• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 13:12:14 följande:
    Skitsnack? Du vet bättre ang utbildningsnivån hos flyktingarna som kommer? Intressant, berätta mer. (Nu förväntar jag mig att bli svept av stolen med fakta här )

    Du kan lätt klicka på länken så slipper jag klistra.


    Just ja, klicka på länkar är inte avdelning.


     

  • todo nada
    White Tiger skrev 2015-10-01 13:14:22 följande:

    Jag har länkat till hur lyxasylanter beter sig och till terrordåd utförda av dom, jag kan länka till hundratals olika artiklar som tyder på en och samma sak men du verkar vilja fortsätta leva i vanföreställningen att det flödar in fredliga läkare hit.

    När jag ser en arme av aggressiva unga män i krigsför ålder som stormar olika gränsövergångar, tåg, lastbilar som vandaliserar och förstör allt i sin väg kan jag inte kalla det för annat, det är den attityden och närvaron som behövs i deras hemländer nu.

     


    När länkade du till allt detta?

    Och vem har påstått att det inte finns gnälliga idioter även i flyktingmassorna som förstör för de andra? Men att dessa är minoritet sån tur är.

    Tror du de stormar för att de blir stoppade, eller för att de är rakt av onda i sin strävan efter pengar i drivor och den lyx de får i Sverige som du pratar om.?
  • todo nada
    White Tiger skrev 2015-10-01 13:15:05 följande:

    Du kan lätt klicka på länken så slipper jag klistra.

    Just ja, klicka på länkar är inte avdelning.

     


    Utbildningsnivån är inte detsamma som hur många av dem som jobbar idag. Du vet likväl som jag att majoriteten av flyktingar från Syrien anlänt de senaste månaderna, skulle de hinna lära sig språket och etablera dig på 90 dagar?

    Vill du prova igen, och hitta en länk som faktiskt rör ämnet utbildningsnivån hos syriska flyktingar som du satte dig emot?
  • VemÄrJagVemVet
    themia skrev 2015-09-30 22:57:31 följande:
    Vänsterfanatiskt = allt du inte håller med om
    Tja, i det här fallet sammanfaller de två, ja. Generellt, nej.
    Men det var ett (icke speciellt) bra försök till att förminska åsikten i sig. Lyckades dock inte.
    "I'm covering my ears like a kid When your words mean nothing, I go la la la"
  • VemÄrJagVemVet
    todo nada skrev 2015-10-01 00:32:21 följande:
    Ren fakta, hur tycker du man ska beskriva det? Jag har flera vänner från Gaza, och du ska veta att de nyheter som når oss är långt ifrån alla.

    Säg mig, hur ser statistiken för antalet dödade (både militära och civila) ut för respektive sidor?
    Och jag har vänner i Israel. Hur tycker du att det funkar att leva och bo när man aldrig vet när ens barn blir sprängda i köttslamsor av oskyldiga, förtryckta människor på andra sidan staketet? Men ja, jag vet att det finns massor med antisemiter och ett brett accepterat antisemitism bland en viss typ av människor. Så jag tycker att du ska sluta diskutera Israel i den här tråden och öppna en annan för det. För jag ger inte mycket för judehatande rasistiska åsikter.
    "I'm covering my ears like a kid When your words mean nothing, I go la la la"
  • VemÄrJagVemVet
    todo nada skrev 2015-10-01 09:15:33 följande:
    De som ska delta i krig är inte vanliga människor som inte är tränade för det, och som inte vill eller har deltagit i konflikten, utan snarare hamnat som åskådare i skottlinjen. Oavsett kön.

    Detta stycket du skrev; under tiden männen sitter på trottoaren här eller i Finland och kräver bättre mat och bostad.

    Eller gruppvåldtar kristna, eller knivhugger kristna, eller halshugger kristna som börjar bli mer och mer utbrett bland "asylanter"

    Är ingenting annat än din generaliserande åsikt utifrån enstaka individers handlande. Majoriteten av de som flyr vill leva i lugn och ro, inte komma hit för att fortsätta ha konflikter.

    Nyss skrev du att de var "lyxflyktingar" för att de söker sig från de överbefolkade flyktinglägren. Nu vill de allihop "parkera arslet framför tvn", hur ska du ha det egentligen? Hur tycker du att jag ska bemöta dina individuella påhitt som detta? Det innehåller ingen relevans öht.

