• Anonym (förtvivlad)

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Anonym (Bästavänn)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-03 15:52:32 följande:
    Det är väl kanske lite så de är. Med tanke på att vi är olika i livet.. Men tror att han har mer känslor än va han erkänner.

    Ja jo de gjorde jag. Jag har sagt upp kontakten flera gånger men de hålls inte (båda hållens fel). Jag vet att jag borde hålla de, att de vore bäst. Men jag vill inte, jag vill inte..
    Ja himla svårt

    Man vill den andra ska fatta inse och ändra sig men man kan bara påverka sig själv

    Sitter i samma båt .. Och är rädd om jag säger ifrån så tar det slut på det vi har
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Bästavänn) skrev 2015-11-04 10:56:18 följande:
    Ja himla svårt Man vill den andra ska fatta inse och ändra sig men man kan bara påverka sig själv Sitter i samma båt .. Och är rädd om jag säger ifrån så tar det slut på det vi har

    Vore det så hemskt då? Om man har olika visioner om vad man vill och är på olika ställen i livet så kanske man inte är rätt för varandra, hur mycket man än vill det. Bättre att hitta någon som vill samma som en själv, utan att behöva ändra på sig.
  • Anonym (Bästavänn)

    både jag och nej... jag kan vänta på personen.. 
    har aldrig känt så för någon och vill verkligen inte mista
    så jag kan leva med det för tillfället..
    så jag tar det lungt och stressar inte
    just nu så skulle det räcka med att bara träffas lite oftare

  • Anonym (been there)

    Jag har varit i din sits. Han och jag hade superkul ihop, hans föräldrar visste om mig, hans brn visste om mig, jag träffade hans pappa vid ett par tillfällen. Pappan frågade tom om han äntligen skulle få fler barnbarn nu, med glimten i ögat.

    Jag upplever att kvinnor som vill ha ett kk förhållande i princip har sex med killen, men inte resten av förhållandebiten, medan män även vill ha gos och allt annat som 'tillhör' förhållandebiten, men vill slippa ansvaret som ändå kommer med ett förhållande.

    Ni är inte på samma plats i livet, ni har inte samma livsmål och du slösar bara bort din tid om du läser in det DU vill ha i ert förhållande. Han vill inte samma sak. Just nu har han det bästa av två världar: egen tid som han gör vad han vill med och en kvinna som han får närhet och sex av. Varför ska han ändra på det?

  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (been there) skrev 2015-11-05 09:30:27 följande:

    Jag har varit i din sits. Han och jag hade superkul ihop, hans föräldrar visste om mig, hans brn visste om mig, jag träffade hans pappa vid ett par tillfällen. Pappan frågade tom om han äntligen skulle få fler barnbarn nu, med glimten i ögat.

    Jag upplever att kvinnor som vill ha ett kk förhållande i princip har sex med killen, men inte resten av förhållandebiten, medan män även vill ha gos och allt annat som 'tillhör' förhållandebiten, men vill slippa ansvaret som ändå kommer med ett förhållande.

    Ni är inte på samma plats i livet, ni har inte samma livsmål och du slösar bara bort din tid om du läser in det DU vill ha i ert förhållande. Han vill inte samma sak. Just nu har han det bästa av två världar: egen tid som han gör vad han vill med och en kvinna som han får närhet och sex av. Varför ska han ändra på det?


    Ja jag vet att du har rätt
  • Anonym (-lool-)

    Vad man känner och vad man vill kan ju vara två helt olika saker. Jag tror absolut att han har starka känslor för dig, men han vill inte ha ett förhållande. Du borde dra dig ur förhållandet, av självrespekt, och för att du ser en annan möjlig framtid än han gör. En framtid som du delar med någon som är i samma fas, som vill satsa på ett förhållande och skaffa barn med dig. Det kommer du inte att få så länge han har dina känslor.

  • Anonym (been there)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-05 16:02:33 följande:
    Ja jag vet att du har rätt
    Mmm, och det är lätt att ha rätt när man själv sitter och inte har några känslor investerade i det hela...

    Det svåra får ju du ta, att säga ifrån, låta bli att höra av dig och be honom att inte höra av sig heller.
    Har du någon vän du kan prata med om detta, som kan hjälpa dig att låta bli att ta kontakt?

    Om du blockerar honom från facebook om ni har det, raderar hans sms, tar bort hans telefonnummer och helst också blockerar hans nr från att kunna ringa dig så är du en bit på väg.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (been there) skrev 2015-11-05 20:53:19 följande:

    Mmm, och det är lätt att ha rätt när man själv sitter och inte har några känslor investerade i det hela...

    Det svåra får ju du ta, att säga ifrån, låta bli att höra av dig och be honom att inte höra av sig heller.

    Har du någon vän du kan prata med om detta, som kan hjälpa dig att låta bli att ta kontakt?

    Om du blockerar honom från facebook om ni har det, raderar hans sms, tar bort hans telefonnummer och helst också blockerar hans nr från att kunna ringa dig så är du en bit på väg.


    Jo jag har gjort de, vi har brutit kontakten förut. Eller ja dom flesta gånger har de inte varit "hör aldrig av dig mer" men sist för 1 månad sen var det de. Jag bad bokstavligt talat han att dra år helvete, han skulle inte höra av sig mer och jag tog bort han helt. Men hitta.se är en ganska "bra" funktion när man saknar nån..

    Jag har verkligen menat de varenda gång jag har sagt hej då, verkligen känt att de räcker nu. Men det hålls aldrig ändå. Jag har så mycket känslor och det har han med, även om han inte vill ha ett förhållande
  • Stårschan

    Men är det alltid du som kommer krypande tillbaka efter att ni har gjort slut? Eller kommer han och tjatar på dig om att komma tillbaka också?

  • Anonym (Y)
    Stårschan skrev 2015-11-06 09:10:59 följande:

    Men är det alltid du som kommer krypande tillbaka efter att ni har gjort slut? Eller kommer han och tjatar på dig om att komma tillbaka också?


    Undrar jag med.
Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor