• Gert
    Äldre 5 Jul 14:36
    79697 visningar
    642 svar
    -3 +5
    642
    79697

    Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

    Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

    Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 5 Jul 14:54
    #1
    +1

    Gråta och förfäras över att människor är så korkade.

  • Äldre 5 Jul 14:54
    #2
    Gert skrev 2015-07-05 14:36:01 följande:

    Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

    Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! 


    Gerts våta dröm

    Den sista meningen får jag inte ihop... menar du att sd skulle hindra folk från att flytta?
  • Gert
    Äldre 5 Jul 15:04
    #3
    Nerfherder skrev 2015-07-05 14:54:59 följande:
    Gerts våta dröm

    Den sista meningen får jag inte ihop... menar du att sd skulle hindra folk från att flytta?
    Den drömmen kommer bli verklighet snabbare än du anar. Solig

    Nej, jag menar att det bara är struntprat. Ska de alltså flytta från tryggheten i Sverige och flytta vart någonstans? I andra länder finns motsvarigheter till SD och de sitter i regeringarna. Det är bara nonsens... en slags skrämselpropaganda att man inte ska rösta på SD för annars flyttar jag.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Jul 15:05
    #4
    Gert skrev 2015-07-05 15:04:01 följande:

    Den drömmen kommer bli verklighet snabbare än du anar. 

    Nej, jag menar att det bara är struntprat. Ska de alltså flytta från tryggheten i Sverige och flytta vart någonstans? I andra länder finns motsvarigheter till SD och de sitter i regeringarna. Det är bara nonsens... en slags skrämselpropaganda att man inte ska rösta på SD för annars flyttar jag.


    Snabbare? Det är fortfarande över tre år kvar tills nästa val.
  • Äldre 5 Jul 15:07
    #5
    -1 +2

    Skratta åt att de satt Åkessons svärmor till att räkna röster, det borde väl minsta barn förstå att det tokar till sig då.

    När man sen korrigerat rösträkningen skulle jag ta en ny titt på när Åkessons svärmor ska försöka bemästra svårigheten  med tiopotenserSkrattande




    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    Äldre 5 Jul 15:14
    #6
    Nerfherder skrev 2015-07-05 15:05:54 följande:
    Snabbare? Det är fortfarande över tre år kvar tills nästa val.
    Är 3 år inte snabbt nog för dig?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Jul 15:16
    #7
    Gert skrev 2015-07-05 15:14:44 följande:

    Är 3 år inte snabbt nog för dig?


    Det är lång tid Gert. Det vet du också.
  • Gert
    Äldre 5 Jul 15:18
    #8
    Nerfherder skrev 2015-07-05 15:16:08 följande:
    Det är lång tid Gert. Det vet du också.

    Så du medger i alla fall att SD kan bli största parti 2018?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Jul 15:21
    #9
    Gert skrev 2015-07-05 15:18:24 följande:

    Så du medger i alla fall att SD kan bli största parti 2018?


    Nu undrar jag hur du kom fram till den slutsatsen...?
  • Gert
    Äldre 5 Jul 15:28
    #10
    Drottningen70 skrev 2015-07-05 14:54:20 följande:

    Gråta och förfäras över att människor är så korkade.



    Gör du samma sak när Socialdemokraterna blir det största partiet också?

    Du vet väl att SD är ett socialkonservativt parti som ligger i vänster-mitten på den politiska skalan.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?