• Äldre 11 Nov 10:12
    12341 visningar
    30 svar
    30
    12341

    Medlem för att få rabatter?

    Hejsan! 

    Jag skulle behöva hitta några "rabattklubbar" och såna sidor där man kan få bra erbjudanden. Vilka är ni medlem på? Lönar det sig att skaffa medlemskort på coop och liknande affärer?

    Jag vill ju helst inte betala för att få rabatter, men det kanske man måste?? 

    Ge era tips på smarta kuponger och sparande här tack!

  • Svar på tråden Medlem för att få rabatter?
  • Äldre 2 Dec 14:36
    #11

    Peeeerfekt! Behöver spara lite så alla dessa borde man använda och utnyttja mer!

  • Äldre 7 Dec 15:21
    #12
    Amelisas skrev 2015-12-02 14:36:00 följande:

    Peeeerfekt! Behöver spara lite så alla dessa borde man använda och utnyttja mer!


    Håller med, mycket bra tips här. Buyers Club hade jag inte hört talas om innan. De verkar ha bra erbjudanden!
  • Äldre 7 Dec 16:28
    #13

    Earn'd it är också bra :) få tillbaka pengar efter du handlat, jätteenkelt :)

  • Äldre 14 Dec 16:07
    #14
    ella84ella skrev 2015-12-07 16:28:08 följande:

    Earn'd it är också bra :) få tillbaka pengar efter du handlat, jätteenkelt :)


    Det låter ju också bra, skickar man in kvitton eller hur går det till?
  • Äldre 14 Dec 18:17
    #15
    +1
    Fredo skrev 2015-12-14 16:07:42 följande:

    Det låter ju också bra, skickar man in kvitton eller hur går det till?


    Laddar ner en app, scannar/fotar in kvittot, hur lätt som helst :)
  • Yeg
    Äldre 13 Feb 11:23
    #20
    http://rabattkodsidor.se


    Du hör på namnet att det är en sajt med bara rabattkoder och rabatter ;)
  • Äldre 29 Sep 11:15
    #18

    www.bonuspoang.se får du förslag på bonusprogram som du kan använda för att få rabatter, bonuserbjudanden och fria resor/hotell etc. Det kanske kan vara nåt också?

  • Thu 26 Mar 2020 15:05
    #18

    Hej, kan ni få rabatter!
    SHOPPA SMARTARE på Facebook
    https://www.facebook.com/groups/245156873194735/

  • Fri 27 Mar 2020 08:17
    #19
    -1 +2

    Jag tänker att bästa sättet att spara pengar är att avstå från att shoppaCool

  • me33
    Sat 5 Nov 2022 14:48
    #21
    -1

    Rabatt-systemet är ett bra sätt att lura in folk i dyrare inköpsmönster än vad de annars hade gjort.

    I slutändan tjänar butiken mera på dig fast du inte tror det.

    När jag(inte ofta nuförtiden) står i ICA-kassan och personen framför "får" en bonuscheck på 50 individen blir glad) garvar jag åt händelsen, ibland så att de märker.

  • Sat 5 Nov 2022 15:09
    #22
    +1
    me33 skrev 2022-11-05 14:48:16 följande:

    Rabatt-systemet är ett bra sätt att lura in folk i dyrare inköpsmönster än vad de annars hade gjort.

    I slutändan tjänar butiken mera på dig fast du inte tror det.

    När jag(inte ofta nuförtiden) står i ICA-kassan och personen framför "får" en bonuscheck på 50 individen blir glad) garvar jag åt händelsen, ibland så att de märker.


    Ingen ska väl gå på vad som helst men får jag en bonuscheck på Ica har jag handlat mat som jag behöver. Eller en brödrost. Med det rabatter som medlem och personliga rabatter. Inte fy skam. Jag strävar inte efter bonuscheckar, de kommer ibland ändå.
  • me33
    Sat 5 Nov 2022 16:04
    #23

    Generellt har genomsnittskunden spenderat mera i "huset" än annars och du lider mera ekonomiskt i slutändan än om du hade skippat den där tydliga sockerbiten.

    Mitt mål är densamma som er(ha mera pengar i slutändan) men vi färdas på helt olika vägar.


