• Äldre 25 Oct 12:08
    45558 visningar
    47 svar
    47
    45558

    Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?

    Jag startar tråden då jag såg något liknande fast för kvinnor för ett tag sen.

    Så, ni män som lämnat era partners, varför har ni gjort det?

  • Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?
  • TJ
    Äldre 29 Dec 06:40
    #31
    Gung Ho skrev 2016-04-03 14:57:08 följande:

    Separerade och träffade ny för ca 2 år sedan.

    Sexet var inte dåligt med exet, men förhållandet hade blivit bara rutiner. Praktiskt och visst tyckte jag om min sambo men hade ett par år tidigare upptäckt hur mycket jag kunde känna och älska..

    Sedan kom min nuvarande fru in i livet av en slump och det sade klick nästan direkt.. Otroligt stark kärlek och ett galet sexliv ovanpå det ;)


    Och nu börjar historien upprepa sig va? :p
  • Äldre 5 Feb 02:12
    #32

    Min första sambo lämnade mig, jag har aldrig fått nån förklaring varför och det är så längesedan så jag bryr mig inte heller. Åtrionden sedan. Flera årtionden.


    Sedan hade jag ett kort men intensivt förhållande. Jag lämnade henne när jag kände att jag vill mycket mer än henne, och förstod att jag aldrig skulle få det. Det tog två-tre månader att ta mig ur det och det är bland det sorgligaste jag gjort i hela mitt liv. Men jag var tvungen att gå.


    Sedan bröt jag upp från ett tolv år långt förhållande med barn. Hion var ständigt missnöjd, det gällde alla och inte bara mig. Så jag hade några flingar med ett par andra kvinnor men tyckte att det var så moraliskt tveksamt att jag separerade, Hon har aldrig förlåtit mig. Dålig sex, dålig ekonomi, dålig fördelning av arbete m.m.


    Sedan hade jag ett kort, typ halvår, förhållande med en kvinna 40 mil härifrån. Jag gjorde slut efter att hon försökt provocera fram ett gräl, men det lyckades hon inte med. Jag är helt säker på att hon gjorde det för att hon ville få ett slut. Anledningen är egentligen att vi båda insåg att det inte fanns en chans att få det hela att funka praktiskt, med ungar, avstånd, jobb m.m.


    Sedan var det väl en 3-4 förhållanden där jag gjorde slut med samtliga för att jag inte gillade dem tillräckligt mycket och helt enkelt hade träffat nån jag tyckte var bättre. Dejtade rätt mycket under en period.


    Dåligt sex har bara gällt i ett fall, det var en starkt bidragande men inte den enda orsaken.


     


     


     

  • i-o
    Äldre 5 Feb 05:44
    #33
    +1

    Hon åt upp all Nutella på nätterna.

  • Äldre 5 Feb 22:40
    #34

    Nu ser det ut som jag och min nuvarande skall gå skilda vägar efter 19 år.
    19 år med psykisk sjuk människa, vi drar inte jämt och hon är Bipolär.
    Tragiskt för det finns lite kärlek kvar från min sida, men ingen orkar längre.
    2 barn, ett med asperger+adhd. Antar att det är jag som kommer dra det kortaste strået i stacken

  • Äldre 5 Feb 23:23
    #35
    +1
    FVguy skrev 2017-02-05 22:40:55 följande:

    Nu ser det ut som jag och min nuvarande skall gå skilda vägar efter 19 år.
    19 år med psykisk sjuk människa, vi drar inte jämt och hon är Bipolär.
    Tragiskt för det finns lite kärlek kvar från min sida, men ingen orkar längre.
    2 barn, ett med asperger+adhd. Antar att det är jag som kommer dra det kortaste strået i stacken


    Det funkar inte med människor som har psykiska besvär, det är dömt att misslyckas.
  • Äldre 6 Feb 00:39
    #36
    EmmPe skrev 2017-02-05 23:23:22 följande:
    Det funkar inte med människor som har psykiska besvär, det är dömt att misslyckas.
    Det höll 19 år mycket på grund av mig skulle jag säga.
    Tyvärr visste jag inte att hon hade psykiska problem. Det visade sig under första året tillsammans, Med facit i hand så kanske man skulle lämnat då, men då hade jag inte haft mina underbara barn. Det är där det gör ont barnen.
  • Äldre 3 Mar 18:56
    #37
    i-o skrev 2017-02-05 05:44:12 följande:

    Hon åt upp all Nutella på nätterna.


    xD
  • Rindik­h
    Äldre 21 Mar 17:41
    #38
    2016 skrev 2016-08-25 00:04:58 följande:

    Gud sicken sorglig läsning. Det där tjatet om"barnens skull" kan ni ju glömma. Dom märker dålig stämning, fatta!


