• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • themia
    Ben66 skrev 2015-10-05 19:51:01 följande:

    OT

    Är det någon annan här som har hört ryktet om att någon högt uppsatt ledare i 7 klövern har kallat KD för "barn till Judas"? 

    Ska bli spännande att se vad som händer på Fredag. Säger KD upp DÖ?
    Som Kristdemokrat hoppas jag det.


    Så du vill ha regeringskris och fritt fram för SD:s cirkus i Riksdagen?
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-10-05 23:53:34 följande:
    Så du vill ha regeringskris och fritt fram för SD:s cirkus i Riksdagen?

    Vadå "vill ha" regeringskris?

    Vad kallar du det vi har nu då?
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2015-10-06 02:05:07 följande:
    En lösning för både svenskarna och invandrarna
    Insändare

    Jag har en lösning som jag tror skulle vara bra för både Sverige och invandrarna, skriver Bengt Tjäder, Alfta.

    www.helahalsingland.se/opinion/insandare/en-l...



    Ja, det var ju det Reinfeldt sa: "Jag har flugit över Sverige många gånger och det är ett glesbefolkat land med mycket skog".

    Vi kan faktiskt ta emot hur många som helst.

    På riktigt.
  • VemÄrJagVemVet
    Tom Araya skrev 2015-10-06 02:05:07 följande:
    En lösning för både svenskarna och invandrarna

    Insändare

    Jag har en lösning som jag tror skulle vara bra för både Sverige och invandrarna, skriver Bengt Tjäder, Alfta.

    www.helahalsingland.se/opinion/insandare/en-losning-for-bade-svenskarna-och-invandrarna


    Det är ju en lösning. Så länge man ser till att alla efterlever de svenska djurskyddslagarna också.
    "I'm covering my ears like a kid When your words mean nothing, I go la la la"
  • Världsmedborgare
    Ben66 skrev 2015-10-05 19:51:01 följande:
    OT

    Är det någon annan här som har hört ryktet om att någon högt uppsatt ledare i 7 klövern har kallat KD för "barn till Judas"? 

    Ska bli spännande att se vad som händer på Fredag. Säger KD upp DÖ?
    Som Kristdemokrat hoppas jag det.
    Ett omval kanske inte är så dumt, då kan det bli en koalition mellan S och M.
  • Epepe
    Tom Araya skrev 2015-10-06 02:05:07 följande:
    En lösning för både svenskarna och invandrarna

    Insändare

    Jag har en lösning som jag tror skulle vara bra för både Sverige och invandrarna, skriver Bengt Tjäder, Alfta.

    www.helahalsingland.se/opinion/insandare/en-losning-for-bade-svenskarna-och-invandrarna


    Det var ett djup där som jag tyckte om. Men det frågor hos mig som jag inte kunde låta bli att fundera på. Hur lika är dagens Svenskar med de som nu lider nöd? Vad hade dåtidens svenskar gemensamt med dagens nödställda flyktingar?

    Följaktligen hur mycket påverkar det här med att leva i en hård tillvaro egentligen oss människor? Antagligen ganska mycket. Ja antagligen så pass mycket så att det kan vara mycket svårt att föreställa sig för dem som inte befinner sig där i.  
  • Världsmedborgare
    Epepe skrev 2015-10-06 11:33:15 följande:
    Det var ett djup där som jag tyckte om. Men det frågor hos mig som jag inte kunde låta bli att fundera på. Hur lika är dagens Svenskar med de som nu lider nöd? Vad hade dåtidens svenskar gemensamt med dagens nödställda flyktingar?

    Följaktligen hur mycket påverkar det här med att leva i en hård tillvaro egentligen oss människor? Antagligen ganska mycket. Ja antagligen så pass mycket så att det kan vara mycket svårt att föreställa sig för dem som inte befinner sig där i.  
    Jag/vi har levt bland de fattigaste fattiga, delat deras vardag, och det är obegripligt hur dom orkar år efter år, så man behöver nog vara född in i misären för att fullt ut kunna förstå.
    Vi kan ju lämna eländet när vi fått nog, men dom har inget val.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?