni fått någon info om hur lång tid de tror att det kommer ta innan ni kan börja?
Svar på tråden Avsaknad av spermier