• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    817133 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    817133

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Äldre 6 Oct 12:18
    -1
    Flash Gordon skrev 2015-10-06 04:12:27 följande:

    Vadå "vill ha" regeringskris?

    Vad kallar du det vi har nu då?
    Jag kallar det regering.
    Att du inte gillar det förstår jag, men är ju rätt ointressant.
  • Äldre 6 Oct 13:40

    58 sidor, 580 inlägg och läst 12846 gånger....och fortfarande inga svar på trådstartens fråga från massinvandringsförespråkarna.

  • Äldre 6 Oct 13:48
    -1
    Tom Araya skrev 2015-10-06 13:40:54 följande:
    58 sidor, 580 inlägg och läst 12846 gånger....och fortfarande inga svar på trådstartens fråga från massinvandringsförespråkarna.
    Jag kan inte se det som nåt annat än en hypotetisk fråga.
  • Fjonke­n
    Äldre 6 Oct 13:49
    +1
    Tom Araya skrev 2015-10-06 13:40:54 följande:

    58 sidor, 580 inlägg och läst 12846 gånger....och fortfarande inga svar på trådstartens fråga från massinvandringsförespråkarna.


    Det kommer inga konkreta svar eftersom det inte finns några svar. Det är som att folk kopplar bort hjärnan och verkligheten totalt och låter känslor och förhoppningar styra.
  • Äldre 6 Oct 13:59
    Tom Araya skrev 2015-10-06 13:40:54 följande:

    58 sidor, 580 inlägg och läst 12846 gånger....och fortfarande inga svar på trådstartens fråga från massinvandringsförespråkarna.


    Var inte det där ett sällsynt korkat påstående?

    De finns människor här på FL som i likhet med mig anser att Sverige ska hjälpa människor i nöd och därför ta emot flyktingar från bla Syrien.

    Att tycka att Sverige ska ta hand om flyktingar i nöd är inte samma sak som att tycka att invandringen ska släppas fri och de flesta önskar självklart att situationen ska lugna ner sig i bl.a Syrien och Nordafrika så att färre söker asyl i Sverige. Därför är det fel att kalla dem som anser att Sverige ska hjälpa flyktingar i nöd, för förespråkare.
  • Äldre 6 Oct 14:06
    KillBill skrev 2015-10-06 13:59:05 följande:
    Var inte det där ett sällsynt korkat påstående?

    De finns människor här på FL som i likhet med mig anser att Sverige ska hjälpa människor i nöd och därför ta emot flyktingar från bla Syrien.

    Att tycka att Sverige ska ta hand om flyktingar i nöd är inte samma sak som att tycka att invandringen ska släppas fri och de flesta önskar självklart att situationen ska lugna ner sig i bl.a Syrien och Nordafrika så att färre söker asyl i Sverige. Därför är det fel att kalla dem som anser att Sverige ska hjälpa flyktingar i nöd, för förespråkare.
    Jag kallar alla för massinvandringsförespråkare som inte kan/vill ha en gräns för vad vi klarar ta emot, oavsett om det är flyktingar eller andra invandrare.
  • Äldre 6 Oct 14:13
    Tom Araya skrev 2015-10-06 14:06:06 följande:
    Jag kallar alla för massinvandringsförespråkare som inte kan/vill ha en gräns för vad vi klarar ta emot, oavsett om det är flyktingar eller andra invandrare.
    Så du tycker man bara ska hjälpa ett visst antal en krissituation?
    Då får vi hoppas att du inte behöver uppleva när det antalet är uppnått, när du befinner dig i nöd, för jag misstänker starkt, att du kommer att ha svårt att förstå varför just du blir utan hjälp.
  • Fjonke­n
    Äldre 6 Oct 14:57
    Världsmedborgare skrev 2015-10-06 14:13:45 följande:
    Så du tycker man bara ska hjälpa ett visst antal en krissituation?
    Då får vi hoppas att du inte behöver uppleva när det antalet är uppnått, när du befinner dig i nöd, för jag misstänker starkt, att du kommer att ha svårt att förstå varför just du blir utan hjälp.
    Vi hjälper ju bara ett visst antal, eller hur? 

    Jag fattar inte hur folk kan tro att det vi gör någonsin kommer vara tillräckligt. Det finns MILJARDER fattiga i världen som behöver hjälp. 

    Nånstans måste vi börja försvara vårt sätt att leva. Vi kan inte vara självutplånande i den här utsträckningen. 
  • Yellow Cross
    Äldre 6 Oct 15:06
    Världsmedborgare skrev 2015-10-06 13:48:56 följande:
    Jag kan inte se det som nåt annat än en hypotetisk fråga.
    Här kommer en icke-hypotetisk fråga hämtad ur verkligheten:
    Anser du att det med tanke på rådande situation är hållbart och bevilja ca.1000 asylrelaterade permanenta uppehållstillstånd per dag?
    Om inte,vilka åtgärder skulle du föreslå för att minska "volymerna"?
  • Äldre 6 Oct 15:20
    themia skrev 2015-10-06 12:18:44 följande:
    Jag kallar det regering.
    Att du inte gillar det förstår jag, men är ju rätt ointressant.

    En regering i ständig kris.

    Det blir regeringskris det.

    För alla utom de största fansen.

    Ingen kontroll. Ingen stabilitet. Total avsaknad av styrfart och riktning.

    Nu senast ministerstyre via "en tjänsteman som tagit eget initiativ" och ringt och talat om för Trafikverket att de skall bryta mot EU-reglerna.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?