• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    807860 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    807860

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Daskin­g
    Äldre 1 Oct 18:54
    todo nada skrev 2015-10-01 18:01:42 följande:
    Hur har palestinierna gjort fel? Att de inte överger Gazaremsan utan protester till Israel?
    Enkelt sammanfattat. Jag tycker att spränga civila bussresenärer i småbitar också är att mörda.
  • Äldre 1 Oct 19:34
    Dasking skrev 2015-10-01 18:54:05 följande:

    Enkelt sammanfattat. Jag tycker att spränga civila bussresenärer i småbitar också är att mörda.


    Visst är det att mörda det med. Men ändå talar siffrorna på dödsofferna för vadera sida sitt tydliga språk.
  • Äldre 1 Oct 19:41
    Dasking skrev 2015-10-01 17:31:14 följande:
    Det är väl otroligt bra om de äntligen känner sig trygga i att lämna Israel för att bygga ett liv någon annanstans.
    Det där låter bara så....fel. 

    Israel har bara existerat sedan 1948 och har aldrig varit särskilt tryggt.
  • Äldre 1 Oct 19:49
    White Tiger skrev 2015-10-01 18:17:32 följande:

    Jag har sen masspsykosmedia har börjat sprida propaganda på allvar slutat läsa skitsnacket dom vill få folk att tro, följer faktiskt övriga i eu och där skiljer sig bilden av vad som händer och vad vi ser i svensk media markant.

    Du förstår, händelser jag länkar till från olika delar av eu där dom följer samma spår kommer inte försvinna bara för att du tror du kan tiga ihjäl problemet, det kommer bli värre för varje tusen nya lyxasylanter och muslimer vi släpper in.

    Har du ens besvärat dig att kolla vad som händer i tyska asyl hem, Finland, sverige?

    Vi ska inte alls svänga in på England eller dra upp Paris kravaller där det int fanns några fransmän inblandade mer än polis som försökte hantera mobben.

     


    Jasså, vad läser du istället? Avpixlat?

    Du förstår, jag läser också mycket utländska tidningar, och har en HELT annan bild än det du skriver.

    Men du, vi har ju redan gått igenom detta, lyxflyktingar finns inte, det är som påskharen och jultomten, en myt.
    White Tiger skrev 2015-10-01 18:20:31 följande:

    Masspsykosmedia rapporterar inte, du har fått länkar till vad som händer i övriga länder som inte ljuger för sitt folk.

    Det krävs nått riktigt extremt för att masspsykosmedia ska rapportera, som halshuggning av två svenska av en lyxasylant, resten sopas under mattar som muslimsk religiös våld på asylmottagningar.

    Till och med vid gruppvåldtäkter blir somalier omskriva till "svenskar".


    Nu fantiserar du igen.

    Det var en psykiskt sjuk man som begick Ikea dådet. "Lyxflyktingar" finns ju inte, lägg nu det på minnet en gång för alla.
  • Äldre 1 Oct 19:53
    +1
    todo nada skrev 2015-10-01 18:01:42 följande:

    Hur har palestinierna gjort fel? Att de inte överger Gazaremsan utan protester till Israel?


    Öh? Israel överlämnade ju Gaza 2005.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Äldre 1 Oct 20:40
    White Tiger skrev 2015-10-01 20:04:15 följande:

    Jaså?


    Så du kan dementera allt jag har länkat till och bevisa för mig att detta pågår inte just nu, vad bra då, fram med länkar som visar att vi blir inte stormade av en arme beståndande av unga aggressiva män.
    Samtidigt kan du påvisa att det sitter fredliga tacksamma människor i diverse mottagningar runt om i eu och inte aggressiva kravmaskiner.


    Det pågår inga gruppvåldtäkter, eller religiös inspirerat våld som präglar mottagningar.

    Polisen i Danmark kämpar inte mot döden just nu efter att ha blivit knivhuggen av en muslim på boende.


    Samtidigt så har väl inte massakern i Frankrike aldrig hänt där heller ...


     


     


     


    Nej det var en lyxasylant som inte fick all info i förväg, att man kunde "gå under jord" och livnära sig på kriminalitet fram tills man kunde ansöka igen efter några år av illegal vistelse i landet.
    Han fick bara spel att han inte fick plats i bidragsparadiset och hämnades direkt, eller så slaktade han svenskar för att få några år av mat och tak överhuvud utan att behöva ta det ansvaret själv.
    Oavsett, två svenskar brutalt avrättade i eget land av en som inte skulle ha varit här från första början.


    Eftersom du inte förnekar det heller så är du väl medveten om att gruppvåldtäkten som skrevs i masspsykosmedia utfördes av en gäng somalier och inte svenskar som rubriker tydde på från början.
    Förmodligen en gäng som ville bytta yrke från pirat till bidragstagare.


    En sak man kan fråga sig när man ser "flyktingar" som stormar våra gränser nu, hur många har dom dödat och eller våldtagit på vägen till bidrag.


     


    Nu använder du det tyska ordet för asylansökande igen! Varför vägrar du att svara på om du är tysk invandrare?

    Sedan tycker jag att det är skrämmande att se hur mycket rasistisk, felaktig propaganda som du sprider omkring dig. Varför påstår du exempelvis att tragedin på IKEA handlade om halshuggningar?
  • Äldre 1 Oct 20:49
    todo nada skrev 2015-10-01 15:16:02 följande:
    Altså var tredje person som kom hit från Syrien år 2014.
    Tom Araya skrev 2015-10-01 14:13:57 följande:

    Nej, det är inte vad statistiken säger utan 37% av de syrier med permanent uppehållstillstånd som är inskrivna i Arbetsförmedlingens etableringsuppdrag har högre utbildning än gymnasium. Hur många flyktingar från Syrien som hamnar utanför detta kan man bra spekulera om.


