• Äldre 11 Aug 19:44
    8594 visningar
    7 svar
    7
    8594

    Letrozol trots förmodad egen ägglossning

    Jag har precis fått Letrozol utskrivet då jag försökt att bli gravid i 15 månader utan framgång.

    Får positivt utslag på ägglossningstester varje månad, men blir ändå inte gravid trots att vi prickar in alla fertila dagar.

    Någon mer som äter/ätit Letrozol trots förmodad egen ägglossning?

    Resultat?

  • Svar på tråden Letrozol trots förmodad egen ägglossning
  • Äldre 11 Aug 19:55
    #1

    Har ni inte gjort en regelrätt utredning? Då får du svart på vitt om du haft äl och dessutom svar på om nåt annat är fel.

  • Äldre 11 Aug 23:12
    #2
    Madeleine 89 skrev 2015-08-11 19:44:57 följande:

    Jag har precis fått Letrozol utskrivet då jag försökt att bli gravid i 15 månader utan framgång.

    Får positivt utslag på ägglossningstester varje månad, men blir ändå inte gravid trots att vi prickar in alla fertila dagar.

    Någon mer som äter/ätit Letrozol trots förmodad egen ägglossning?

    Resultat?


    Med hjälp av letrozole så kanske du får bättre ägglossningar.
    Positivt ägglossningstest är ingen garanti för ägglossning tyvärr.
    Ibland får man utslag på ältestet men ägget släpper aldrig.
    Så bästa sättet är att man lämnar blodprov efter äl då kan dom se om ägget släppt.
  • Äldre 9 Sep 14:48
    #3

    Hej!

    Jag är i samma situation som dig, men jag ska påbörja min 5:e letrozol behandling. Sist hade jag perfekt slemhinna (haft dem andra gångerna också) och två stora fina äggblåsor men lyckades inte denna gång heller. Nu skickar dem in en remiss till ivf fast vi ska fortsätta med letrozol behandlingen tills vi får tid till ivf.

    Hur har det gått?

  • Äldre 1 Dec 06:06
    #4
    Madeleine 89 skrev 2015-08-11 19:44:57 följande:

    Jag har precis fått Letrozol utskrivet då jag försökt att bli gravid i 15 månader utan framgång.

    Får positivt utslag på ägglossningstester varje månad, men blir ändå inte gravid trots att vi prickar in alla fertila dagar.

    Någon mer som äter/ätit Letrozol trots förmodad egen ägglossning?

    Resultat?


    Hej!
    Jag är i samma situation som du var i, får positiva utslag på äl-tester och när jag tog prover under en cykel så visade den att jag hade ägglossning den månaden i alla fall. De hittar ingen faktor som skulle kunna göra att vi inte kan bli gravida, vi har försökt i 17 månader nu.

    Jag har fått Letzorol utskrivet och ska få mens nästa vecka så då ska vi prova det första gången.

    Är jätte nyfiken på hur det har gått för er? 
  • Äldre 17 Dec 23:04
    #5
    +1

    Är nu i vecka 14 :)

  • Äldre 20 Dec 19:06
    #6
    Madeleine 89 skrev 2015-12-17 23:04:41 följande:

    Är nu i vecka 14 :)


    Åh grattis! Vad spännande!

    Gick det vägen på första försöket med letrozol?
  • Sun 27 Mar 2022 18:06
    #7

    Jag har också haft regelbundna ägglossningar, positivt varje månad. Vi försökte i ca 10 månader men inget hände. Fick letrozol gick på enkel dos och hade då världens äl smärta och sekret, mycket mycket mer än vad jah vanligtvis brukar ha. Vart gravid då! Så på första försöket med letrozol så plussade vi ????
    Lycka till!

Svar på tråden Letrozol trots förmodad egen ägglossning