• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • askyfullofstars
    Ontopic skrev 2020-10-16 07:32:57 följande:

    Tiden går säkert fortare denna gång med tanke på 1-åringen ;) men håller tummarna över ultraljudet! Grattis grattis en än gång! Så kul!


    Hoppas du har rätt i det för tiden har gått så snabbt med henne fram tills graviditetsbeskedet, nu går tiden sååå sakta. 19 dagar kvar till VUL men vem räknar ;)
  • Ontopic
    askyfullofstars skrev 2020-10-16 15:17:13 följande:

    Hoppas du har rätt i det för tiden har gått så snabbt med henne fram tills graviditetsbeskedet, nu går tiden sååå sakta. 19 dagar kvar till VUL men vem räknar ;)


    Åh jag kan tänka mig det haha! :) Lång väntan förstår jag! Men efter det så kommer det säkert gå som raketen.
  • mooonwalker
    askyfullofstars skrev 2020-10-13 19:55:53 följande:

    Hej igen!

    Så ofattbart att skriva detta men jag har plussat igen på bim -1. <3 Är såklart lika nervös som sist men tar en dag i taget.

    Är det någon som minns när man kan boka tid för tidigt ul? :)


    Åhh vad roligt! Grattis!

    Graviditeten går bra hoppas jag. Jag har känt mig extra nojig de senaste dagarna. Men jag har varit på inskrivning hos barnmorskan och ska göra KUBen nästa vecka. Funderar även på att göra NIPT privat bara för att var 100% säker, men vill göra KUB först. Vi var även på ett privat ultraljud för 1,5 vecka sedan bara för att min man skulle få se bebisen. Han får inte vara med på något besök eller ultraljud pga Covid-19 (som det säkert är för er andra också).
    Kallamakka skrev 2020-10-16 06:40:50 följande:
    Super duper Grattis! Härliga nyheter!

    Hur går det för er? Har du gjort någon ny återföring?
  • askyfullofstars
    mooonwalker skrev 2020-10-17 15:59:35 följande:

    Åhh vad roligt! Grattis!

    Graviditeten går bra hoppas jag. Jag har känt mig extra nojig de senaste dagarna. Men jag har varit på inskrivning hos barnmorskan och ska göra KUBen nästa vecka. Funderar även på att göra NIPT privat bara för att var 100% säker, men vill göra KUB först. Vi var även på ett privat ultraljud för 1,5 vecka sedan bara för att min man skulle få se bebisen. Han får inte vara med på något besök eller ultraljud pga Covid-19 (som det säkert är för er andra också).Hur går det för er? Har du gjort någon ny återföring?


    Tack snälla!

    Vad har du varit nojig över? Jag gjorde NIPT med dottern, så skönt att få det svart på vitt!

    Är lika nojig jag med. Har typ noll gravsymtom. Känner mig sååå ogravid!
  • mooonwalker
    askyfullofstars skrev 2020-10-17 20:39:39 följande:
    Tack snälla!

    Vad har du varit nojig över? Jag gjorde NIPT med dottern, så skönt att få det svart på vitt!

    Är lika nojig jag med. Har typ noll gravsymtom. Känner mig sååå ogravid!
    Känns så skönt att höra andra som inte har symtom heller. De senaste dagarna har jag varit nojig över att graviditeten har stannat av, att jag har fått missed abortion. Min man har föreslagit att vi ska göra ytterligare ett ultraljud, men jag vill inte göra för många ultraljud. Jag har ju redan varit på två och kommer göra minst två till (KUB och RUL). Jag tror inte heller att jag någonsin kommer att kunna slappna av helt. Längtar tills jag känner fosterrörelser. På det privata ultraljudet sa läkaren att jag hade moderkakan i bakväggen, så jag hoppas att jag kommer känna rörelser tidigt. 

    Har du fått tid för ultraljud? Min klinik ville göra ultraljudet i vecka åtta, men absolut tidigast vecka 7 + några dagar, så jag gjorde mitt 7+2 tror jag =)
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2020-10-17 15:59:35 följande:

    Hur går det för er? Har du gjort någon ny återföring?


    Det händer inte mycket. Gjort återföringar två månader efter varandra nu men blev inte gravid, blir en till chans på fredag(då sätts ett nytt ägg in). Således är det tionde återföringen för oss snart. Vi har två ägg kvar i frysen innan vi blir tvungna med IVF 3. Hoppas såklart att någon av dem är rätt.
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2020-10-18 16:12:29 följande:
    Det händer inte mycket. Gjort återföringar två månader efter varandra nu men blev inte gravid, blir en till chans på fredag(då sätts ett nytt ägg in). Således är det tionde återföringen för oss snart. Vi har två ägg kvar i frysen innan vi blir tvungna med IVF 3. Hoppas såklart att någon av dem är rätt.
    Vad tråkigt! Men skönt att ni ändå har ett helt försök till om de ni har kvar inte fungerar. Men tre återföringar kvar på andra försöket är ju inte dåligt, hoppas verkligen att det funkar! Och du har ju varit gravid tidigare, så du vet att det går! Är era embryon odlade till blastocyster eller vilken dag frystes de ner?
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2020-10-18 19:31:07 följande:

    Vad tråkigt! Men skönt att ni ändå har ett helt försök till om de ni har kvar inte fungerar. Men tre återföringar kvar på andra försöket är ju inte dåligt, hoppas verkligen att det funkar! Och du har ju varit gravid tidigare, så du vet att det går! Är era embryon odlade till blastocyster eller vilken dag frystes de ner?


    Ja än är det inte kört. Numera har vi hållt på så mycket så det är mer på rullande band vi gör det, inte så mycket känslor inblandat längre. Konstigt nog. Man har blivit lite "mätt" på alla försök.

    Det är som du säger, jag har ju lyckats bli gravid förr. Det är jag inte orolig för heller, snarare hur länge jag ska få vara det som är bekymret som ibland etsar sig in i tankarna. Vi har blastocyster i frysen.
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2020-10-19 07:02:53 följande:
    Ja än är det inte kört. Numera har vi hållt på så mycket så det är mer på rullande band vi gör det, inte så mycket känslor inblandat längre. Konstigt nog. Man har blivit lite "mätt" på alla försök.

    Det är som du säger, jag har ju lyckats bli gravid förr. Det är jag inte orolig för heller, snarare hur länge jag ska få vara det som är bekymret som ibland etsar sig in i tankarna. Vi har blastocyster i frysen.
    Jag förstår precis vad du menar. Vi har ju försökt så många gånger att jag nästan hade givit upp. Och att inte veta hur många försök man måste göra är verkligen terror!

    Bra med blastocyster! Helt fantastiskt att ni fick så många till frysen.
Svar på tråden Avsaknad av spermier