• Äldre 3 Oct 09:36
    4057 visningar
    14 svar
    14
    4057

    Frustrerad småbarnspappa

    Första inlägget här. Vi har varit tillsammans i ett gäng år. Jag har alltid haft större sexlust än henne och det har varit en issue som tilltagit under åren. Till slut orkar man inte "försöka" 3 gånger för att hon ska nappa en gång, tär på stoltheten och det är avtändande att få nobben.

    Fick vårt första barn för drygt ett år sen och vi har haft sex kanske fem gånger sen dess. I övrigt funkar förhållandet ok, vi har ett bra boende och vi är båda engagerade och bra föräldrar. Men jag kommer bli bitter och ilsken om jag ska fortsätta så här. Vill inte göra slut men att smyga upp och runka i handfatet är inte att leva livet. Kommer skaffa älskarinna tror jag.

    Jag sköter om mig och håller mig fräsch, gör min del av sysslorna hemma osv. Vi är jättelyckliga över vår fina son men det räcker inte för mig. Har nog inte ens en frågeställning, ville mest gnälla. Vad tycker ni jag ska göra?

  • Svar på tråden Frustrerad småbarnspappa
  • Äldre 3 Oct 10:25
    #1

    Prata med henne innan du skaffar nån på sidan av. Ge henne en chans att förstå dig. Ta reda på anledningen tillsammans och jobba för att få ert sexliv att fungera så båda är nöjda. Det är inte alltid man är så sugen efter man fått barn. Jag själv behövde "träna" upp det igen. Äter hon p-piller? Det är kanske inte lika för alla men jag och många jag pratat med får mindre sexlust när jag äter det. Ge inte upp utan att du pratat med henne. Lycka till!

  • Anonym (Tänk efter före)
    Äldre 3 Oct 10:32
    #2
    Yngla skrev 2015-10-03 10:25:39 följande:

    Prata med henne innan du skaffar nån på sidan av. Ge henne en chans att förstå dig. Ta reda på anledningen tillsammans och jobba för att få ert sexliv att fungera så båda är nöjda. Det är inte alltid man är så sugen efter man fått barn. Jag själv behövde "träna" upp det igen. Äter hon p-piller? Det är kanske inte lika för alla men jag och många jag pratat med får mindre sexlust när jag äter det. Ge inte upp utan att du pratat med henne. Lycka till!


    Håller med. Och dessutom, det här verkar ju ha varit ett problem från första början. För många kvinnor minskar/försvinner sexlusten ett bra tag efter att man fått barn, det borde du ju hört tidigare?

    Jag undrar därför lite hur det kommer sig att du ens från början fortsatte i en relation där du kände dig sexuellt frustrerad och understimulerad? Och varför skaffa barn då?
    Vad händer om du skaffar en älskarinna och det sedan kommer fram? Du förstår väl att det påverkar ert barn?
  • Äldre 3 Oct 10:35
    #3

    Prata med henne snälla du. Hon kan till och med vara ovetandes om ditt problem, (tror inte hon ser det som ett problem). Ta hjälp av tex familjeterapeut. 

    Och det där med älskarinna tror jag inte kommer göra det bättre mer än just för stunden, snarare tvärtom.

    Tvättfaten kanske inte är att underskatta under en periodFlört .

  • Äldre 3 Oct 10:56
    #4

    Svarar er tre i ett. Älskar henne och trivs bra i övrigt, så jag tar inga lättvindiga beslut. Vi har pratat om detta då och då, men jag börjar känna att jag närmar mig vägs ände. Personligen kan jag tycka att man är två om ett sexliv och så länge man ändå njuter när man är igång så får man ta lite ansvar och anstränga sig. Lika viktigt som att man byter blöjor på ungen, handlar på Ica eller klipper gräsmattan.

  • Äldre 3 Oct 22:16
    #5
    Kille1981 skrev 2015-10-03 10:56:31 följande:

    Svarar er tre i ett. Älskar henne och trivs bra i övrigt, så jag tar inga lättvindiga beslut. Vi har pratat om detta då och då, men jag börjar känna att jag närmar mig vägs ände. Personligen kan jag tycka att man är två om ett sexliv och så länge man ändå njuter när man är igång så får man ta lite ansvar och anstränga sig. Lika viktigt som att man byter blöjor på ungen, handlar på Ica eller klipper gräsmattan.


