• tantamantan

    Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?

    Jag startar tråden då jag såg något liknande fast för kvinnor för ett tag sen.

    Så, ni män som lämnat era partners, varför har ni gjort det?

  • Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?
  • svennemanjull

    För att hon knullade runt med ett antal grannar när jag var på jobbet och delvis under henne mamma ledigheten istället för att ta hand om och umgås med vårt barn. Hon gnällde som fan på allting hela tiden. Handlade man, då var det aldrig "tack för att du handlade" utan då var det "DU GLÖMDE KÖPA..." och hade man lyckats ställa samtliga planeter i rad så fick man inte ens ett tack. Hon manipulerade, ljög, spelade spel, samtidigt som hon själv var universums mitt punkt. Hade hon gjort nåt bra då var det ett absolut KRAV på komplimang annars kunde jag räkna med att få igen x10 om. En person som efter många års lathet fortsatte skylla på alla brister på andra än sig själv. Vi var tillsammans 5-6 år, under den tiden försökte hon hitta en praktik men nu när alla dessa år passerat har hon fortfarande inte lyckats hitta nåt arbete eller en praktik för den delen. Konstant dissande när man försökte umgås med vänner "för då var man så ond pappa som inte umgicks med barnet" - jo 1 gång i månaden är ju kanske lite väl? Men att umgås varenda jävla helg hos svärföräldrarna och dunka huvudet i bordet det ska det va ett krav på. Inte en jävla meter innan man ringer dessa och hör för sig vad för plan dom har av vår fritid. Och det där med att ligga ja det blev ju inte mycket av då hon redan var färdig lagd när man kom hem, det gick från nån gång i månaden till nån gång nånsin? Hade stor lust att dra bara av den anledningen men när all annan skit kom fram så var det ju slut för min del. Det enda som fick mig att stanna strax innan allt kom upp var för barnets skull.


    Jag kan inte förstå hur fan jag kunde tro att jag behövde en sån ondskefull individ som är så jävla självgod och självcentrerad och handlingsförlamad... Mitt liv förbättrades kolossalt det var som att gå från helvetes existens till semester.


    Trots detta så tänker jag inte säga ett ont ord om henne framför mitt barn, hon ska få vara min sons mamma... men samma behandling tillbaka det är nånting jag knappast förväntar mig. Men man måste ju föregå med gott exempel för barnets skull och vara den bättre individen/föräldern. Vi har delad vårdnad. Har barnet varannan vecka var i en vecka. Det funkar, jag biter mig i tungan och målar regnbågar med oljefärg på alla fyra i huvudet då det är bytes dag bara för att slippa få bilder i huvudet av henne efteråt. 


    Jag har inte vart sådär jätte sugen på att gå in i ett nytt förhållande sen vi gick isär, jag tror jag fortsätter att njuta av min "semester" från dessa kvinnor som istället för att vara ens partner är nån som bara suger ut all jävla energi ur ens liv.


     

  • antistatic

    Har funderat I bland på separation. Har en kvinna som är utmattad och inte orkar passa sina barn själv. Kommer hon hem från jobbet är hon helt färdig efter 3 h med barnen. SJ kan jag passa dygnet runt utan problem. Så känner mig ganska låst i mitt eget hem. Kan ju aldrig göra ngt utan att det ska vara planerat och helst måste hon dessutom gå hjälp av utomstående om jag ska hitta på ngt. I grunden tycker jag mycket om henne. Men undrar förstås om livet ska vara såhär. Tänker på barnen och huset. Vill inte flytta till lägenhet heller då jag tycker det är bra för barnen få växa upp som de gör nu.

  • 2016

    Gud sicken sorglig läsning. Det där tjatet om"barnens skull" kan ni ju glömma. Dom märker dålig stämning, fatta!

  • Hw78
    tantamantan skrev 2015-10-25 12:08:29 följande:

    Jag startar tråden då jag såg något liknande fast för kvinnor för ett tag sen.

    Så, ni män som lämnat era partners, varför har ni gjort det?


    Dåligt sex och dålig mat.
  • tantamantan

    Många svar och det som mest utmärker är bristen på sex.

    Jag och min fru har talat mycket om det här, varför man lämnar osv. Jag har läst upp svaren för henne och hon säger att i många delar är det rätt lika orsaker som får kvinnor att lämna, utom just sexet.

    Det verkar vara få kvinnor som lämnar pga för lite sex. Snarare isf pga för dåligt sex, där mannen inte är lyhörd för fem öre.

  • Gung Ho

    Jag upptäckte att jag inte var kär längre, när jag träffade någon jag blev kär i trots att jag försökte förneka det.

  • jessie01

    Jösse! Vad ska man svara? Huvuddelen handlar om sex?

    Jag är kvinna.

    Och jag vet att jag inte får svara i er pappa tråd.

    Men slank in här o läste.

    Jag har ett eget hästställe. Med hästar. Höns katter o hund.

    Det är jag som lagar alla reparationer. Trasiga rör. Tvättmaskin som strejkar. O rensar stuprör.

    Lagar bilar. ( bromsar etc).

    Jag står för allt underhåll här.

    Har även två barn på 1 år att ta hand om.

    På våren går jag ut o sågar ved med motorsåg. Kan inte gubben ta ungarna, så får dom sitta i vagn några meter ifrån mig.

    Jag köper in all mat. Står för alla räkningar.

    Han är i nuläget pappaledig.

    Men för mig känns det övermäktigt att göra allt själv!?

    När ska jag hinna tänka på sex?

    Måste jag bara bry mig om gubben?

    Jag jobbar häcken av mig med heltids jobb. O allt hemma. O stå för allt ansvar. O allt omkring barnen. O sen få ekonomi att rulla.

    Ska jag då ta hänsyn till gubben?

Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?