• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    808155 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    808155

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Äldre 5 Oct 09:39
    -2
    Världsmedborgare skrev 2015-10-05 09:36:43 följande:

    Avundsjukan hos de främlingsfientliga är monumental, dom skulle hellre bli pestsmittade än ge vård åt en flykting.


    Avundsjukan är en stor del i det. Det är min slutsats också. 
    Det är grunden i SD. Att ställa grupper mot varandra för att göda avundsjukan och missunnsamheten. 
  • Äldre 5 Oct 09:43
    -1
    Solidaritet skrev 2015-10-05 09:39:25 följande:
    Avundsjukan är en stor del i det. Det är min slutsats också. 
    Det är grunden i SD. Att ställa grupper mot varandra för att göda avundsjukan och missunnsamheten. 
    Visst, dessutom använder samma händelse om och om igen, för att ge intryck av att det är nån form av regelmässigt beteende.
  • lamia
    Äldre 5 Oct 09:45
    Världsmedborgare skrev 2015-10-05 09:36:43 följande:

    Avundsjukan hos de främlingsfientliga är monumental, dom skulle hellre bli pestsmittade än ge vård åt en flykting.


    lamia skrev 2015-10-04 20:00:24 följande:

    Seriöst, dra nått gammalt över dig, du har verkligen inte nått att tillföra och samtidigt som du gör helt irrelevanta jämförelser.


    Vi tog inte emot förklädda tyska soldater under andra världskriget.


    Dom hade inget intresse av att erövra Sverige.
    Mer än att vi inte skulle stå i vägen.


    Det som skiljer sig nu att styrkan som anfaller skiter i nationalitet, dom är ute efter tro och hudfärg, genom att "bekämpa" rasister idag släpper du in riktiga rasister som ska enligt sin religion bara ta död på oss.


     



    Att tillägga, givetvis så föredrar jag att vård ska ges till behövande svenskar i Sverige än alla andra som lyckats ta sig hit för att utnyttja eller vad dom nu är här för.


    Om man tänker på vård, hur kommer Sveriges hälsa överlag se ut nu när låter horder av folk komma från länder som inte ens vet hur man stavar till vaccination?


    Hur många nya sjukdomar får vi in i landet som vården i slutändan svensken måste betala att utrota igen?


     

  • Yellow Cross
    Äldre 5 Oct 09:47

    Det finns gott om plats för migrantströmarna från tredje världen,hävdade den kontroversielle f.d Moderatledaren Reinfeldt:
    unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19980788.ab

    Stockholms stad håller dock inte med då de idag förkunnade att de med 3 timmars varsel ger sig rätten att konvertera valfri idrotshall i staden till migrantboende:
    www.stockholm.se/bokningen

    Öppna era hjärtan!

  • Äldre 5 Oct 09:53
    lamia skrev 2015-10-05 09:45:39 följande:


    Att tillägga, givetvis så föredrar jag att vård ska ges till behövande svenskar i Sverige än alla andra som lyckats ta sig hit för att utnyttja eller vad dom nu är här för.


    Om man tänker på vård, hur kommer Sveriges hälsa överlag se ut nu när låter horder av folk komma från länder som inte ens vet hur man stavar till vaccination?


    Hur många nya sjukdomar får vi in i landet som vården i slutändan svensken måste betala att utrota igen?


     


    Troligen inte fler än vad vi svenskar själva för in i genom vårt omfattande resande, eller den allt större andel turister som besöker Sverige. 
  • Äldre 5 Oct 10:12
    Världsmedborgare skrev 2015-10-05 09:53:13 följande:
    Troligen inte fler än vad vi svenskar själva för in i genom vårt omfattande resande, eller den allt större andel turister som besöker Sverige. 
    Hur många svenskar reser till Somalia och Afghanistan och för därmed med sig Tbc in i landet när de kommer tillbaka? Bl.a. Somalia och Afghanistan är riktiga Tbc-härdar, något som den grekiska ö-världen inte kan stoltsera med på samma sätt.
  • Äldre 5 Oct 10:36
    Minfamilj skrev 2015-10-05 10:12:59 följande:
    Hur många svenskar reser till Somalia och Afghanistan och för därmed med sig Tbc in i landet när de kommer tillbaka? Bl.a. Somalia och Afghanistan är riktiga Tbc-härdar, något som den grekiska ö-världen inte kan stoltsera med på samma sätt.
    Knappast nåt jag känner ett behov av att veta, men kolla med berörda myndigheter så kan du säkert få ett svar.
  • Äldre 5 Oct 10:41
    Yellow Cross skrev 2015-10-05 09:47:08 följande:

    Det finns gott om plats för migrantströmarna från tredje världen,hävdade den kontroversielle f.d Moderatledaren Reinfeldt:

    unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article19980788.ab

    Stockholms stad håller dock inte med då de idag förkunnade att de med 3 timmars varsel ger sig rätten att konvertera valfri idrotshall i staden till migrantboende:

    www.stockholm.se/bokningen

    Öppna era hjärtan!


    Ja, han har ju rätt
  • Fjonke­n
    Äldre 5 Oct 10:46
    Nerfherder skrev 2015-10-05 10:41:05 följande:
    Ja, han har ju rätt
    Har han? 

    http://www.st.nu/medelpad/timra/tv-t...tsen-till-fots
  • Äldre 5 Oct 11:23
    +1
    Världsmedborgare skrev 2015-10-05 10:36:09 följande:
    Knappast nåt jag känner ett behov av att veta, men kolla med berörda myndigheter så kan du säkert få ett svar.
    Du menar att du är inte intresserad av om en potentiellt dödlig sjukdom ökar i Sverige pga bristande kontroll av de som asylinvandrar? Tbc, syfilis m.m. är sjukdomar som varit i princip utrotade i Sverige. Man får vara ganska ignorant om man inte tycker att det är så viktigt. Jag behöver inget svar eftersom jag vet att de ökat men du kanske ska läsa på lite mer.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?