• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    807939 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    807939

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Daskin­g
    Äldre 1 Oct 17:23
    +1
    Världsmedborgare skrev 2015-10-01 17:07:24 följande:
    I min värld är det ju precis vad Israels regering gör idag, och har så gjort under lång tid.

    Om däremot all världens Judar fått bestämma, så hade vi med stor sannolikhet haft en tvåstats-lösning idag.
    Nu drar ju t.o.m Israels egna Judar iväg från Israel, ett problem som regimen i Israel inte gärna vill höra talas om.
    Det finns ingen regim i Israel. Det är en demokrati med folkvalda ledare. Till skillnad från många andra länder i deras omgivning.
  • Daskin­g
    Äldre 1 Oct 17:31
    Världsmedborgare skrev 2015-10-01 17:20:47 följande:
    Det bor ungefär lika många Judar i USA som i Israel, så det är inte längre nån strid ström till Israel från världens alla hörn.
    Tvärtom så ser man idag att Judar lämnar Israel, t.o.,m för att bosätta sig i Tyskland!
    Det är väl otroligt bra om de äntligen känner sig trygga i att lämna Israel för att bygga ett liv någon annanstans.
  • Äldre 1 Oct 17:31
    -1
    Dasking skrev 2015-10-01 17:23:43 följande:
    Det finns ingen regim i Israel. Det är en demokrati med folkvalda ledare. Till skillnad från många andra länder i deras omgivning.
    Va, regim är ju ett lands styrande.

    Glöm ordet demokrati när det gäller Israel, det går bra att hävda att det är folkvalda, när man som Israel gjort sig av med allt inre motstånd, oppositionen alltså.
    Den är idag marginaliserad och har inte en möjlighet att vinna några val.

  • Äldre 1 Oct 17:34
    Dasking skrev 2015-10-01 17:17:19 följande:

    Så du menar att det i stort sett inte dött några Israeler sedan 1947. Det är aldrig en som har fel när två bråkar. Jag vet att Israel begår hemska övergrepp men att enbart peka ut dem som skyldiga till en konflikt som pågått i över 60 år är inte speciellt nyanserat.

    Sen kan man ju fråga sig varför många judar flyttar til Israel från världens alla hörn.


    Inte ens fel attrvå bråkar? Så lät det inte nyss..
  • Äldre 1 Oct 17:34
    Dasking skrev 2015-10-01 17:23:43 följande:

    Det finns ingen regim i Israel. Det är en demokrati med folkvalda ledare. Till skillnad från många andra länder i deras omgivning.


    Det enda landet i regionen med demokrati. Det enda landet i regionen jag kan.tänka mig att besöka igen.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Äldre 1 Oct 17:35
    Dasking skrev 2015-10-01 17:31:14 följande:
    Det är väl otroligt bra om de äntligen känner sig trygga i att lämna Israel för att bygga ett liv någon annanstans.
    Fast det är inte den anledning dom själva ger, dom har helt enkelt fått nog av de styrande.
  • Äldre 1 Oct 17:37
    -1
    Rataxes skrev 2015-10-01 17:34:43 följande:
    Det enda landet i regionen med demokrati. Det enda landet i regionen jag kan.tänka mig att besöka igen.
    Ett hån mot vad demokratin är och står för, det är vad Israel är, inte ett dugg bättre än den sk demokratin som finns i t.ex Ryssland eller Ungern.
  • Daskin­g
    Äldre 1 Oct 17:43
    todo nada skrev 2015-10-01 17:34:02 följande:
    Inte ens fel attrvå bråkar? Så lät det inte nyss..
    Vad skulle det va att jag sagt. Jag har inte sagt att Israel är oskyldiga men hävdar att de ensamt inte är skuld till det som händer i regionen eller för den delen ensamma om att begå övergrepp.
  • Äldre 1 Oct 18:01
    Dasking skrev 2015-10-01 17:43:19 följande:

    Vad skulle det va att jag sagt. Jag har inte sagt att Israel är oskyldiga men hävdar att de ensamt inte är skuld till det som händer i regionen eller för den delen ensamma om att begå övergrepp.


    Hur har palestinierna gjort fel? Att de inte överger Gazaremsan utan protester till Israel?
  • Äldre 1 Oct 18:17
    todo nada skrev 2015-10-01 15:56:08 följande:
    Situation du har summerat..? Det är ju bara en radda med förutfattade meningar som du besitter. Läste DU länken jag skickade innan? Den du avfärdade som "skitsnack" utan vidare förklaring?

    Du förstår, fakta är fakta, det slutar inte vara fakta bara för att du vill det. Sånt är livet.

    Jag har sen masspsykosmedia har börjat sprida propaganda på allvar slutat läsa skitsnacket dom vill få folk att tro, följer faktiskt övriga i eu och där skiljer sig bilden av vad som händer och vad vi ser i svensk media markant.


    Du förstår, händelser jag länkar till från olika delar av eu där dom följer samma spår kommer inte försvinna bara för att du tror du kan tiga ihjäl problemet, det kommer bli värre för varje tusen nya lyxasylanter och muslimer vi släpper in.


    Har du ens besvärat dig att kolla vad som händer i tyska asyl hem, Finland, sverige?


    Vi ska inte alls svänga in på England eller dra upp Paris kravaller där det int fanns några fransmän inblandade mer än polis som försökte hantera mobben.


     

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?