• Äldre 5 Nov 17:41
    288033 visningar
    1451 svar
    1451
    288033

    Vad läser ni just nu?

    Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

  • Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Sat 3 Sep 2022 19:21

    Mordkonsulten av Elly Griffiths, bra

  • Mon 5 Sep 2022 19:54
    +1

    Jag har läst ut tre böcker. 

    - Ärren bär jag med stolthet av Emma Schols. 
      Handlar om en mamma som räddade sina sex barn ur deras brinnande hus, hur det gav henne livshotande skador som gjorde att hon under en väldigt lång tid pendlade mellan liv och död. Boken handlar också till viss del om livet efter, hur man går vidare efter en sådan traumatisk händelse. 
    En stark bok som jag varmt rekommenderar. 

    - Berätta aldrig det här av Frida Boisen. 
      En kvinna vars mamma tog livet av sig på mors dag. En lapp som dottern (aka författaren/Frida) hittade som ville lägga skulden för hela självmordet över på Frida och hur hennes pappa säger åt henne att aldrig berätta det för något. 
    Ytterligare en väldigt stark bok med mycket känslor, men även detta är en bok som jag varmt kan rekommendera. 

    - Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren. 
      En bok som mestadels handlar om psykisk hälsa, eller snarare psykisk ohälsa. Skammen som kommer med att leva med psykisk ohälsa och hur svårt det kan vara att ta sig därifrån. 
    Känner att jag kanske inte riktigt var bokens målgrupp, utan att den riktade sig till lite yngre personer. Men jag ska inte sticka under stolen med att det är en väldigt bra bok som absolut är läsvärd, även om jag som sagt kände att den riktade sig till lite yngre personer (inte för att jag är jättegammal, men ändå

     

  • Tue 6 Sep 2022 19:12
    kokosnötmjölk skrev 2022-09-05 19:54:31 följande:
    Jag har läst ut tre böcker. 

    - Ärren bär jag med stolthet av Emma Schols. 
      Handlar om en mamma som räddade sina sex barn ur deras brinnande hus, hur det gav henne livshotande skador som gjorde att hon under en väldigt lång tid pendlade mellan liv och död. Boken handlar också till viss del om livet efter, hur man går vidare efter en sådan traumatisk händelse. 
    En stark bok som jag varmt rekommenderar. 

    - Berätta aldrig det här av Frida Boisen. 
      En kvinna vars mamma tog livet av sig på mors dag. En lapp som dottern (aka författaren/Frida) hittade som ville lägga skulden för hela självmordet över på Frida och hur hennes pappa säger åt henne att aldrig berätta det för något. 
    Ytterligare en väldigt stark bok med mycket känslor, men även detta är en bok som jag varmt kan rekommendera. 

    - Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren. 
      En bok som mestadels handlar om psykisk hälsa, eller snarare psykisk ohälsa. Skammen som kommer med att leva med psykisk ohälsa och hur svårt det kan vara att ta sig därifrån. 
    Känner att jag kanske inte riktigt var bokens målgrupp, utan att den riktade sig till lite yngre personer. Men jag ska inte sticka under stolen med att det är en väldigt bra bok som absolut är läsvärd, även om jag som sagt kände att den riktade sig till lite yngre personer (inte för att jag är jättegammal, men ändå smile5.gif

    smile1.gif  
    Intressant
  • Wed 7 Sep 2022 21:09

    Pappas flicka på hästgården av Sofie Jahn, skrämmande om hennes uppväxt. Liten tunn bok men bra

  • Thu 8 Sep 2022 19:19

    De vackra döda av Belinda Bauer, spännande deckare

  • Sat 10 Sep 2022 19:47

    Svarta änkan: den skakande berättelsen om cyanidmordet i Norrtälje av Thomas Bodström. Mycket bra bok om något fruktansvärt som hänt i verkligheten

  • Wed 14 Sep 2022 19:11

    Isbrytare av Kristina Ohlsson, spännande deckare

  • Thu 15 Sep 2022 20:01
    Nandez skrev 2022-09-06 19:12:00 följande:
    Intressant smile1.gif
     
    Nandez skrev 2022-09-10 19:47:51 följande:
    Svarta änkan: den skakande berättelsen om cyanidmordet i Norrtälje av Thomas Bodström. Mycket bra bok om något fruktansvärt som hänt i verkligheten
    Tack för tips  
  • Fri 16 Sep 2022 19:37
    kokosnötmjölk skrev 2022-09-15 20:01:06 följande:
    smile1.gif  

    Tack för tips smile1.gif  
  • Fri 23 Sep 2022 18:56

    Sju dagar kvar att leva, en berättelse om brott och dödsstraff av Carina Bergfeldt. Intressant och gripande bok

Svar på tråden Vad läser ni just nu?