• Äldre 11 Jun 13:15
    4430 visningar
    29 svar
    29
    4430

    BF februari 2016- Linköping

    Här kan vi från Linköping som har bf 2016 diskutera. Även övriga från närheten är såklart välkomna :)

  • Svar på tråden BF februari 2016- Linköping
  • Äldre 11 Jun 13:18
    #1

    Har ni bokat tid hos MVC än? Jag ringde samma dag med tanke på semester osv, fick tid i juli. Tog Kvinnohälsan eftersom de verkar störst och de har ganska mycket föreläsningar och så som lät intressant.

  • Äldre 11 Jun 13:30
    #2

    Kanon att du fixade en tråd :)

    Jag ringde också mvc direkt när jag plussa och fick tid för inskrivningssamtal osv den 23/7 och KUB den 30/7, bara 6 samt 7 veckor kvar. :)

    Jag kommer ha samma barnmorska som jag hade när jag väntade dottern och det känns jättebra!

    Vilken vecka är ni i? När är bf? :)

  • Äldre 11 Jun 13:56
    #3

    Jag är i vecka 5, bf 16 februari. DU då?

    Vad kul, jag har också en dotter! Hur gammal är din? :)

  • Äldre 11 Jun 14:43
    #4

    Är också i vecka 5, går in i v.6 imorgon. :) Har BF 11 Februari. 
    Har du några symtom än?


    Vad roligt! Min dotter fyller 2 om en månad. Hur gammal är din? :)

  • Äldre 11 Jun 15:05
    #5

    Ja, jag är så trött hela tiden och har väldigt lågt blodtryck. Har lågt i vanliga fall men nu håller jag nästan på att svimma varje gång jag ställer mig upp. Och så är jag inte så sugen på mat, äter "frukost" hela dagarna. :) Du då?

    Min dotter är fyra, så det kommer bli fem års åldersskillnad. Men det är ganska roligt ändå för hon förstår ju så mycket :).

  • Äldre 11 Jun 15:30
    #6

    Hej! Bor i ljungsbro med sambo son på ett år o två katter. Ringde typ precis när jag plussat för ville hinna med kub innan jag börjar Jabba v.30. Fick tid till inskrivning 6/7 och kub 15/7. Är i v.6+1 idag :) bf 2/2 enligt äl :)

  • Äldre 11 Jun 15:54
    #7

    Roligt att vi blir fler! :)


    Jag är dödstrött på eftermiddagen och kvällen, går runt som en zombie nästan. Mår ganska illa på morgonen när jag vaknar och ibland på dagen. Sugen på mat och frukt men blir jag för hungrig mår jag illa och är inte ett dugg sugen på nått att äta. Har en del molande värk och lite mer flytningar än vanligt. Men vissa stunder känner jag mig inte alls gravid. :) Är väl lite mer otålig och grinig än vanligt. :P haha

  • Äldre 11 Jun 17:09
    #8
    Desideri skrev 2015-06-11 15:54:59 följande:

    Roligt att vi blir fler! :)


    Jag är dödstrött på eftermiddagen och kvällen, går runt som en zombie nästan. Mår ganska illa på morgonen när jag vaknar och ibland på dagen. Sugen på mat och frukt men blir jag för hungrig mår jag illa och är inte ett dugg sugen på nått att äta. Har en del molande värk och lite mer flytningar än vanligt. Men vissa stunder känner jag mig inte alls gravid. :) Är väl lite mer otålig och grinig än vanligt. :P haha


    Precis så känner jag oxå! :p mår inte illa på morgonen men om jag blir hungrig så går det knappt o äta för jag mår så illa :(
  • Äldre 11 Jun 18:31
    #9

    MissMf: Visst är det jobbigt! Jag tycker det är mest jobbigt när jag är på jobbet och inte har möjlighet att äta nått mellan rasterna.


    Hur var eran graviditet med första barnet? Hur tidigt fick ni symtom med första barnet?  :) 

  • Äldre 11 Jun 21:02
    #10
    Desideri skrev 2015-06-11 18:31:39 följande:

    MissMf: Visst är det jobbigt! Jag tycker det är mest jobbigt när jag är på jobbet och inte har möjlighet att äta nått mellan rasterna.


    Hur var eran graviditet med första barnet? Hur tidigt fick ni symtom med första barnet?  :) 


    Jag är föräldraledig till v.30 vilket är rätt skönt :p med sonen va jag superdupertrött och lite hormoner upp o ner. Kissade var tredje minut typ o molvärk :p nu va jag jättetrött första veckan o molvärk sen försvann det och jag hade lite blödningar men nu är tröttheten tillbaka och illamående när jag blir hungrig. Höll på o kräkas när sonen fick lunch för jag va så hungrig :/ är lite hormonig oxå. O supersvullen mage ibland. Ser rätt höggravid ut. Fick mage i v.10 med ettan. Chefen frågade dagen innan kub om jag va gravid med ettan. Skönt o göra kub innan jag börjar jobba igen nu :)
Svar på tråden BF februari 2016- Linköping