• Äldre 2 Nov 18:21
    8129 visningar
    3 svar
    3
    8129

    Tetralysal + epiduo mot acne - hur snabbt resultat?

    Jag fick utskrivet tetralysal och epiduo för snart en vecka sen på VC.

    Har problem med pormaskar i T-zonen, en del inflammerade finnar men värst är de stora sk innebrännare jag får på kinder och haka, kanske 2-4 st åt gången, är så vidrigt fula. HATAR ACNE.

    Åt ery max mot acnen för två år sen, då försvann problemen på typ en vecka.

    Men har tyvärr inte märkt en förbättring än med min nuvarande kur... :(

    Ni som använt samma/liknande preparat, när blev ni märkbart bättre?

    Så ledsen över mitt fejs. Sjukat mig tom från jobbet flertal ggr pga skäms över ansiktet.

  • Svar på tråden Tetralysal + epiduo mot acne - hur snabbt resultat?
  • Äldre 2 Nov 20:01
    #1

    Har använt båda preparaten i kombination, tetralysal började ge effekt efter ca 3-4 veckor (då börja jag se förbättring). Epiduo tycker jag tyvärr bara förvärrade, området blev irriterat och uttorkat.

  • Äldre 2 Nov 20:08
    #2

    Jag fick problemhy efter graviditet, försökte länge med div "mirakelmedel" innan jag sökte mig till sjukvården. På VC är det bristande kunskaper.. fick testa lite olika på prov i ett halvår åt gången och acnen blev värre. Tillslut skicka dom mig till gyn som konstatera att jag hade PCOS och där börja hjälpen från grunden, orsaken till att jag fick acne var hormonrubbningar. Det kvitta hur mycket dom försökte motverka acnen när det bara var en åkomma av ett annat problem. Jag börja med Diane (öka östrogen) kombinerat med tetralysal till en början.
    Blev i senare skede remiterad till hudläkare som gav mig kostråd (minska på socker och vita kolhydrater) samt hudvårdsprodukter. Efter flera år börja jag se positiva förändringar, och idag är jag acnefri men behandlar vissa områden för ärr och andra förändringar som skett med åren.

    Så mitt råd är att ta hjälp med grundorsaken med acnen, och börja där. 

  • Äldre 2 Nov 20:17
    #3

    Åt tetralysal och noggrann hygien och hudvård men smörja med olika salvor och tvätta med ett annat medel flera gånger om dagen. Gav resultat efter ett osr veckor.

Svar på tråden Tetralysal + epiduo mot acne - hur snabbt resultat?