• Äldre 25 Oct 12:08
    45551 visningar
    47 svar
    47
    45551

    Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?

    Jag startar tråden då jag såg något liknande fast för kvinnor för ett tag sen.

    Så, ni män som lämnat era partners, varför har ni gjort det?

  • Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?
  • bingob­ongo
    Äldre 25 Oct 12:12
    #1

    1. Hon klagade på mig och kritiserade mig alldeles för ofta
    2. Hon hade inget intresse för att ha ett sexliv
    3. Hon var feminist som hade en nedsättande och föraktfull syn på män.

  • Ful Anka
    Äldre 25 Oct 12:16
    #2
    +2

    Hon vägrade sex vid ett tillfälle.


    This is my life and I don't care
  • Äldre 25 Oct 12:52
    #3
    bingobongo skrev 2015-10-25 12:12:19 följande:

    1. Hon klagade på mig och kritiserade mig alldeles för ofta
    2. Hon hade inget intresse för att ha ett sexliv
    3. Hon var feminist som hade en nedsättande och föraktfull syn på män.


    Oj, ja då förstår jag att du inte ville vara kvar i förhållandet. Min fru är förvisso feminist men hatar inte män för det.
    Ful Anka skrev 2015-10-25 12:16:44 följande:

    Hon vägrade sex vid ett tillfälle.


    Då är hon nog glad att vara av med dig kan jag tro.

  • Äldre 18 Nov 19:25
    #4

    Har inte lämnat än men går i tankarna. Vi har totalt olika behov av intimitet och sex. Jag har nästa alla de år vi varit tillsammans fått tjata om sex om jag alls skulle få ligga. Numera ligger vi inte alls utan det får jag hos min kk. Och med henne har jag insett hur det borde vara i förhållandet. Hade det inte varit för barnen så....

  • Äldre 25 Jan 19:26
    #5
    SneakPeak skrev 2015-11-18 19:25:54 följande:

    Har inte lämnat än men går i tankarna. Vi har totalt olika behov av intimitet och sex. Jag har nästa alla de år vi varit tillsammans fått tjata om sex om jag alls skulle få ligga. Numera ligger vi inte alls utan det får jag hos min kk. Och med henne har jag insett hur det borde vara i förhållandet. Hade det inte varit för barnen så....


    Tjäna!

    Är i samma sitts utan sex allt man gör blir/är fel.

    Sover inte tillsammans ens :(

    Hon är ju sjukskriven för depression men det har hon varit länge nu och jag jobbar sliter smörar ja allt men ändå är allt skit.

    Är osäker om hon klarar sig vid separation, och så tänker man ju på barnen.

    Har gått och tänkt länge nu!

    /Hampus
  • Äldre 25 Jan 21:19
    #6

    Hon klagade, kritiserade och tjatade.
    Ville ha kli på rygg och massage men aldrig sex.
    Försökte fjärrstyra och hindra jag hade roligt med kompisar/hobby.
    Ville renovera nåt skit en gång i kvartalet.
    Shoppade 5200 par skor och kläder om året, minst.
    Trodde att vi var samma person och var därmed tvungna att göra allt tillsammans.
    Aldrig sex eller bara tråkig sex, igen.

  • Äldre 10 Feb 19:53
    #7

    Det sista jag sade som hade med vårt förhållande att göra var "Jag har varken ork eller energi att fokusera på dig just nu. Och du har inte heller energi eller tid att tjaffsa. Så ska detta någonsin funka som det har gjort så måste vi komma ifrån varandra ett tag." Även om det var mitt destruktiva beteende som resulterade i den kulmen, så var det samtidigt det bästa vi kunde gjort. Inte för att vi är gifta och har 10 barn idag. Utan därför att det tog mig hit. Och här är det skönt!

  • Äldre 10 Feb 20:00
    #8
    SneakPeak skrev 2015-11-18 19:25:54 följande:

    Har inte lämnat än men går i tankarna. Vi har totalt olika behov av intimitet och sex. Jag har nästa alla de år vi varit tillsammans fått tjata om sex om jag alls skulle få ligga. Numera ligger vi inte alls utan det får jag hos min kk. Och med henne har jag insett hur det borde vara i förhållandet. Hade det inte varit för barnen så....


    Att tycka om att knulla och att tycka om att göra det med den man lever ihop med är för mig Nästan helt avgörande. Tänder man inte på varandra så ser man ju inget särskilt i de fysiska attributen hos sin motpol. Fy fan va tråkigt! Följ hjärtat, barnen mår bäst av att du INTE vantrivs med livet. Eller aspekter av det :) Lycka Till!
  • Äldre 10 Feb 20:02
    #9
    bingobongo skrev 2015-10-25 12:12:19 följande:

    1. Hon klagade på mig och kritiserade mig alldeles för ofta
    2. Hon hade inget intresse för att ha ett sexliv
    3. Hon var feminist som hade en nedsättande och föraktfull syn på män.


    Ja du hade nog dina orsaker. Jag hade inte heller orkat med något utav det! 
    Blev det bättre efter det då? Mådde du bättre sedan?
  • Äldre 10 Feb 20:04
    #10

    För att de velat ha kontroll på vad och när jag gör saker och därmed automatiskt satt sig själva i domarposition med rätt att avgöra vad som är rätt och fel. Vissa har vart svartsjuka andra kontrollerande.

Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?