• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    817277 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    817277

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Äldre 26 Feb 21:47
    -1 +1
    nattuw skrev 2017-02-26 20:04:50 följande:
    Det finns amerikanska studier där olika invandrargrupper har jämförts. Ett av resultaten som förvånade var hur olika synen på brott och straff var även mellan grupper som bott flera generationer i USA. Nu är nog Sverige för litet för att det skall kunna uppstå verkliga etniska enklaver men med ett ökande utanförskap så finns det ändå risk att det uppstår en blandkultur med en annan syn på lag och ordning än den som du anser vara den rätta.
    Varför inte hålla oss på hemmaplan? Ingen flyktinggrupp kommer i närheten av Sverigedemokraternas riksdagsgrupp i fråga om brottslighet. 12,5%!
  • Äldre 27 Feb 01:14
    +2
    KillBill skrev 2017-02-26 21:47:59 följande:
    Varför inte hålla oss på hemmaplan? Ingen flyktinggrupp kommer i närheten av Sverigedemokraternas riksdagsgrupp i fråga om brottslighet. 12,5%!
    Jag tror inte att dessa 6 riksdagsledamöter är orsaken till varför var tredje kvinna i landet känner en oro för att vistas ute i sitt eget bostadsområde om kvällarna, exempelvis.

    Det finns en oro i landet som bör bemötas med annat än skämt och nonchalans, oavsett hur rimlig eller orimlig den är - för vilket som är nämligen skadligt, både för individen och samhället.
  • Äldre 27 Feb 07:22
    Mysigast skrev 2017-02-26 18:22:19 följande:
    Vi får hoppas att de flesta kommer i arbete.
    Det sker inte för att vi hoppas, vi måste hitta lösningen för den invandring vi haft under 2000-talet. Den vi hade tidigare såg annorlunda ut och där är sysselsättningen högre.
  • Äldre 27 Feb 07:23
    +1
    FDFMGA skrev 2017-02-26 20:43:13 följande:
    Ungefär som inom SD:s riksdagsgrupp menar du.

    Nja, nu målar du väl ändå fan på väggen, så illa ska det väl inte behöva gå med integrationen.

    Min gamla faster som bor i Gamla Stan vågar numera inte gå förbi riksdagshuset sedan jag berättade för henne om den våldsamma kriminella överrepresentationen bland SD:s riksdagsledamöter.

    Jag borde inte ha berättat för henne. Äldre människor blir lätt skrämda i övermått och det finns ju ändå vakter vid riksdagshuset om någon mot förmodan skulle försöka något mot henne.
    Det är säkert bara socioekonomiska faktorer, så det löses nog bäst genom att höja deras löner och sociala status... ;)
  • Äldre 27 Feb 07:59
    +1
    KillBill skrev 2017-02-26 21:47:59 följande:
    Varför inte hålla oss på hemmaplan? Ingen flyktinggrupp kommer i närheten av Sverigedemokraternas riksdagsgrupp i fråga om brottslighet. 12,5%!
    Ingen flyktinggrupp är heller så extremt liten som SD:s riksdagsgrupp. Jag röstar absolut inte på SD, men det är ju en löjlig jämförelse. Antalet marockanska gatubarn (ja alla är ju inte barn längre) är fler än antalet i SD:s riksdagsgrupp och betydligt mer brottsbenägna.
  • Äldre 27 Feb 08:07
    Tom Araya skrev 2017-02-27 07:22:02 följande:
    Det sker inte för att vi hoppas, vi måste hitta lösningen för den invandring vi haft under 2000-talet. Den vi hade tidigare såg annorlunda ut och där är sysselsättningen högre.
    Jag har skrivit massor om vad jag anser lösningarna ligger i. Anledningen till att jag till slut skrev så är att det kändes som vi kommit så nära ett samförstånd det går.
  • Äldre 27 Feb 08:10
    K Kalle skrev 2017-02-27 07:59:44 följande:
    Ingen flyktinggrupp är heller så extremt liten som SD:s riksdagsgrupp. Jag röstar absolut inte på SD, men det är ju en löjlig jämförelse. Antalet marockanska gatubarn (ja alla är ju inte barn längre) är fler än antalet i SD:s riksdagsgrupp och betydligt mer brottsbenägna.

    Det var drygt 800 000 människor som röstade på SD i senaste riksdagsvalet och SD valde ut sina bästa för att representera partiet. Det resulterade i den mest kriminellt belastade riksdagsgruppen. Hur det ser  ut bland vanliga sverigedemokrater ska jag låta vara osagt men resultatet i riksdagsgruppen är oroande.. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 27 Feb 08:13
    K Kalle skrev 2017-02-27 07:59:44 följande:
    Ingen flyktinggrupp är heller så extremt liten som SD:s riksdagsgrupp. Jag röstar absolut inte på SD, men det är ju en löjlig jämförelse. Antalet marockanska gatubarn (ja alla är ju inte barn längre) är fler än antalet i SD:s riksdagsgrupp och betydligt mer brottsbenägna.
    Det är inte löjligt om du betänker att SD på eget bevåg helt frivilligt valt just dessa personer till sina förtroendeuppdrag. Det säger en hel del anser iallafall jag.
    Flyktingarna har inte ens i närheten av samma kontroll och styrning över sin situation. De har ingen jämförbar makt.
  • Äldre 27 Feb 08:16
    KillBill skrev 2017-02-27 08:10:41 följande:

    Det var drygt 800 000 människor som röstade på SD i senaste riksdagsvalet och SD valde ut sina bästa för att representera partiet. Det resulterade i den mest kriminellt belastade riksdagsgruppen. Hur det ser  ut bland vanliga sverigedemokrater ska jag låta vara osagt men resultatet i riksdagsgruppen är oroande.. 


    Hur många tror du bor i Marocko? Jag tror dessutom inte att alla som röstade på partiet var med och valde representanter. Jag har aldrig valt representanter till de partier jag röstat på.
  • Äldre 27 Feb 08:16
    Mysigast skrev 2017-02-27 08:13:02 följande:
    Det är inte löjligt om du betänker att SD på eget bevåg helt frivilligt valt just dessa personer till sina förtroendeuppdrag. Det säger en hel del anser iallafall jag.
    Flyktingarna har inte ens i närheten av samma kontroll och styrning över sin situation. De har ingen jämförbar makt.
    De kan själva kontrollera om de begår brott eller inte.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?