• Anonym (Livrä­dd)
    Äldre 3 Nov 13:12
    2403 visningar
    6 svar
    6
    2403

    Liten mellangård !

    Hej alla där ute som är gravida, eller som redan har fött barn . De sista dagarna kom jag på att tänka på hur mycket man egentligen kan spricka där nere ! Jag har en väldigt liten mellangård, den kanske är max 1 cm . Chanserna att spricka och bli förstörd är väldigt stora om man tänker rent logiskt ? Finns det någon här som har erfarenhet om hur det är att föda om man har en liten/kort mellangård . / Orolig blivande mamma .

  • Svar på tråden Liten mellangård !
  • Äldre 3 Nov 13:25
    #1

    Det har inget med storleken på mellangården att göra.

    Det har att göra med hur mycket du lyssnar på din barnmorska när det gäller krystningar, säger hon andas så måste du andras och inte krysta.

    Detta för att förberda mellangården att töja sig.

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Äldre 3 Nov 13:27
    #2
    Snövits skrev 2015-11-03 13:25:34 följande:

    Det har inget med storleken på mellangården att göra.

    Det har att göra med hur mycket du lyssnar på din barnmorska när det gäller krystningar, säger hon andas så måste du andras och inte krysta.

    Detta för att förberda mellangården att töja sig.


    Men blir det inte lättare att töja ut sig när man har en längre mellangård ? Hos mig är det slidöppningen och sen så kommer analens muskel , det kanske är 1 cm max emellan.
  • Äldre 3 Nov 13:31
    #3
    Anonym (Livrädd) skrev 2015-11-03 13:27:51 följande:
    Men blir det inte lättare att töja ut sig när man har en längre mellangård ? Hos mig är det slidöppningen och sen så kommer analens muskel , det kanske är 1 cm max emellan.
    Nej, kroppen kan tänja sig på det mest konstiga sätt inför en förlossning

    Var lugn och lyssna på din BM under hela förlossningen så kommer det gå bra.

    Lycka till!
  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Äldre 3 Nov 13:35
    #4
    Snövits skrev 2015-11-03 13:31:48 följande:

    Nej, kroppen kan tänja sig på det mest konstiga sätt inför en förlossning

    Var lugn och lyssna på din BM under hela förlossningen så kommer det gå bra.

    Lycka till!


    Tack ska försöka hålla mig lugn , och hoppas på att det går bra :) .
  • Äldre 18 Nov 07:58
    #5

    Jag har oxå endast 1cm där emellan, hur mkt är normalt att ha ? 


    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Jag med!)
    Äldre 18 Nov 08:24
    #6

    Jag har också kort mellangård. Fött två barn utan bekymmer. Sydde 3 stygn efter första förlossningen (inne i slidan) och inget efter andra.

Svar på tråden Liten mellangård !