• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    816997 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    816997

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Äldre 15 Sep 12:36
    #61

    Vi bör/kan ta emot precis så många invandrare/flyktingar/asylsökande som vår välfärd klarar att hantera. Om det sedan är 10 personer eller 1000000 är skitsamma, Huvudsaken är att vi får behålla vår välfärd som vi på något konstigt sätt numera tar för given.

  • Äldre 15 Sep 12:51
    #62
    Rataxes skrev 2015-09-15 11:31:15 följande:
    Jag hoppas att de goda inser att försörjning av invandrare kräver att vi anpassar vårt land till deras förmåga till självförsörjning. Fler enkla jobb. Lägre ingångslöner. Minskade skyddsnät.
    Är vänstern medvetna om denna delen av godheten-eller vill de se en fortsatt utbyggnad av utanförskapsområdena?
    Det finns gott om realister inom vänstern som nog inser att det kommer att bli så, även om man måste acceptera det motvilligt
  • Lars E
    Äldre 15 Sep 20:53
    #63

    Någon som orkade se spektaklet när riksdagen öppnade? Alla flyktingar ska ut i arbete så fort som möjligt och vi kan ta emot hur många som helst enligt Löfven och övriga i sjuklövern. Trodde inte att värre kunde bli ännu värre men ack så fel jag verkar att ha.  Hade jag inte haft barn och barnbarn hade jag inte brytt mig men det är dom som en dag kommer att få betala notan tyvärr.

  • Gert
    Äldre 15 Sep 21:09
    #64
    Lars E skrev 2015-09-15 20:53:56 följande:

    Någon som orkade se spektaklet när riksdagen öppnade? Alla flyktingar ska ut i arbete så fort som möjligt och vi kan ta emot hur många som helst enligt Löfven och övriga i sjuklövern. Trodde inte att värre kunde bli ännu värre men ack så fel jag verkar att ha.  Hade jag inte haft barn och barnbarn hade jag inte brytt mig men det är dom som en dag kommer att få betala notan tyvärr.


    Svetsloppan nämnde inte de 10-tusentals asylinvandare som sitter fast på migrationsverkens boenden. Asylutredningar kan ta flera år eftersom trycket är så stort.

    Stefan Löfven är bra på att snacka, men som jänkarna säger; walk the talk.
    Give ´em Hell!
  • Äldre 15 Sep 21:55
    #65
    Gert skrev 2015-09-15 21:09:42 följande:
    Svetsloppan nämnde inte de 10-tusentals asylinvandare som sitter fast på migrationsverkens boenden. Asylutredningar kan ta flera år eftersom trycket är så stort.

    Stefan Löfven är bra på att snacka, men som jänkarna säger; walk the talk.
    Du klarade inte att hålla dig mer än en kvart sådär?

    Synd...

    Hoppades att det fanns en gnutta sans i alla fall.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Lars E
    Äldre 16 Sep 14:33
    #66

    Samtidigt som nya asylboenden verkar att växa upp som ogräs och det verkar att aldrig saknas resurser eller pengar så inte lätt att vara gammal och svensk i dag. Paul 93 gravt synskadad nekas plats på äldreboende. Men visst nu snackar vi prioritering så håll bara käften om du är gammal och svensk.
    http://mitti.se/paul-93-nekas-aldreboende/

  • pierdo­lsie
    Äldre 16 Sep 17:45
    #67
    Lars E skrev 2015-09-16 14:33:25 följande:

    Samtidigt som nya asylboenden verkar att växa upp som ogräs och det verkar att aldrig saknas resurser eller pengar så inte lätt att vara gammal och svensk i dag. Paul 93 gravt synskadad nekas plats på äldreboende. Men visst nu snackar vi prioritering så håll bara käften om du är gammal och svensk.
    http://mitti.se/paul-93-nekas-aldreboende/


    Samma galenskap drabbar alla nu, inget är heligt när svetsarn håller landet gisslan.


    www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/migrationsverket-soker-tillfalliga-boenden

  • Gert
    Äldre 16 Sep 17:55
    #68
    pierdolsie skrev 2015-09-16 17:45:03 följande:

    Samma galenskap drabbar alla nu, inget är heligt när svetsarn håller landet gisslan.


    www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/migrationsverket-soker-tillfalliga-boenden


    Skolorna nästa!
    Give ´em Hell!
  • enånit­titre
    Äldre 16 Sep 19:41
    #69
    Gert skrev 2015-09-16 17:55:35 följande:
    Skolorna nästa!
    Det blir inte mer bostäder för att man stuvar in dem i våningssängar i skolor. 
    -Skall de bo där i framtiden, eller vad har de styrande tänkt?

  • pierdo­lsie
    Äldre 16 Sep 19:52
    #70
    enånittitre skrev 2015-09-16 19:41:54 följande:
    Det blir inte mer bostäder för att man stuvar in dem i våningssängar i skolor. 
    -Skall de bo där i framtiden, eller vad har de styrande tänkt?

    Tänkt?


    Det är nog det sista man ska anklaga godhetsapostoler för.


     

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?