    Jo Tom, det är precis vad det är, var tredje flykting som kom hit från Syrien under 2014.

    (Eller 37 % som du skriver).

    Så här står det också i artikeln: "Utbildningsnivån hos syrierna är 10 procentenheter högre än snittet för samtliga inskrivna arbetssökande hos AF."
    Fortfarande är statistiken baserad enbart på de som är inskrivna på Arbetsförmedlingen, inga andra.
  • VemÄrJ­agVemV­et
    Äldre 1 Oct 21:16
    todo nada skrev 2015-10-01 16:03:40 följande:
    De har frivilligt anslutit sig till en organisation som tillhandahåller utbildning åt dem i samband med detta. Det kan inte jämföras med civila människor som har haft vanliga jobb, vanliga liv, vanliga intressen, som ska behöva tvingas kriga.

    Tycker du de ska skutta fram längs motorvägen med ett leende? De flyr från krig, har förlorat allt, har splittrats ifrån sina familjer, förmodligen fått begrava flera familjemedlemmar dessutom. Vad har de att se glada ut över? Ser du däremot de människor som lyckats ta sig hit så är de oftast glada och lättade. Våldsamheterna hade väl uppstått även här om det berodde uteslutande på flyktingarna, men ändå är det mest rapporteringar om detta från tex Ungern..
    Så du menar att IS terroristerna blev frivilliga så fort de släppte modersmjölken? Annars kan man applicera samma på de andra männen som översvämmar Europa just nu. "De kan frivilligt ansluta sig till en organisation som tillhandahåller utbildning åt dem i samband med detta". Det heter militären.

    Att du tycker att ledsen betyder "släng mat och vatten på spåret", "slå på polisen", "gapa och skrika som en skock apor", "bete sig allmänt hotfullt", "inte följa EUs lagar och regler" tyder enbart på att dina referensramar bottnar någon annanstan än mina. De jag vet som är ledsna och olyckliga beter sig inte som en hotfull, skränande, vild mobb. 

    Tycker du att det är konstigt att rapporteringarna kommer mest från Ungern???? Det där har en så enkel och iögonfallande förklaring att jag inte ens tänker ge mig in på det.
    "I'm covering my ears like a kid When your words mean nothing, I go la la la"
  • Äldre 1 Oct 22:23
    Rataxes skrev 2015-10-01 19:53:44 följande:

    Öh? Israel överlämnade ju Gaza 2005.


    Öh, de hade ihjäl 1900 civila varav 700 var palestinska kvinnor och barn år 2014..
  • Äldre 1 Oct 23:17
    +1
    White Tiger skrev 2015-10-01 20:04:15 följande:

    Jaså?

    Så du kan dementera allt jag har länkat till och bevisa för mig att detta pågår inte just nu, vad bra då, fram med länkar som visar att vi blir inte stormade av en arme beståndande av unga aggressiva män.

    Samtidigt kan du påvisa att det sitter fredliga tacksamma människor i diverse mottagningar runt om i eu och inte aggressiva kravmaskiner.

    Det pågår inga gruppvåldtäkter, eller religiös inspirerat våld som präglar mottagningar.

    Polisen i Danmark kämpar inte mot döden just nu efter att ha blivit knivhuggen av en muslim på boende.

    Samtidigt så har väl inte massakern i Frankrike aldrig hänt där heller ...

     

     

     

    Nej det var en lyxasylant som inte fick all info i förväg, att man kunde "gå under jord" och livnära sig på kriminalitet fram tills man kunde ansöka igen efter några år av illegal vistelse i landet.

    Han fick bara spel att han inte fick plats i bidragsparadiset och hämnades direkt, eller så slaktade han svenskar för att få några år av mat och tak överhuvud utan att behöva ta det ansvaret själv.

    Oavsett, två svenskar brutalt avrättade i eget land av en som inte skulle ha varit här från första början.

    Eftersom du inte förnekar det heller så är du väl medveten om att gruppvåldtäkten som skrevs i masspsykosmedia utfördes av en gäng somalier och inte svenskar som rubriker tydde på från början.

    Förmodligen en gäng som ville bytta yrke från pirat till bidragstagare.

    En sak man kan fråga sig när man ser "flyktingar" som stormar våra gränser nu, hur många har dom dödat och eller våldtagit på vägen till bidrag.

     


    www.ibtimes.com/whats-life-syrian-refugees-germany-2083610

    mobile.reuters.com/article/idUSKCN0RM0G920150922

    www.detroitnews.com/story/opinion/columnists/neal-rubin/2015/06/24/glad-alive-first-syrian-refugees/29254459/

    www.sbs.com.au/yourlanguage/content/syrian-refugees-grateful-australia

    www.pressdisplay.com/pressdisplay/iphone/homepage.aspx&page=1&article=1038082997&previewmode=2&noredirect=false

    www.rt.com/politics/316497-chechen-leader-announces-aid-program/

    www.680news.com/2015/09/10/syrian-woman-grateful-for-new-life-in-canada-hopes-others-will-get-same-chance/

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6255867

    972mag.com/why-syrian-refugees-in-a-budapest-train-station-talk-about-coexistence-with-israel/111372/

    www.expressen.se/nyheter/flyktingarna-far-hjalp-och-stod-i-mosken/

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6262501

    www.jp.se/article/tv-ramis-gripande-dikt-om-att-vara-flykting/
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?