• Äldre 21 Sep 12:11
    3351 visningar
    17 svar
    17
    3351

    Pojknamn som passar med Philip

    Hej!
    Väntar vårt andra barn. Vi vet inte könet. Har en pojke sen innan som heter Philip. Om det skulle bli en pojke till, så har vi svårt för att komma på ett fint namn som passar med Philip. Har tänkt på William, Elias eller Alexander...Vilket tycker ni är finast och passar med Philip? Några andra förslag?

  • Svar på tråden Pojknamn som passar med Philip
  • Birgit­ta02
    Äldre 21 Sep 12:22
    #1
    +2

    Fredrik? :)

  • Äldre 21 Sep 13:56
    #2

    Philip och Alexander låter jättebra ihop! William gillar jag inte, visst är det egentligen klassiskt, precis som Philip, men tycker det ger dåliga associationer.

    Andra namn som funkar med brorsans namn är:
    Adam
    Carl
    David
    Erik
    Gabriel
    Gustav
    Jakob
    Johannes
    Lukas
    Oskar
    Samuel
    Simon
    Viktor.

  • Äldre 21 Sep 16:30
    #3

    Felix
    Edvin
    Oscar
    Erik
    Adrian
    Tobias
    Daniel

  • Abbe83
    Äldre 21 Sep 19:23
    #4

    Philip och Alexander tycker jag passa bra ihop. Andra förslag:
    Anton
    Benjamin
    Christoffer
    Emil
    Isak
    Johan
    Jonathan
    Ludvig
    Martin
    Mattias
    Sebastian
    Vilhelm
    Vincent

  • Äldre 21 Sep 21:05
    #5

    Tack för era förslag! Jag tycker mycket om namnet Alexander.  Men det enda jag tvivlar lite med är att ett gammalt ex till mig hette Alexandro...Det är ju nästan som Alexander. Är det ok? Eller vad tycker ni? Det va inget långvarigt förhållande och för mer än 10 år sen. 

  • Äldre 22 Sep 08:28
    #6

    Söka dina 3 förslag passade bra.

    Fler förslag :

    Linus, Lukas, Joel, Isak, Jonathan, David, Fabian, Adrian, Jack, Charlie, Vincent, Teodor, Viktor, Jakob, Erik, Edvin, Gabriel, Samuel

  • Äldre 22 Sep 08:29
    #7

    Tycket att det är okej att välja Alexander fast ditt nummer ex hete Alexandro.

  • Äldre 23 Sep 13:40
    #8

    Av era förslag så både gillar jag och tycker att det passar bäst ihop med Philip, Alexander.

    Ni verkar gilla klassiska och internationella namn:

    Aron
    Arthur
    Bruno
    Christian
    Charles
    Daniel
    Emanuel
    Edvard/Edmund
    Fredrik
    Frans/Frank
    Henry
    Julian/Julius
    Jonas
    Leonard/Leopold
    Maximilian
    Marcus
    Nicholas
    Robert
    Simon
    Thomas
    Valter


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 23 Sep 21:45
    #9

    Martin?

  • Fri 6 Sep 2019 20:17
    #10
    -1

    Hej jag har en son på 11 mån som heter Philip, är gravid i V12 och det känns som att det blir en till pojke...Sambon är inne på en William.

    Jag tänker Wille och Phille passar ju ihop om man har lite rolig fantasi.

    Phille och Alex (Alexander) passar inte ihop

    Skit svårt de där med namn som ska passa.

    Lycka till!

  • Fri 6 Sep 2019 20:47
    #11

    Måste det passa? Förstår inte den grejen liksom. Passar ditt och din mans namn bra ihop? Eller kvittar det egentligen om era namn passar ihop? Detsamma borde väl gälla alla egna individer, även syskon. Utgå ifrån vad ni tycker blir ett fint namn till nya lilla kotte, snarare än att hitta ett namn som måste matcha brorsans. Så tänker jag.

  • Fri 6 Sep 2019 20:55
    #12

    Kan förstå om man vill ha lite samma stil på namnen, ofta har man ju en viss smak på namn, tex klassiska, långa, korta, hippie-stil eller vad som helst.

    Philip är ett klassiskt och tidlöst namn så ett annat sådant namn skulle passa. Alexander är ett väldigt fint och klassiskt namn. Att ett gammalt ex hade ett liknande namn kan du strunta i tycker jag.

    Annars vill jag föreslå David eller Thomas. Klassiska namn men relativt ovanliga på småbarn idag, i alla fall i Sverige.

  • Kusine­n
    Fri 6 Sep 2019 22:19
    #13

    Jag gillar Alexander bäst av de förslagen. Andra som passar till är Oscar, Erik, Victor, Gustav, David, Daniel, Edvin, John och Theodor.

  • Kusine­n
    Fri 6 Sep 2019 22:19
    #14

    Oj, det var en gammal tråd.

  • Sat 7 Sep 2019 00:05
    #15

    Oj! Haha, missade också det

  • Dennad­agdett­aården­nastun­d
    Sat 7 Sep 2019 08:19
    #16

    Ja philip och Alex skulle ju passa bra!

  • Mon 9 Sep 2019 08:35
    #17

    Ossian

Svar på tråden Pojknamn som passar med Philip