• Lars E
    Äldre 4 Sep 09:19
    807956 visningar
    4946 svar
    -1 +1
    4946
    807956

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Fri 18 Oct 2019 22:38
    Padirac skrev 2019-10-18 19:20:05 följande:

    så nu har jag blivit marxist också 

    Det är faktisk det Sdsvansen och skrikhögern brukar anklaga meningsmotståndare för att vara. Nazister brukar dessutom anklaga de demokratiska och socialliberala uppfattningarna för kulturmarxism.

    appropå fientlighet alltså - du vet vad jag menar 


    Padirac skrev 2019-10-18 19:23:24 följande:

    Foliehatten som tar in signalerna verkar ha en distortion som stör mottagardelen.

    Själv uppskattar jag anläggningar med mindre ön 0,005% THD istället för foliebaserade anläggningar med förvrängande presets.


    Japp, jag har uppfattat dig som ägare av ett marxistiskt tankegods av något slag.

    Nu vet jag dock något bättre hur du står.

    Kul att du för övrigt reagerade så stort på det, att knytas till marxistisk ideologi i största allmänhet (utan glåpord inblandade eller epitet) - när du då står bakom någonting annat. Ord som fientligt kom till och med på tals.

    Kan bara föreställa mig dina reaktioner om folk i grupp och med glåpord och epitet hade knutit dig till marxistisk ideologi under flera år här...

    ...men gör du stora gester över första händelsen av sitt slag från mitt håll. Verkar rimligt när du har knutit mig till SD/SD-svansen (med mera) hur många gånger?

    I övrigt så får du inte en anläggning som i närheten motsvarar ett sådant THD-värde - om du inte först har kopplat in anläggningen på en helt egen fas, satt elektroniken i fas samt använder ett utjämningsfilter för spänningen så att elektroniken inte stör varandra. Alternativt lägger massa pengar på en strömgenerator gjord för ändamålet. Men visst kan det se fint ut på pappret.
    Skriver i E-Prime.
  • Kverul­ant67
    Fri 18 Oct 2019 23:22
    Padirac skrev 2019-10-18 20:45:44 följande:
    Det var inte första gången min konstanta kritik mot SD kallas marxism.. synfältet verkar lite enögt långt där ute på högerflanken.
    Eftersom jag själv inte gillar SD men har tjatat med dej så är det andra saker som jag drar slutsatsen av.
  • Sat 19 Oct 2019 00:12
    Digestive skrev 2019-10-18 22:38:07 följande:
    Japp, jag har uppfattat dig som ägare av ett marxistiskt tankegods av något slag.

    Nu vet jag dock något bättre hur du står.

    Kul att du för övrigt reagerade så stort på det, att knytas till marxistisk ideologi i största allmänhet (utan glåpord inblandade eller epitet) - när du då står bakom någonting annat. Ord som fientligt kom till och med på tals.

    Kan bara föreställa mig dina reaktioner om folk i grupp och med glåpord och epitet hade knutit dig till marxistisk ideologi under flera år här...

    ...men gör du stora gester över första händelsen av sitt slag från mitt håll. Verkar rimligt när du har knutit mig till SD/SD-svansen (med mera) hur många gånger?

    I övrigt så får du inte en anläggning som i närheten motsvarar ett sådant THD-värde - om du inte först har kopplat in anläggningen på en helt egen fas, satt elektroniken i fas samt använder ett utjämningsfilter för spänningen så att elektroniken inte stör varandra. Alternativt lägger massa pengar på en strömgenerator gjord för ändamålet. Men visst kan det se fint ut på pappret.
    Jag har i flera år kallats kommunist och marxist här på FL - av den enkla anledningen att jag kritiserar SD, SDvanssen och skrikhögern. Lite mer trodde jag om dig - men man lär så länge man lever.

    Det verkar ligga i den 'nedärvda essensen' från nazisterna till SDs fotfolk att dra till med kulturmarxister eller marxister om demokratiskt sinnade motdebattörer. Det är dock inget nytt - utan väl känt sedan länge.