    Jo fast inte alltid så enkelt ändå!

    Allas vardag ser inte likadan ut. Vissa kanske kan fortsätta med en bra relation till sina barn även efter en separation, medan i andra fall vet man redan innan att det kommer bli knas och därför stannar man.

    Det kan va massa små grejer som avhåller från att lämna. Man oroar sig för hur mamman ska klara livet på egen hand. Båda parter kanske jobbar oregelbundet, och hur ska man rent praktiskt ha tid för att ta hand om barnet/barnen m.m.

    Risken är att mamman ställer sig på tvären och gör allt för att försvåra umgänge.. Finns det en anledning till att relationen inte funkar så finns det väl ofta en befogad oro för att en separation inte ska funka så bra heller...
  • Äldre 21 Mar 17:46
    #39
    Ful Anka skrev 2015-10-25 12:16:44 följande:

    Hon vägrade sex vid ett tillfälle.


    hahahahahahaahhahahahahahahah
  • Äldre 21 Mar 18:20
    #40
    Cheeses skrev 2016-12-28 19:42:40 följande:

    Oj vad knasigt, allt verkar handla om sex för män!!


    Nu är jag kvinna och kan säga att det finns garanterat kvinnor som är missnöjda över sina sexliv! Jag tycker att mitt och karlns är skittråkigt. Här är det jag som nästan får tjata till mig sex och när det väl blir av så är det som sagt skittråkigt. 
  • Jonny3­5
    Äldre 23 Mar 04:57
    #41

    Mitt ex jobbade inte en ända minut under dom 5 år vi var sambos. Hon hade lindat husläkaren runt lillfingret och fick sjukskrivning efter sjukskrivning för för påhittade åkommor. Hon lämnade barnet på dagis för att sen gå hem och vara på facebook tills hon somnade på kvällen. Hon var alltid i konflikt med en eller flera personer, fanns det ingen konflikt så startade hon en. Behandlade andra människor som skit och gjorde vad som helst för att få sin vilja igenom. Från att ha ett fördelaktigt utseende till att totalt skita i hur man ser ut. Städa, diska, tvätta eller handla kunde man absolut inte göra på dagarna för det var ju faktiskt tråkigt (jag skojar inte, hon sa så). Jag bett ihop för barnets skull dom sista åren men men hade långt innan jag drog insett att så här kan jag inte ha det och till slut rann det över för mig. Jag tog en ikeapåse och slängde ner lite kläder, stoppade tandborsten i bakfickan och drog till morsan. Sa till barnet som var 4 år vid tillfället att jag skulle åka iväg och jobba ett tag och att vi ses om en vecka.

    Jag kunde inte lämna hemmet för att träffa vänner, gå till gymmet i 1 timme eller vara på jobbet mellan 7-16 utan att jag blev nerringd och smsad. Hon skulle ha exakta klockslag när jag skulle vara hemma. Var jag 10 min sen så startade terrorn och anklagelserna om både det ena och det andra, allt från att jag inte brydde mig om barnet, henne, var otrogen mm. Svarade jag inte så ringde fanskapet till min morsa, syrra eller polare och sa att jag var ute och knullade andra. Till slut vara jag så tömd på energi att jag inte klarade av att vara den pappa som jag vill vara, det var då jag tog beslutet att lämna. Självklart fanns en oro för bostad mm men bestämde mig för att lämna allt och börja om på noll. Det var det bästa beslut jag någonsin tagit!! Detta var sommaren 2013, idag är jag gift med en underbar kvinna som jag har ett barn med. Jag trivs där vi bor men framför allt så är jag den pappan jag vill vara. Jag har min äldsta dotter varannan vecka vilket funkar kanonbra????

