• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2019-06-20 12:29:30 följande:
    Spännande, jag håller tummarna på positivt besked, när har du tänkt testa? :)
    Har testdag 1/7. Vet inte om jag ska tjuvtesta, har ju gjort det vid typ varje IVF. Förra insemination fick jag min mens några dagar före testdag, så hann inte tjuvtesta... Min man tycker ju absolut inte att jag ska göra det, haha
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2019-06-20 13:52:15 följande:

    Har testdag 1/7. Vet inte om jag ska tjuvtesta, har ju gjort det vid typ varje IVF. Förra insemination fick jag min mens några dagar före testdag, så hann inte tjuvtesta... Min man tycker ju absolut inte att jag ska göra det, haha


    Ja, det är ju dumt att testa för tidigt, för å få falska besked. Så, testa när du är runt beräknad mens skulle jag säga :) (säger jag som alltid börjar testa för tidigt) men jag kan ju försöka ge andra bättre råd.. :'D lycka till i alla fall!
  • askyfullofstars
    mooonwalker skrev 2019-06-20 13:52:15 följande:

    Har testdag 1/7. Vet inte om jag ska tjuvtesta, har ju gjort det vid typ varje IVF. Förra insemination fick jag min mens några dagar före testdag, så hann inte tjuvtesta... Min man tycker ju absolut inte att jag ska göra det, haha


    Håller tummarna för dig!
  • mooonwalker

    Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?

  • Nervernautanpå
    mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:

    Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?


    Jag har gjort det. Både dagen före insemination och dagen efter. Detta gjorde vi under våra "gratisförsök" så betalade inte för det.

    Lycka till, håller tummarna för dig!
  • Ontopic

    [quote=79707301][quote-nick]mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:[/quote-nick]Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?[/

    Vi tog också ägglossningsspruta vid båda inseminationerna vi gjorde, båda gångerna dagen innan..

  • Ontopic

    [quote=79707301][quote-nick]mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:[/quote-nick]Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?[/

    Vi tog också ägglossningsspruta vid båda inseminationerna vi gjorde, båda gångerna dagen innan..

  • Ontopic

    [quote=79707301][quote-nick]mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:[/quote-nick]Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?[/

    Vi tog också ägglossningsspruta vid båda inseminationerna vi gjorde, båda gångerna dagen innan..

  • Ontopic

    [quote=79707301][quote-nick]mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:[/quote-nick]Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?[/

    Vi tog också ägglossningsspruta vid båda inseminationerna vi gjorde, båda gångerna dagen innan..

  • askyfullofstars
    mooonwalker skrev 2019-06-22 09:18:40 följande:

    Tack för lyckönskningarna. Har tyvärr en dipp och tycker att det känns/tror redan att det har misslyckats... Men det har ju bara gått nio dagar sedan inseminationen så jag vet att det är för tidigt att veta något.

    Tänkte höra ni som har gjort inseminationer, är det några av er som har tagit ägglossningssprutor i samband med inseminationen? I så fall vilken dag? Behövde ni betala extra för det?


    Jag tog ÄL-spruta vid båda mina inseminationer (2 styck). Tog sprutan 36-38 timmar innan inseminationen. Eftersom jag inseminerades i Danmark så fick jag ju göra privata VUL i min hemstad för att kontrollera äggblåsan så det tillkom en extra kostnad där ja. När äggblåsan mättes skickade jag resultatet till kliniken som berättade exakt när jag skulle ta sprutan och när jag skulle komma in. Min gyn översatte receptet så jag kunde hämta ut det via högkostnadsskyddet men sprutan kostade ca 300 kr om jag inte minns helt fel (hoppas jag tolka din fråga rätt).
Svar på tråden Avsaknad av spermier