• Äldre 22 Sep 10:31
    7339 visningar
    54 svar
    54
    7339

    Är du nöjd med din kropp?

    Är du nöjd med din kropp?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med din kropp?
  • Äldre 22 Sep 10:37
    #1

    Jo, det är jag på det stora hela. Magen skulle nog behöva bukplastik men har inte komplex för den.

  • Anonym (Äckli­g)
    Äldre 22 Sep 10:42
    #2

    Jag hatar min kropp och har nog alltid gjort det. Inte lika starkt som jag gör nu, men jag har sedan jag var barn tyckt att den är fel och ful.

    Gick ner över 30 kg genom ätstörningar och ligger på kraftig undervikt nu, men kroppshatet är oförändrat. Snarare kanske mer frustrerad eftersom viktnedgången inte hjälpt mot mitt självförakt. Mer medveten om min kropp och vrider och vänder på den, inspekterar varje millimeter och hittar bara fel.
    Känner mig äcklig och ovärdig att någonsin bli älskad. Omöjligt att låta någon röra mig, eller se min kropp.

  • Äldre 22 Sep 10:59
    #3

    Är gravid med bf om två dagar så njae. Jag får nog avvakta tills efter bf o en stund efter det för att kunna veta!

  • ninaso­rd
    Äldre 22 Sep 11:01
    #4

    Det är vad det är.

  • Äldre 22 Sep 11:02
    #5

    Min kropp är den kropp jag tilldelats. En frisk kropp utan sjukdomar och dylikt. En kropp som gav mig den fantastiska förmågan att sätta mitt barn till världen, och ge denne näring via min kropp även efter födseln.

    Min kropp är en del av mig, oavsett hur den ser ut. Och den förtjänar mer respekt efter allt den gett mig här i livet, än att jag ska gnälla över att den inte är vad den en gång varit.

  • ninaso­rd
    Äldre 22 Sep 11:13
    #6
    todo nada skrev 2015-09-22 11:02:21 följande:

    Min kropp är den kropp jag tilldelats. En frisk kropp utan sjukdomar och dylikt. En kropp som gav mig den fantastiska förmågan att sätta mitt barn till världen, och ge denne näring via min kropp även efter födseln.

    Min kropp är en del av mig, oavsett hur den ser ut. Och den förtjänar mer respekt efter allt den gett mig här i livet, än att jag ska gnälla över att den inte är vad den en gång varit.


    Bra Glad
    Har hört gnäll om att inte se ut som 20 längre efter FYRA barn.
    Jag menar hallå... logik någon?
  • Äldre 22 Sep 11:25
    #7
    ninasord skrev 2015-09-22 11:13:27 följande:

    Bra

    Har hört gnäll om att inte se ut som 20 längre efter FYRA barn.

    Jag menar hallå... logik någon?


    Ja, det vore mer logiskt om vi var skapade av gummi... Och efter att ha satt fyra nya människor till jorden förändras kroppen ju så klart oftast, det är ju så naturligt det kan bli. Och de som sagt så där till dig har ju uppenbarligen INGEN koll alls.

    Grattis, du är så normal man kan bli.
  • ninaso­rd
    Äldre 22 Sep 11:28
    #8
    todo nada skrev 2015-09-22 11:25:49 följande:
    Grattis, du är så normal man kan bli.
    Tack Glad
    Men det är inte jag som är mamman här.
  • Äldre 22 Sep 11:38
    #9
    ninasord skrev 2015-09-22 11:28:11 följande:

    Tack

    Men det är inte jag som är mamman här.


    Ah, nu är jag med!!

    Hälsa frugan att hon är så normal man kan bli!
  • Anonym (Mv)
    Äldre 22 Sep 11:41
    #10

    Objektivt sett borde jag nog vara det, men jag är och har alltid varit perfektionist.

Svar på tråden Är du nöjd med din kropp?