    Men judarna flydde ju, då är de ju desertörer enl dig.
    IS terrorister är inte heller tränade för krig men de verkar lära sig snabbt. Så det där är ingen ursäkt. Enbart en bortförklaring.
    "I'm covering my ears like a kid When your words mean nothing, I go la la la"
  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 13:21:49 följande:
    När länkade du till allt detta?

    Och vem har påstått att det inte finns gnälliga idioter även i flyktingmassorna som förstör för de andra? Men att dessa är minoritet sån tur är.

    Tror du de stormar för att de blir stoppade, eller för att de är rakt av onda i sin strävan efter pengar i drivor och den lyx de får i Sverige som du pratar om.?

    Tidigare i tråden.
    Bara att bläddra tillbaka.


    Och nej, det handlar inte om nån minoritet, snarare är det ni försöker luta er på undantag som bekräftar regeln.


    Rapport från Ungern.





    Detta händer i Tyskland. religiös våld riktat mot kristna, polis uppmanar att hålla dom lyxasylanter och muslimer särade.


    jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8069308/Tysk-politi-Lad-ikke-kristne-og-muslimske-asylans%C3%B8gere-bo-sammen/


    Muslim med kopplingar till is hugger ner polis i Danmark.


    jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE8070021/Politiet%3A+Anholdt+for+knivstikkeri+har+sympati+for+Islamisk+Stat/


    Samma sak händer i sverige


    www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2848835-nytt-brak-pa-bert-karlssons-flyktingforlaggning


    Vi har väl inte redan hunnit glömma svenskar som har blivit halshuggna på ikea.


    Jag säger så här, ÄVEN om det kommer nån enstaka utbildad syrier hit, är det helt enkelt inte värt priset vi får betala.


    "tror du dom dom stormar för att dom blir stoppade" är du på riktigt? Det är en gräns dom inte får passera, klart dom ska bli stoppade, sedan respektera att dom inte kan bete sig som vilda barbarer utan det finns regler att följa här.
    Sen kan du själv bestämma om dom anfaller för att dom blir stoppade, eller för att dom vill passa på och kunna bete sig som så.


    www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443524129063.html

  • White Tiger

    För att inte alls svänga in på hur det ser ut när man låter denna kvinno"älskande" våldskultur få fotfäste i landet.


    Jag går hellre till en häxdoktor på vårdcentralen än en syrisk läkare om den syriska läkaren innebär spridning av sån mentalitet i landet.


    www.youtube.com/watch&v=BHNudvjG0Xc

  • todo nada
    VemÄrJagVemVet skrev 2015-10-01 13:40:10 följande:

    Och jag har vänner i Israel. Hur tycker du att det funkar att leva och bo när man aldrig vet när ens barn blir sprängda i köttslamsor av oskyldiga, förtryckta människor på andra sidan staketet? Men ja, jag vet att det finns massor med antisemiter och ett brett accepterat antisemitism bland en viss typ av människor. Så jag tycker att du ska sluta diskutera Israel i den här tråden och öppna en annan för det. För jag ger inte mycket för judehatande rasistiska åsikter.


    Vilka barn blir sprängda till köttslamsor, för jag antar att det inte är de israeliska du menar?

    Ta bara den senaste sammandrabbningen 2014

    "Fram till 22 augusti 2014 dödades minst 2042 palestinier (1444 civila, varav 478 barn och 246 kvinnor), två israeliska civila och 64 israeliska soldater."

    Två (!!) civila israeler.

    Nästan två tusen (!!) civils palistinier, VARAV 478 BARN.

    Tänker inte ta åt mig av din sista kommentar, att jag presenterar fakta gör mig inte till judehatare.
  • todo nada
    VemÄrJagVemVet skrev 2015-10-01 13:41:19 följande:

    IS terrorister är inte heller tränade för krig men de verkar lära sig snabbt. Så det där är ingen ursäkt. Enbart en bortförklaring.


    IS är terrorister som frivilligt ansluter sig, vill du verkligen jämföra det med vanligt folk som flyr och inte vill vara en del i blodspillan?
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?