    Det låter som ni tagit upp det men jag tror ändå du behöver vara mer tydlig i att det verkligen är ett problem för dig. Berätta hur det påverkar dig och långsiktigt kommer det inte funka för dig. Var så tydlig som möjligt är mitt råd!
  • Äldre 3 Oct 22:19
    #6

    Hejhej! Här har du en (kvinna) som hamnat vid vägs ände.... Det tog dock tid, 11 år närmare bestämt.

    Vad som hände till slut var att vår brist på sex gjorde att jag tappade min lust till sex (med honom) och så småningom även min lust till honom som person. För mig hänger det ihop och det känns tragiskt att det gått så långt. Vi har under åren pratat mycket vår olikhet och jag har kämpat men inget har hänt. Först NU fattar han vad det innebär. Dvs att jag lämnar honom och att vi nu tvingas bli varannan-vecka-föräldrar till våra två barn...

  • Äldre 23 Jan 10:04
    #7

    Bump Flört

    Är numera tvåbarnsfar med en pojke och en flicka. Dock precis samma jäkla situation. Vill inte splittra familj, sälja hus osv, älskar min sambo.

    Dock kommer jag skaffa någon vid sidan av.

  • Äldre 23 Jan 11:11
    #8
    Kille1981 skrev 2019-01-23 10:04:54 följande:

    Bump 

    Är numera tvåbarnsfar med en pojke och en flicka. Dock precis samma jäkla situation. Vill inte splittra familj, sälja hus osv, älskar min sambo.

    Dock kommer jag skaffa någon vid sidan av.


    Varför bumpa tråden efter tre år? Du skulle skaffat en älskare för tre år sedan och inget har hänt ens på den fronten. Vart vill du komma?
  • Äldre 23 Jan 11:13
    #9
    SimpleThing skrev 2019-01-23 11:11:13 följande:
    Varför bumpa tråden efter tre år? Du skulle skaffat en älskare för tre år sedan och inget har hänt ens på den fronten. Vart vill du komma?
    Det där vet du inget om, huruvida jag har haft något tillfället vid sidan av eller inte under denna period.
  • Anonym (Äckli­gt!)
    Äldre 23 Jan 11:30
    #10

    Den här tråden gör mig äcklad! Vad får dig att tro att en kvinna tycker om att få i sig en snopp i sin vagina lika mycket som du vill stoppa in den där? Typ noll. Jag känner ingen njutning av det. Jag fejkar och vill sällan ha sex.

  • Sharpe­r
    Äldre 23 Jan 11:34
    #11
    Anonym (Äckligt!) skrev 2019-01-23 11:30:00 följande:

    Den här tråden gör mig äcklad! Vad får dig att tro att en kvinna tycker om att få i sig en snopp i sin vagina lika mycket som du vill stoppa in den där? Typ noll. Jag känner ingen njutning av det. Jag fejkar och vill sällan ha sex.


    Oj snacka om att bli äcklad för väldigt lite?? Du är nog bara ett sådant där troll som vill provocera ;)
  • Anonym (Konta­kt)
    Äldre 23 Jan 12:44
    #12

    Kille1981 - önskar kontakt med dig. Försökte skriva privat meddelande men eftersom din profil är privat går det inte. Vill du öppna upp den? :)

  • Anonym (Minst en gång)
    Äldre 23 Jan 12:54
    #13
    Kille1981 skrev 2019-01-23 10:04:54 följande:

    Bump 

    Är numera tvåbarnsfar med en pojke och en flicka. Dock precis samma jäkla situation. Vill inte splittra familj, sälja hus osv, älskar min sambo.

    Dock kommer jag skaffa någon vid sidan av.


    Tja, om du nu har blivit tvåbarnspappa bör ni ju ha haft sex minst en gång under dessa år.

    Men du, om du inte vill splittra familjen och sälja huset så skaffa inte någon vid sidan.

    Och om du redan har vänstrat... så hoppas jag att din sambo får reda på det och kan ta egen ställning till om hon vill ha en sån svinig sambo.

    Ha lite ryggrad. Antingen skaffar ni sexuella äventyr tillsammans eller så kör du med öppna kort.
  • Anonym (Akade­mia)
    Tue 12 Apr 2022 21:33
    #14

    Bra tråd med underbyggda argument och mångårig forskning 
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/80787977-sexlust-och-attraktion-sa-far-man-tillbaka-den

Svar på tråden Frustrerad småbarnspappa