• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 2 Nov 14:59
    13868 visningar
    115 svar
    115
    13868

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Äldre 9 Nov 15:14
    #81
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:06:51 följande:

    Jag kommer träffa han, jag behöver det. Kommer inte kunna släppa det annars. Jag ser de inte som dig, "ännu en diss". Vi ska prata. Jag känner han tillräcklig väl och litar på han för att blotta mig så..


    Ja det är ju ditt val, tror dock att du ser mer gråtmilt på morgondagens "snack" än vad han gör. Synd att du inte ser nyktrare på saken, du hade tjänat på "coolheten".
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:15
    #82
    Kjell2 skrev 2015-11-09 15:08:28 följande:

    Men vad spelar det för roll vad han gör? Det viktiga, och det som räcker, är att du bryter.


    Jag har planer på att avsluta all kontakt om han inte vill ha mig i sin framtid
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:16
    #83
    Zarch skrev 2015-11-09 15:14:27 följande:

    Ja det är ju ditt val, tror dock att du ser mer gråtmilt på morgondagens "snack" än vad han gör. Synd att du inte ser nyktrare på saken, du hade tjänat på "coolheten".


    Ja de tror jag också att jag gör. Vad exakt tjänar jag på att spela cool?
  • Äldre 9 Nov 15:17
    #84
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 15:15:39 följande:

    Jag har planer på att avsluta all kontakt om han inte vill ha mig i sin framtid


    Det är redan klart, han vill inte ha barn eller en långsiktig relation med dig. Så varför avslutar du inte?
  • Anonym (-lool­-)
    Äldre 9 Nov 15:21
    #85
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 15:16:57 följande:
    Ja de tror jag också att jag gör. Vad exakt tjänar jag på att spela cool?
    Jag ser inte att du tjänar nåt speciellt på att spela cool, men du bevarar mer av din egen värdighet.
  • Äldre 9 Nov 15:22
    #86
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 15:16:57 följande:

    Ja de tror jag också att jag gör. Vad exakt tjänar jag på att spela cool?


    Om du är ledsen kanske han får dåligt samvete, säger något krypiskt för att trösta dig. Du tar det, felaktigt, som en intäkt att det finns hopp för långsiktighet och barn och så är ni tillbaka på ruta ett.
  • Stårsc­han
    Äldre 9 Nov 15:24
    #87
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 15:16:57 följande:
    Ja de tror jag också att jag gör. Vad exakt tjänar jag på att spela cool?
    1. Att du kan gå vidare och satsa på någon ny istället för att slösa bort flera år av ditt liv på någon som ändå inte är intresserad av att bilda familj med dig.
    2. Självrespekt.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:38
    #88
    Kjell2 skrev 2015-11-09 15:17:57 följande:

    Det är redan klart, han vill inte ha barn eller en långsiktig relation med dig. Så varför avslutar du inte?


    Ett poäng till dig. Men känner väl att vi behöver prata. Vi har aldrig pratat om de här på riktigt pga att jag har svårt att prata om känslor. Utgången kommer väl inte bli annorlunda men jag kanske blir att känna mig klar då
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:40
    #89
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-09 15:21:02 följande:

    Jag ser inte att du tjänar nåt speciellt på att spela cool, men du bevarar mer av din egen värdighet.


    Asså vi har känt varandra så pass länge nu, så jag tänker inte spela nånting
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:41
    #90
    Kjell2 skrev 2015-11-09 15:22:35 följande:

    Om du är ledsen kanske han får dåligt samvete, säger något krypiskt för att trösta dig. Du tar det, felaktigt, som en intäkt att det finns hopp för långsiktighet och barn och så är ni tillbaka på ruta ett.


    Ja där har du en poäng till. Men jag känner att jag skulle behöva höra nåt rakt ut om framtid nu, fast de kommer jag ju inte
Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor