• Äldre 5 Nov 13:17
    3013 visningar
    4 svar
    4
    3013

    Tyst moderkaksavlossning - någon mer?

    Ja, som rubriken lyder så söker jag andra som också förlorat sin lilla älskade pga tyst moderkaksavlossning.
    -Märkte ni något? Symtom? Fann man orsak till avlossningen? Ja, det finns tusen frågor att ställa, berätta gärna er historia.

    Vi förlorade vår lilla tjej den 10/10-15 pga tyst moderkaksavlossning. Började som ett helt vanligt värkarbete kl 11, efter 15 började de göra lite väl ont o ringde FL. Inga symtom eller varningstecken på att något var fel alls förrän den släppte fullständigt - enorm smärta (som en lång värk som var ohanterlig), detta skedde minuter efter att jag ringt FL. Var inne på FL strax innan 16.. Var fullvidgad, inga fosterljud fanns och hon föddes (vaginalt) stilla 16.35, så det gick i en rasande fart :(.

  • Svar på tråden Tyst moderkaksavlossning - någon mer?
  • Äldre 5 Nov 18:54
    #1
    loufri skrev 2015-11-05 13:17:53 följande:

    Ja, som rubriken lyder så söker jag andra som också förlorat sin lilla älskade pga tyst moderkaksavlossning.
    -Märkte ni något? Symtom? Fann man orsak till avlossningen? Ja, det finns tusen frågor att ställa, berätta gärna er historia.

    Vi förlorade vår lilla tjej den 10/10-15 pga tyst moderkaksavlossning. Började som ett helt vanligt värkarbete kl 11, efter 15 började de göra lite väl ont o ringde FL. Inga symtom eller varningstecken på att något var fel alls förrän den släppte fullständigt - enorm smärta (som en lång värk som var ohanterlig), detta skedde minuter efter att jag ringt FL. Var inne på FL strax innan 16.. Var fullvidgad, inga fosterljud fanns och hon föddes (vaginalt) stilla 16.35, så det gick i en rasande fart :(.


    Fy sjutton vad hemskt det måste varit för er!
    Vi upplevde samma när vår äldsta pojke föddes, men eftersom jag blev igångsatt var vi på sjukhuset och genom urakut kejsarsnitt lyckades man rädda honom. Han andades inte när han kom ut, utan fick hjälp.
    Vi har aldrig fått någon förklaring till varför det hände, men man diskuterade i termerna att det berodde på min havandeskapsförgiftning.
    Jag beklagar verkligen förlusten!
  • Äldre 6 Nov 15:00
    #2

    Skönt att höra att de även kan gå bra <3, glad för er skull!
    Kände du att de var något fel under värkarbetet?

  • Äldre 7 Nov 00:29
    #3
    loufri skrev 2015-11-06 15:00:03 följande:

    Skönt att höra att de även kan gå bra <3, glad för er skull!
    Kände du att de var något fel under värkarbetet?


    Vi är tacksamma, men man glömmer inte. Nja, inte innan, men jag kände när avlossningen började. Jag skrek flera gånger att detta är inte ok, det gör FÖR ont. Men alla sa att 'det gör ont att föda barn'. Sa flera gånger att det inte kan vara normalt men de försäkrade mig om att det var det. Tills hjärtljuden försvann helt. Jag sövdes på 1 min och och Oliver var ute på 6 min.
    Har du fått veta vad det kan bero på?
  • Äldre 7 Nov 23:34
    #4

    Tur att du kände av när de började <3.
    Jag kände inget annorlunda alls, värkarna var normala så min lossnade helt på en gång tror dem. Orsak till plötslig hel avlossning är ännu okänd, väntar på provsvar fortfarande.

Svar på tråden Tyst moderkaksavlossning - någon mer?