• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    807271 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    807271

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Lena19­79
    Sat 12 Oct 2019 14:34
    Förlåt om jag inte hänger med i snacket du kör med.
    Men vad tusan är en hamngubbe?
  • Sat 12 Oct 2019 14:37
    Lena1979 skrev 2019-10-12 14:33:26 följande:
    Nej, det är inte obekräftade spekulationer.
    Företagens bokslut är offentlig handling och finns t ex på hitta.se!

    Om du googlar och kollar runt lite på deras branschorganisationer och många andra helt öppna uppgifter så finner du inom 5 minuter att det finns belägg.
    Om du studerar det lite djupare, så som jag och några av mina vänner har gjort, så finner du ganska enkelt rätt så "fantastiska" uppgifter över senaste tidens ekonomiska utveckling.

    Men om du inte har lust att sätta dig in i frågan så är det helt ok även att du väljer ha en annan åsikt än jag.
    Så ge det 5 av dina minuter och visa detta. Eftersom du och dina vänner redan gjort det så behöver du säkert inte mer än ett par minuter

    klockan tickar....
  • Sat 12 Oct 2019 15:11
    Lena1979 skrev 2019-10-12 14:33:26 följande:
    Nej, det är inte obekräftade spekulationer.
    Företagens bokslut är offentlig handling och finns t ex på hitta.se!

    Om du googlar och kollar runt lite på deras branschorganisationer och många andra helt öppna uppgifter så finner du inom 5 minuter att det finns belägg.
    Om du studerar det lite djupare, så som jag och några av mina vänner har gjort, så finner du ganska enkelt rätt så "fantastiska" uppgifter över senaste tidens ekonomiska utveckling.

    Men om du inte har lust att sätta dig in i frågan så är det helt ok även att du väljer ha en annan åsikt än jag.
    Samhällets kostnader för asylsökandes offentliga biträden finns angivet i utgiftsområde 8.

    https://www.regeringen.se/4abf24/contentassets/d13d35490a9f470a87b885188587b5ae/utgiftsomrade-8-migration.pdf
  • Sat 12 Oct 2019 15:43
    Lena1979 skrev 2019-10-12 14:34:17 följande:
    Förlåt om jag inte hänger med i snacket du kör med.
    Men vad tusan är en hamngubbe?
    GIYF
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 12 Oct 2019 15:49
    Lena1979 skrev 2019-10-12 14:33:26 följande:
    Nej, det är inte obekräftade spekulationer.
    Företagens bokslut är offentlig handling och finns t ex på hitta.se!

    Om du googlar och kollar runt lite på deras branschorganisationer och många andra helt öppna uppgifter så finner du inom 5 minuter att det finns belägg.
    Om du studerar det lite djupare, så som jag och några av mina vänner har gjort, så finner du ganska enkelt rätt så "fantastiska" uppgifter över senaste tidens ekonomiska utveckling.

    Men om du inte har lust att sätta dig in i frågan så är det helt ok även att du väljer ha en annan åsikt än jag.
    Imponerande källhänvisningsteknik hörru!

    Jag tycker, tror och tänker och kolla här är beviset:

    www.hitta.se

    www.google.se

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 12 Oct 2019 16:02
    Padirac skrev 2019-10-12 15:11:39 följande:
    Samhällets kostnader för asylsökandes offentliga biträden finns angivet i utgiftsområde 8.

    https://www.regeringen.se/4abf24/contentassets/d13d35490a9f470a87b885188587b5ae/utgiftsomrade-8-migration.pdf
    Tack! Jag har inte räknat samman de olika posterna  som är kopplade till offentliga biträden men vid en första anblick ser det inte ut som någon lavinartad ökning för advokatbyråer, jurister, tolkar, etc,

    Lena 1979 verkar alltså ha fel.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 12 Oct 2019 17:05
    KillBill skrev 2019-10-12 16:02:07 följande:
    Tack! Jag har inte räknat samman de olika posterna  som är kopplade till offentliga biträden men vid en första anblick ser det inte ut som någon lavinartad ökning för advokatbyråer, jurister, tolkar, etc,

    Lena 1979 verkar alltså ha fel.
    Väldigt mycket av rådgivningen till asylsökande sköts av intresseorganisationer och ideellt. Bl a har Röda korset och Svenska kyrkan.

    För den som har uppehållstillstånd gäller ju samma som för alla andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 12 Oct 2019 17:11
    nihka skrev 2019-10-12 17:05:49 följande:

    Väldigt mycket av rådgivningen till asylsökande sköts av intresseorganisationer och ideellt. Bl a har Röda korset och Svenska kyrkan.

    För den som har uppehållstillstånd gäller ju samma som för alla andra.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kverul­ant67
    Sun 13 Oct 2019 01:29

    Något att tänk på?
    "Mordet i Värmland - en intern uppgörelse inom Miljöpartiet?


    Nu har jag läst det (allvarligt talat) skakande förundersökningsprotokoll som ligger till grund för mordåtalet mot afghanen Ahmad N. Offret var den 70-åriga före detta lärarinnan och miljöpartisten Ingrid G. hemmahörande i Kil och sedan många år engagerad i flyktingfrågor.


    Några reflektioner som berör Miljöpartiet efter genomläsning:


    ? Hela flyktingindustrin i Kil domineras av personer engagerade i Miljöpartiet och en av dessa är mordoffret. Till och med mördaren uttrycker starka sympatier för detta parti. I en opåkallad utvikning i polisförhöret uttrycker Ahmad N. sitt reservationslösa stöd för Miljöpartiet och berättar att han röstade "grönt" i kommun- och landstingsval 2018.


    ? I förhör med miljöpartister knutna till "hjälpgrupper" och boenden i Kil framkommer det indirekt att det har utvecklats en kultur där det enda viktiga är att ordna uppehållstillstånd åt "våra killar", så att de på sikt kan få över sina familjer till Sverige. Brottslighet och lögner från de ensamkommandes sida döljs och förtigs konsekvent gentemot myndigheter för att inte riskera deras vistelse i Sverige.


    ? I ett av förhören hävdar en av miljöpartisterna (Lisbet F.) att det omöjligen kan vara Ahmad N. som har mördat Ingrid G. Lisbet har nämligen kontaktat ett medium (!) som kan intyga att det i själva verket är den mördades exman som utfört dådet. Exmannen och "en medhjälpare" mördade Ingrid G.: "därefter tvingade männen Ahmad att dricka stora mängder sprit för att glömma allt som skett".


    ? I ett tidigt förhör försöker Ahmad spela galen genom att ta på sig mord som han inte begått: "jag har mördat Joakim Lamotte, eller om det var Kent Ekeroth, genom att lägga dem på järnvägsspåret." För Ahmads miljöpartistiska kontaktpersoner var dessa människor det mest fruktansvärda man kan tänka sig. Ahmad har snappat upp detta vid de olika vinindränkta sammankomster han haft med sina tillskyndare och verkar tro att han kan vinna sympati hos förhörsledarna genom att säga att han kanske har mördat Lamotte och Ekeroth."


  • Kverul­ant67
    Sun 13 Oct 2019 01:54
    +1
    KillBill skrev 2019-10-12 17:11:31 följande:
    Underbart när skrikvänstern klappar varandra på axeln!

    V i Göteborg har förresten bjudit in en Stalinist som ska berätta varför det är så misstolkat att kommunisterna var så hemska i det gamla Sovjet! (GP 11/10). Något för er att gå på kanske?
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?