    Duger en högklassig UPS för drift i datahall för ändamålet?  För de som använder strömmade tjänster som källa spelar det kanske ingen roll om det är foliehatten som lindats runt mottagaren Skål
  • Sat 19 Oct 2019 00:15
    Kverulant67 skrev 2019-10-18 23:22:17 följande:
    Eftersom jag själv inte gillar SD men har tjatat med dej så är det andra saker som jag drar slutsatsen av.
    Tänk så galet det kan bli . jag som har dragit slutsatsen av diskussionerna att det är SDsvans och skrikhöger du hör till.

    Solig
  • Kverul­ant67
    Sat 19 Oct 2019 00:25
    Padirac skrev 2019-10-19 00:15:54 följande:
    Tänk så galet det kan bli . jag som har dragit slutsatsen av diskussionerna att det är SDsvans och skrikhöger du hör till.

    Solig
    Skrikhögern???
    Mogen kommentar hörrö! Jag vill bara prata politik sakligt....

    Så alla som är S och höger om det är alltså skrikhöger....
    Inte undra på att någon myntat ordet "Dumvänstern".....
  • Sat 19 Oct 2019 00:37
    Kverulant67 skrev 2019-10-19 00:25:40 följande:
    Skrikhögern???
    Mogen kommentar hörrö! Jag vill bara prata politik sakligt....

    Så alla som är S och höger om det är alltså skrikhöger....
    Inte undra på att någon myntat ordet "Dumvänstern".....
    Om du tror att jag är marxist så borde din slutsats vara att V och allt till höger om detta var skrikhöger. Spöke
  • Kverul­ant67
    Sat 19 Oct 2019 00:55
    Padirac skrev 2019-10-19 00:37:05 följande:
    Om du tror att jag är marxist så borde din slutsats vara att V och allt till höger om detta var skrikhöger. Spöke
    Tja jag har aldrig hört uttrycket från andra än V och de vänster om dessa...
    Kan man inte ta en debatt utan dra till med idiot-utryck så.... Säger nog mer om dej som person
  • Sat 19 Oct 2019 02:06
    Kverulant67 skrev 2019-10-19 00:55:05 följande:
    Tja jag har aldrig hört uttrycket från andra än V och de vänster om dessa...
    Kan man inte ta en debatt utan dra till med idiot-utryck så.... Säger nog mer om dej som person
    Kverulant67 skrev 2019-10-19 00:25:40 följande:
    Skrikhögern???
    Mogen kommentar hörrö! Jag vill bara prata politik sakligt....

    Så alla som är S och höger om det är alltså skrikhöger....
    Inte undra på att någon myntat ordet "Dumvänstern".....

    appropå idiot-uttryck då ..

    S eller V  ja det varierar tydligen - men de kanske är marxister allihopa enligt dig?
  • Kverul­ant67
    Sat 19 Oct 2019 02:23
    Padirac skrev 2019-10-19 02:06:27 följande:
    Kverulant67 skrev 2019-10-19 00:25:40 följande:
    Skrikhögern???
    Mogen kommentar hörrö! Jag vill bara prata politik sakligt....

    Så alla som är S och höger om det är alltså skrikhöger....
    Inte undra på att någon myntat ordet "Dumvänstern".....

    appropå idiot-uttryck då ..

    S eller V  ja det varierar tydligen - men de kanske är marxister allihopa enligt dig?
    Tja vad ska man säga till folk som kallar det som står i mitten för "Skrikhögern"????

    Ingen vettig människa lär kunna diskutera något med dej då alla oliktänkande tydligen är idioter.....
  • Kverul­ant67
    Sat 19 Oct 2019 02:23
    Padirac skrev 2019-10-19 02:06:27 följande:
    Kverulant67 skrev 2019-10-19 00:25:40 följande:
    Skrikhögern???
    Mogen kommentar hörrö! Jag vill bara prata politik sakligt....

    Så alla som är S och höger om det är alltså skrikhöger....
    Inte undra på att någon myntat ordet "Dumvänstern".....

    appropå idiot-uttryck då ..

    S eller V  ja det varierar tydligen - men de kanske är marxister allihopa enligt dig?
    Tja vad ska man säga till folk som kallar det som står i mitten för "Skrikhögern"????

    Ingen vettig människa lär kunna diskutera något med dej då alla oliktänkande tydligen är idioter.....
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?