    Får jag en bonus-check(exempelvis från ica) vet jag med mig att uppförsbacken som kommer efter denna lilla härliga nedförsbacke blir tyngre att ta mig uppför.

    Var person har sina sätt men summa-summarum, bonus-check=falsk signal av ekonomiskt välbehag.

  • Sat 5 Nov 2022 17:39
    #23
    +1
    me33 skrev 2022-11-05 16:04:33 följande:

    Generellt har genomsnittskunden spenderat mera i "huset" än annars och du lider mera ekonomiskt i slutändan än om du hade skippat den där tydliga sockerbiten.

    Mitt mål är densamma som er(ha mera pengar i slutändan) men vi färdas på helt olika vägar.


    Får jag en bonus-check(exempelvis från ica) vet jag med mig att uppförsbacken som kommer efter denna lilla härliga nedförsbacke blir tyngre att ta mig uppför.

    Var person har sina sätt men summa-summarum, bonus-check=falsk signal av ekonomiskt välbehag.


    Sockerbiten= bonuschecken man inte jagar? Jag har aldrig hört en enda människa sträva efter att komma upp i tillräckligt med poäng och med Icas nyare system verkligen inte. Fick fler checkar tidigare men förutom att det kan vara trevligt att få en check är det inget som jag någonsin lagt ner mer pengar på än vad jag skulle utan check som belöning. Willys + ger mig noll tillbaka förutom extrapriser, jag handlar inte mer eller mindre där för det.
  • me33
    Sat 5 Nov 2022 19:32
    #24

    Det är utstuderad psykologi att rabbatt-kupong(sockerbit) stimulerar oss, ger oss en trevlig känsla. Och att det får folk att dras mot att spendera mera.

    Kort-företagen är väldigt bra på att lura in folk i poäng-fällorna, Joe jag tror att många faller på detta även hos ICA.

  • Sat 5 Nov 2022 19:39
    #25
    me33 skrev 2022-11-05 19:32:56 följande:

    Det är utstuderad psykologi att rabbatt-kupong(sockerbit) stimulerar oss, ger oss en trevlig känsla. Och att det får folk att dras mot att spendera mera.

    Kort-företagen är väldigt bra på att lura in folk i poäng-fällorna, Joe jag tror att många faller på detta även hos ICA.


    Jag kan köpa det hos andra butiker men verkligen inte Ica. Jag har aldrig ens mött någon som verkligen håller koll på och köper extra mycket för att nå en bonuscheck där. Känns mest fånigt faktiskt.
  • Wed 4 Jan 2023 13:30
    #26
  • Sun 15 Jan 2023 18:23
    #27

    Jag handlar på Ica eller Coop när dem har bra erbjudande på stora hushållsartiklar och stor blandfärs som är våra dyraste produkter. Så köper max antal när det kommer. 

    Annars handlar jag på Willys 

    Har Icas app och Willys app där man får personliga erbjudande. Så om det är något som vi brukar köpa som dyker uppe.

    Har fått värdecheck från Willys några gånger. Så då använder jag det. 

  • Sun 15 Jan 2023 18:25
    #28
    student2013 skrev 2023-01-15 18:23:19 följande:

    Jag handlar på Ica eller Coop när dem har bra erbjudande på stora hushållsartiklar och stor blandfärs som är våra dyraste produkter. Så köper max antal när det kommer. 

    Annars handlar jag på Willys 

    Har Icas app och Willys app där man får personliga erbjudande. Så om det är något som vi brukar köpa som dyker uppe.

    Har fått värdecheck från Willys några gånger. Så då använder jag det. 


    Ska nog tilläggas att jag har ungefär lika långt till 2 Willys och Ica kvantum och Ica maxi någon km längre till Coop och ytterligare 4 km till närmaste city gross så kan välja och vraka bland dem.
  • Wed 22 Feb 2023 16:35
    #29
    Massor av tips om hur du verkligen sparar pengar när du handlar
  • Fri 10 Nov 2023 16:30
    #30

    Ja man kan kolla på olika kampanjsidor. Bl.a. så som kampanjer.net och så får man se om något passar en. 😊

    kampanjer.net/

Svar på tråden Medlem för att få rabatter?