• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    817188 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    817188

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Lena19­79
    Mon 14 Oct 2019 08:33
    +1
    Padirac skrev 2019-10-13 21:54:44 följande:
    Så du har studerat ämnet men har inga källor sin du studerat

    Unbelievable Solig

    Dessa förmågor är ovärderliga kan jag tro
    "Jag förbehåller mig samma rätt som du att få ha en egen uppfattning och att få förmedla den.

    Det är bara pinsamt att du hela tiden håller på att försöka tyste mig och andra som har en annan åsikt än du!"

  • Lena19­79
    Mon 14 Oct 2019 08:37
    +1
    nihka skrev 2019-10-13 23:06:17 följande:
    Detta "på plats". Om det är krig i ett land vill man inte ha hjälp "på plats". Man vill därifrån. Tänk dig ett brinnande rum och hur mycket "på plats" du vill vara.
    Enligt FN så är det flyktingar i vissa (många) flyktingläger som har det allra svårast och det är där allra flest hjälpbehövande finns.
    I dessa flyktingläger råder inte krig.
    Flyktingarna i dessa flyktingläger skulle uppskatta all hjälp de kan få.
    Du, Sveriges politik, m fl, förvägrar dessa flyktingar den hjälp de skulle kunna få!
  • Lena19­79
    Mon 14 Oct 2019 08:39
    +1
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:40:04 följande:
    Precis. Man vill till Rinkeby.
    Man vill till den plats där man är fri att åtnjuta världens bästa gratis välfärd, upplåten av världens mest naiva politiker och befolkning.
  • Mon 14 Oct 2019 09:32
    Lena1979 skrev 2019-10-14 08:20:40 följande:
    Om du bara till att börja med tar del av regeringens budget och regeringsförklaringen så finns det gott om stöd för mina åsikter.
    Om du trots detta väljer ha motsatt åsikt så har du fortfarande rätt att ha en din egen avvikande åsikt.

     


    Åsikter? Frågan handlar om objektiv fakta. Jag har som sagt var tittat på dina källor men finner inget stöd för ditt påstående att skattebetalarnas kostnader för advokatbyråer, jurister, tolkar, etc., är i en lavinartad ökning. Tvärtom så pekar regeringens budget på att kostnaderna är på väg att minska!

    Varför kan du inte konkretisera vad du har funnit? Kan det vara så enkelt att det inte finns något att visa dvs du har inget stöd för ditt påstående?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 14 Oct 2019 10:03
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:40:04 följande:
    Precis. Man vill till Rinkeby.
    Ja, och då kan du tänka dig vad man har lämnat för att Rinkeby ska kännas som en förbättring.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 14 Oct 2019 10:05
    Lena1979 skrev 2019-10-14 08:31:27 följande:
    Suck ... Nej , inlägget jag svarade på har inte angett någon källa för sitt påstående och bl a därför väljer jag att inte ange någon källa.
    För den som är intresserad är det inte svårt att finna dessa fakta men jag orkar inte med din debatt-taktik och gitter inte munhuggas med dig om vad du enligt din egen åsikt anser vara rätt eller fel i olika källor.
    Det spelar ju ingen roll vilken källa jag anger så kommer du påstå något annat, precis så som du brukar göra, eller hur?

    Fortfarande gäller att min tes framgår bl a av Regeringens budget och regeringsförklaringen. Dessutom backades min tes upp i gårdagens partiledardebatt, t ex av Statsministern.
    Alltså återigen påståenden som du inte kan backa upp med någon slags källa.

    Suck ja!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 14 Oct 2019 10:17
    Lena1979 skrev 2019-10-14 08:37:17 följande:
    Enligt FN så är det flyktingar i vissa (många) flyktingläger som har det allra svårast och det är där allra flest hjälpbehövande finns.
    I dessa flyktingläger råder inte krig.
    Flyktingarna i dessa flyktingläger skulle uppskatta all hjälp de kan få.
    Du, Sveriges politik, m fl, förvägrar dessa flyktingar den hjälp de skulle kunna få!
    Jepp. Vi bidrar dit också. En av de största problemen "på plats" är den omfattande (barn)människohandel som bedrivs av skrupulösa människohandlare.

    ? Vi kommer att fortsätta så länge flyktingarna finns kvar här. Det är så enkelt, påstår Ali.

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ligor-kidnappar-och-saljer-flyktingbarn-i-bangladesh
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 14 Oct 2019 10:44
    Lena1979 skrev 2019-10-14 08:37:17 följande:
    Enligt FN så är det flyktingar i vissa (många) flyktingläger som har det allra svårast och det är där allra flest hjälpbehövande finns.
    I dessa flyktingläger råder inte krig.
    Flyktingarna i dessa flyktingläger skulle uppskatta all hjälp de kan få.
    Du, Sveriges politik, m fl, förvägrar dessa flyktingar den hjälp de skulle kunna få!
    Du gör misstaget att tro att deras resonemang handlar om solidaritet med de behövande när det i själva verket handlar om poserande för deras egos skull.
  • Mon 14 Oct 2019 10:53
    Flash Gordon skrev 2019-10-14 10:44:36 följande:
    Du gör misstaget att tro att deras resonemang handlar om solidaritet med de behövande när det i själva verket handlar om poserande för deras egos skull.
    Hmm, nu gör du misstaget att applicera dina egna bevekelsegrunder på andra.

    Hur går det med det där hangarfartyget som skulle få namn efter Trump, enligt dig. Är det månne på väg mot Syrien för att bistå ett Natoallierat land i dess kamp mot de terrorister som haft fräckheten att besegra IS men inte hjälpa USA under andra världskriget.

    Eller ska man möjligen inte skämta om Turkiets etniska rensning i och med att så många människor drabbas av en narrs nycker.
  • Lena19­79
    Mon 14 Oct 2019 11:58
    KillBill skrev 2019-10-14 09:32:19 följande:

     


    Åsikter? Frågan handlar om objektiv fakta. Jag har som sagt var tittat på dina källor men finner inget stöd för ditt påstående att skattebetalarnas kostnader för advokatbyråer, jurister, tolkar, etc., är i en lavinartad ökning. Tvärtom så pekar regeringens budget på att kostnaderna är på väg att minska!

    Varför kan du inte konkretisera vad du har funnit? Kan det vara så enkelt att det inte finns något att visa dvs du har inget stöd för ditt påstående?


    Företagens bokslut är offentlig handling och finns t ex på hitta.se!

    Om du googlar och kollar runt lite på deras branschorganisationer och många andra helt öppna uppgifter så finner du inom 5 minuter att det finns belägg.
    Om du studerar det lite djupare, så som jag och några av mina vänner har gjort, så finner du ganska enkelt rätt så "fantastiska" uppgifter över senaste tidens ekonomiska utveckling.

    Det borde vara möjligt även för dig förstå varför jag inte vill skrika ut namn och att exakt ange exempel på de advokatbyråer och juristfirmor som avses?

    Men om du inte har lust att sätta dig in i frågan så är det helt ok även att du väljer ha en annan åsikt än jag.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?