• Äldre 9 Jun 12:19
    65696 visningar
    49 svar
    49
    65696

    Hur länge kan man ha sex bredvid barnet?

     


    Frågan gäller bara er som samsover med era barn första åren. Alla andra kan sluta läsa nu tack.


     


    När bebis var liten var det ju alltid självklart att vi kunde ha sex när hon somnat och om/när hon vaknade mitt i var det bara att avbryta och klappa/amma/sjunga en stund så hon somnade om. Efter något halvår hände det aldrig längre att hon vaknade till när hon väl sov.

    Och vi vill ju ha sex varje kväll innan vi somnar, ibland direkt när vi vaknar på morgonen också. Har känts naturligt och självklart att ha det i sängen.

    Men vid vilken ålder på barnet bör man inte längre ha sex när de är i samma säng?

    Nu är dottern nästan 3 år och jag börjar fundera lite på hur hon skulle reagera OM hon vaknade till mitt i sexakten och såg vad vi höll på med, skulle det kunna vara obehagligt för henne? Är det dags att tänka sig för och kanske försöka hitta någon annan stans att vara? Jag har tänkt att hon snart ska få flytta över till egen säng i samma rum, då är det väl okej?

    Eller vad tycker ni? Hur har ni andra gjort?

    Vid vilken ålder ska man sluta ha sex när barnen är i samma rum?

  • Svar på tråden Hur länge kan man ha sex bredvid barnet?
  • Anonym (Inte över ett år)
    Äldre 9 Jun 12:20
    #1

    Jag skulle inte ha barnet i samma rum ens efter barnet fyllt ett år. Möjligen lite smygande tyst sex. Men annars - absolut inte. Och verkligen inte vid 3 års ålder!

  • Äldre 9 Jun 12:25
    #2

    Jag tycker ni borde slutat för LÄNGE sen. Sex är naturligt för mig med men det kommer aldrig bli naturligt för mig att ha det med någon oinvolverad i samma rum och definitivt INTE ett barn. Vare sig barnet förstår eller inte..

  • Anonym (?)
    Äldre 9 Jun 12:30
    #3

    Oj. Våran dotter är 3 år och sover med oss (försöker dock få henne att sova i eget rum) och jag/vi skulle aldrig komma på tanken att ha sex när hon är i samma rum ens. När hon somnat och lusten faller på så finns det andra ställen i hemmet att ha sex på.

  • Anonym (...)
    Äldre 9 Jun 12:32
    #4

    Jag har aldrig haft sex i samma säng eller ens rum som min son!!

  • Anonym (Inte okej.)
    Äldre 9 Jun 12:34
    #5

    Man har väl för sjutton inte sex med sitt barn i sängen?! Ens i samma rum.

  • Äldre 9 Jun 12:41
    #6

    Tills de vaknar, tänker jag.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Äldre 9 Jun 12:50
    #7

    Vi har kört vardagsrumssoffan sen start. Skulle aldrig ha sex i samma rum som mitt barn var i, och verkligen inte i samma säng!

  • Äldre 9 Jun 13:17
    #8

    Tycker inte det är ok att ha sex i samma rum oavsett ålder! Men totalt vidrigt efter ett år! Ni kan väl gå ut och lägga er i soffan eller vad som helst!

  • Äldre 9 Jun 13:22
    #9

    Har samsovit och Aldrig haft sex bredvid barnet/barnen!! Skulle aldrig kunna slappna av tillräckligt.
    Ok om de sovit i egen säng men Absolut INTE i samma säng.
    Vi höll till i soffan ist isf! :)

  • Anonym (oroan­de)
    Äldre 9 Jun 13:32
    #10

    Hur kan man ens få upp det/ bli sugen när ens barn ligger i sängen?! Oroande....

    Vi kan möjligtvis köra en snabbis på morgonen om vi är supersugna och inte kan hålla oss. Men då är det under täcket, dörren stängd och barnen klistrade i TV-soffan med frukosten nyserverad.....

Svar på tråden Hur länge kan man ha sex bredvid barnet?