• Anonym (mia)

    Elvaåring tamponger?

    Kör anonymt för dotterns skull. Min dotter är 11,5 år och har haft mens ett halvår. Hon tycker det är jobbigt, binda kliar och det räcker inte att hon byter ofta, tvättar sig (utan tvål) i duschen varje morgon och ibland även på kvällen (när hon själv bedömer). Hon sköter det jättefint, fast jag innerst inne önskar hon sluppit ett par år till. I helgen tog hon upp att hon googlat och man kan ha tampong redan från första mens. och många i hennes ålder har mens alltså borde hon få använda tampong.

    Argumenten är det inget fel på och jag har egentligen inget motargument. Jag bad att få tänka lite på saken. Vill inte säga nej utan vettiga skäl, min känsla säger bara väldigt... nej. för tidigt, rädd att det ska göra ont på henne tror jag. Jag vet inte. Behöve rhelt enkelt input av er andra, oavsett ja eller nej, vad tänker ni?

  • Svar på tråden Elvaåring tamponger?
  • neverpreggo
    ninasord skrev 2015-11-10 17:54:33 följande:
    Eller hur. Har inte jag eller du så mycket att göra med.
    Det är fortfarande inte det som är den egentliga frågan. En alldeles för nervös mamma tycker av någon outgrundlig anledning att det är för tidigt/eller något annat rätt väsentligt och behöver lite guidning. Mamman kanske började använda tampong mycket senare och har svårt att sätta sig in i det hela. Ibland behöver folk lite push för att gå rätt väg då de känner något motstånd där det inte borde finnas.
  • ninasord
    neverpreggo skrev 2015-11-10 18:04:37 följande:
    Det är fortfarande inte det som är den egentliga frågan. En alldeles för nervös mamma tycker av någon outgrundlig anledning att det är för tidigt/eller något annat rätt väsentligt och behöver lite guidning. Mamman kanske började använda tampong mycket senare och har svårt att sätta sig in i det hela. Ibland behöver folk lite push för att gå rätt väg då de känner något motstånd där det inte borde finnas.
    Ja det är nästan så att man har två barn att ge råd till.
    I'm not your driver
  • Påven Johanna

    Välja typ av mensskydd tycker jag att alla som har mens ska få göra själva och utan inblandning av andra. Det är som bekant ingen åldersgräns på inköp av mensskydd i affärerna. 

  • Drottningen70
    ninasord skrev 2015-11-10 17:56:27 följande:

    Eller så han dotran öva med smalare objekt.


    Uppenbarligen borde du inte ha slutat med din medicinering. Dina reaktioner och konstiga inlägg känns på allvar inte helt friska ...
  • Anonym (M)
    Drottningen70 skrev 2015-11-10 18:29:14 följande:

    Uppenbarligen borde du inte ha slutat med din medicinering. Dina reaktioner och konstiga inlägg känns på allvar inte helt friska ...


  • ninasord
    Drottningen70 skrev 2015-11-10 18:29:14 följande:
    Uppenbarligen borde du inte ha slutat med din medicinering. Dina reaktioner och konstiga inlägg känns på allvar inte helt friska ...
    Ja vi vet alla att jag är "psykiskt sjuk"

    MEN

    jag tycker att om TS dotter är obekväm med att ha någonting i sin fiffin kan hon alltid prova binda, från apoteket.
    I'm not your driver
  • Anonym (jaha?)
    ninasord skrev 2015-11-10 1

    7:39:15 följande:

    En tampong gör inte ont såvida någon inte för in den största möjliga med våld.


    Det där är helt fel.
  • Björnmossa

    Är väl bara att köpa ett paket och testa? Jag började med tampong direkt, har aldrig gillat bindor. Det har inget med sex att göra.

  • ninasord
    En väninna till mig sade att hon inte använder tampong för att det känns som om man hade en penis i sig och så skrattade hon till lite sådär generat. Idag har hon fyra döttrar. UNDRAR vad dom ska ha i sig när tiden är inne??????????
    I'm not your driver
  • Anonym (???)
    Anonym (ja) skrev 2015-11-10 12:44:07 följande:

    varför har du ens ett behov av att ha ett "samtal" om det och göra en grej istället för att acceptera hennes beslut? det är ju inget som påverkar dig på något sätt annat än att du får omvärdera din syn på henne som en individ som faktiskt är mogen nog att själv fatta beslut som rör henne själv och hennes kropp.


    Varför har du själv behov av att bolla saker med andra???

    Fan bittra folk är
Svar på tråden Elvaåring tamponger?