• Äldre 10 Nov 00:57
    2868 visningar
    7 svar
    7
    2868

    Inget hjärtslag vecka 26+2

    Var hos bm i torsdags o mitt sf mått var jättehögt. Berättade även att bebisen verkar mkt lugnare o har ändrat beteende.

    Fick då komma till gyn o läkaren kollade hjärtat vilket var bra o även hur bebisen låg vilket var med ryggen utåt. Han tyckte att det var därför.

    Idag ringde jag själv till förlossningen då jag inte alls känt rörelser sen dagen innan. Inget hjärta slog o dom kunde se att bebisen hade en del vätska i buken. Dessutom hade jag inget fostervatten heller.

    Så nu är jag hemma efter chocken o kan verkligen inte sluta gråta. Ska tillbaka i morgon för att diskutera hur jag ska göra. Jag kan inye tänka klart o vet inte alls vad som händer framöver. Hur ska jag orka?

  • Svar på tråden Inget hjärtslag vecka 26+2
  • Tonens­u
    Äldre 10 Nov 01:08
    #1

    Det är svårt att hitta några passande ord att skriva men jag vill verkligen beklaga djupt vad som hänt. Många många kramar till dig.

  • Äldre 10 Nov 01:13
    #2

    Så hemskt, lider med dig! Kan inte tänka mig vad du går igenom.

  • Äldre 10 Nov 07:50
    #3

    I en sån här situation känns ord överflödiga. Inga ord i världen kan få dig att må bättre eller ändra på din verklighet. Men jag vill verkligen säga att jag beklagar. Tårar rinner ner för mina kinder och jag kan inte förstå hur världen kan vara så orättvis. Jag beklagar verkligen. <3

  • Äldre 11 Nov 14:02
    #4

    Gud med dig i din stora sorg! Styrkekram??

  • Äldre 14 Nov 06:39
    #5

    Beklagar det som hemska som hänt er och inga ord i världen kan hjälpa, trösta. Har själv varit med ungefär samma sak, livet är såå orättvist! Du får gärna skriva till mignom du behöver prata med någon. KRAM!

  • Äldre 20 Nov 00:52
    #6

    Jag har nu gått igenom mitt livs värsta mardröm. Födde en fin kille förra veckan som jag inte alls ville släppa. Jag fick honom på bröstet efter förlossningen precis som mina andra. Jag fick ha honom hos mig hela natten oxå. Jag pratade med honom, klappade honom försiktig o la filten försiktig över honom. Han var så himla perfekt. Berättade för honom att jag kommer sakna han o hur mkt jag älskar han.

    Den hör veckan som gått önskar jag verkligen ingen. Kurator o läkare o präst o begravingsbyrå. Allt händer utan att jag hänger med. Jag måste fråga flera gånger om vad dom säger. Få det förklarat extra. Men idag blev datum bestämt för minnesstunden. Usch. Jag trodde jag skulle klappa ihop helt där nere. Tänkte att det var dags att lägga in mig. Jag vet inte hur jag ska orka vidare efter sånt här. Det gör så ont.

  • Äldre 20 Nov 20:01
    #7

    Fina Lena74. Massa styrkekramar! Kan inte förstå den känslan < 3 massa kramar o kärlek till er. Puss!!!!

Svar på tråden Inget hjärtslag vecka 26+2