• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    807213 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    807213

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Äldre 4 Sep 17:21
    #11

    Fler.

  • Socker­vaddsp­innen
    Äldre 4 Sep 17:23
    #12
    Sockervaddspinnen skrev 2015-09-04 17:18:46 följande:

    Om de som kommer hit inte kan resa hem på, låt säga, 5-10 år; innebär det då att förskolorna och skolorna blir ännu mer överbefolkade än vad de redan är, och att där blir en ännu hårdare konkurrens på arbetsmarknaden?

    Eller hur är reglerna? Får de jobba och gå i skola när de kommer hit som flyktingar?
    Hur pass solidariska och välkomnande är man där?


    Jag undrar för att jag inte vet.
    Försöker inte provocera åt något håll. Försöker bara sia lite om framtiden.
    Har nämligen planer på att eventuellt flytta från Sverige. Blir situationen i förskolor och skolor sämre än vad den är idag, så finns där ingen tvekan om någon flytt. För så som situationen är nu, så är den ohållbar. Blir den värre än så här, så tänker då jag inte ha mitt barn i någon skola i Sverige.
  • Äldre 4 Sep 20:19
    #13
    +1
    themia skrev 2015-09-04 17:05:55 följande:
    Jag ogillar en ansvarslös ekonomisk politik
    Men ansvar är tydligen inget för dig.
    Eget ansvar är grunden i liberal politik. Något som är helt främmande för den kleptokrati du representerar.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Äldre 4 Sep 23:23
    #14
    Rataxes skrev 2015-09-04 20:19:49 följande:
    Eget ansvar är grunden i liberal politik. Något som är helt främmande för den kleptokrati du representerar.
    Jaja, tjata på, du övertygar ändå ingen.
  • Lars E
    Äldre 7 Sep 19:07
    #15

    Vår sk landsfader samlar alla partieledare till överläggningar om flyktingpolitiken utom en. Gissa vem? Vad är det att diskutera när alla ändå är ense om att Sverige ändå som vanligt kommer att vara "godast" i hela EU kosta vad det kosta vill.

  • Äldre 7 Sep 19:13
    #16
    +1

    Frågan är väl om vi som människor kan leva med att säga nej till dem som behöver hjälp. Det finns en gräns där man får offra en del av sin egen bekvämlighet, egoismen får ge vika för solidaritet.


  • Ben66
    Äldre 7 Sep 19:22
    #17
    -1

    Stefan Löfven och regeringen håller på att ge Sverige en björntjänst.
    De vill så väl men det kommer sluta illa.

  • Äldre 7 Sep 20:07
    #18
    Gert skrev 2015-09-04 17:13:56 följande:

    Vi klarar inte av att ta emot någon idag skulle jag vilja påstå. Systemet är redan fullbelagt och det knakar i fogarna.

    Däremot skulle Sverige kunna hjälpa miljontals flyktingar om man fördelade pengarna till UNHCR och andra hjälporganisationer istället. Men det är ju inte Sveriges "solidariska regering" beredd att göra. 


    Give ´em Hell!
    Enligt SDs budgetförslag för 2015 Vill man öka bidraget till UNHCR med 1.2 miljarder men minska biståndet med 10 miljarder. SD vill alltså MINSKA det totala biståndet med 8,8 miljarder kronor!

    SD försöker alltså lura den svenska befolkningen att de vill öka biståndet men i verkligheten så är det tvärt om (och detta när världen är drabbat av ett stort antal konflikter och extremt många människor i flykt).
  • Äldre 7 Sep 20:08
    #19

    Jag säger som förut: alla

  • Gert
    Äldre 7 Sep 20:16
    #20
    KillBill skrev 2015-09-07 20:07:43 följande:
    Enligt SDs budgetförslag för 2015 Vill man öka bidraget till UNHCR med 1.2 miljarder men minska biståndet med 10 miljarder. SD vill alltså MINSKA det totala biståndet med 8,8 miljarder kronor!

    SD försöker alltså lura den svenska befolkningen att de vill öka biståndet men i verkligheten så är det tvärt om (och detta när världen är drabbat av ett stort antal konflikter och extremt många människor i flykt).
    Regeringen lurar i dag svenska befolkningen (och de allra fattigaste människorna i världen) när de tar biståndspengar och lägger pengarna på att finansiera den kostsamma invandringen.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?