  • Äldre 23 Mar 20:40
    #42

    Här har det varit en sjunkande nivå av engagemang från hennes sida då hon efter ett mängd år av vacklande fram och tillbaka, börjat på den ena utbildningen efter den andra - inte avslutat en enda - och sedan djupt beklagat sig över att hon inte hittar några välbetalda jobb som hon kan få. Under den period hon studerade tog hon typ 60-90 poäng per termin, men intresset för att göra något färdigt fanns inte - medan jag drog hemmet, drog hem lönen och skötte tre barn. alla gemensamma möjliga aktiviteter som att åka skidor, skridskor, promenader med ungarna slutade med att hon ändå inte följde med - vilket jag till slut genomförde utan hennes inverkan eller ens frågade. Visste vad svaret skulle bli.
    Helt dränerad på energi, och uppbackning frågade jag vad hon ville med våran relation egentligen, men fick inga tydliga svar eller engagemang. Hennes personliga ekonomi sket hon i princip i, brev låg oöppnade i månader - därefter kommer kravbrev, kronofogde osv - vilket det slutade med att jag betalade för att hon inte hann. 
    Nu har jag sedan 12 månader lämnat det hela, och har framför mig bodelning, och skiljsmässa. Har aldrig mått bättre och lyckas sova hela nätter. 

  • Jonny3­5
    Äldre 23 Mar 21:33
    #43
    Tenoren skrev 2017-03-23 20:40:58 följande:

    Här har det varit en sjunkande nivå av engagemang från hennes sida då hon efter ett mängd år av vacklande fram och tillbaka, börjat på den ena utbildningen efter den andra - inte avslutat en enda - och sedan djupt beklagat sig över att hon inte hittar några välbetalda jobb som hon kan få. Under den period hon studerade tog hon typ 60-90 poäng per termin, men intresset för att göra något färdigt fanns inte - medan jag drog hemmet, drog hem lönen och skötte tre barn. alla gemensamma möjliga aktiviteter som att åka skidor, skridskor, promenader med ungarna slutade med att hon ändå inte följde med - vilket jag till slut genomförde utan hennes inverkan eller ens frågade. Visste vad svaret skulle bli.

    Helt dränerad på energi, och uppbackning frågade jag vad hon ville med våran relation egentligen, men fick inga tydliga svar eller engagemang. Hennes personliga ekonomi sket hon i princip i, brev låg oöppnade i månader - därefter kommer kravbrev, kronofogde osv - vilket det slutade med att jag betalade för att hon inte hann. 

    Nu har jag sedan 12 månader lämnat det hela, och har framför mig bodelning, och skiljsmässa. Har aldrig mått bättre och lyckas sova hela nätter. 


    Klokt av dig att lämna!
  • Äldre 23 Mar 22:03
    #44

    Det här påminner mig om denna tråd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/77447836-vi-som-alskar-vara-man-annu-mer-efter-att-ha-last-inlagg-har-pa-fl

    Jag har full förståelse för att så många av er aldrig fick något sex. Jag har sex med min partner så gott som varje dag, men inte ens en pistol mot huvudet skulle få mig att ha sex med er. Uuuuuusch!!

    P.S. En hel del av er har legitima anledningar, jag har all respekt för er. Detta inlägg vänder sig till grottmännen i tråden.

  • Äldre 24 Mar 07:04
    #45
    tantamantan skrev 2016-11-06 22:31:47 följande:

    Många svar och det som mest utmärker är bristen på sex.

    Jag och min fru har talat mycket om det här, varför man lämnar osv. Jag har läst upp svaren för henne och hon säger att i många delar är det rätt lika orsaker som får kvinnor att lämna, utom just sexet.

    Det verkar vara få kvinnor som lämnar pga för lite sex. Snarare isf pga för dåligt sex, där mannen inte är lyhörd för fem öre.


    Thotis90 skrev 2017-03-21 18:20:11 följande:

    Nu är jag kvinna och kan säga att det finns garanterat kvinnor som är missnöjda över sina sexliv! Jag tycker att mitt och karlns är skittråkigt. Här är det jag som nästan får tjata till mig sex och när det väl blir av så är det som sagt skittråkigt. 


    Jag är kvinna och lämnade min man pga bristen på sex!
  • Äldre 3 Apr 16:17
    #46

    Ptja.. Mitt senaste ex var oerhört osäker på sig själv och svartsjuk. Om det ens var något lättklätt på tv eller typ ute på stranden så gick hon i taket om jag skulle råka se. Jag försökte anpassa mig så mycket jag kunde genom att undvika filmer/serier med lättklätt i men.. det var ju som dömt att misslyckas. Hon vägrade inse att hennes förhållningssätt till det där inte var normalt så det tog slut.

  • Äldre 18 May 14:17
    #47

    Frun ville ha flera älskare och jag skulle stanna kvar som duktig pappa till barnen.

    Jag drog......

    Sambo var extremt lat. Alltid trött. Arbetslös. Ville inte lösa problem mellan hennes barn och mig.

    Jag drog......

    Har särbo nu .

Svar på tråden Ni män som lämnat, vilken orsak har ni haft?