• Anonym (NuÄrD­etJulI­gen!)
    Äldre 13 Nov 10:46
    4505 visningar
    33 svar
    33
    4505

    Hur mycket lägger ni på julklappar i år?

    Mina barn är 13 och 9 år gamla.

    Köper julklappar till dom, min man, mina bägge föräldrar och min mans mamma.

    Kommer att lägga ca 15000 kr på barnen i julklappar. Och 5000 till resten.

    Hur mycket lägger ni? Och till vilka handlar ni?

  • Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar i år?
  • Äldre 13 Nov 10:48
    #1

    I princip inga pengar alls, men så köper man lite smått ändå så då landar man nog på nånstans under 1500kr..

  • sextio­talist
    Äldre 13 Nov 11:06
    #2

    Ingen aning, det kanske blir max ett par tusen, men inte så mycket mer, då är det en del datorsaker som han önskar sig, som är lite dyrare bla, något klädesplagg och i den stilen.
    Vi frossar inte i julklappar.
    Sambons äldsta får nog något mer symboliskt, de är ju vuxna nu och har bra inkomster.
    Syskonbarnen blir det något mer symboliskt också till.
    Sedan har vi mamma, sedan blir det inte så mycket mer

  • Anonym (NuÄrD­etJulI­gen!) Trådstartaren
    Äldre 13 Nov 11:11
    #3

    Vi ska inte heller frossa i julklappar. Däremot får dom en varsin dyrare grej av oss i år. 13 åringen i Mac book air och 9 åringen en speldator.

  • Äldre 13 Nov 11:12
    #4

    Kommer nog bli mellan 2000-3000 kr. 
    I år har vi bestämt att skippa julklappar till hela släkten, vilket betyder att det blir en julklapp till sonen, en till maken och en till mig.

    Känns fantastiskt skönt, kommer både bli billigt och så slipper vi stressa med det. 

  • sextio­talist
    Äldre 13 Nov 11:22
    #5
    Anonym (NuÄrDetJulIgen!) skrev 2015-11-13 11:11:42 följande:

    Vi ska inte heller frossa i julklappar. Däremot får dom en varsin dyrare grej av oss i år. 13 åringen i Mac book air och 9 åringen en speldator.



    Sådant får grabben till födelsedagen istället. Det är då det dyrare har kommit.
  • Anonym (Ojdå)
    Äldre 13 Nov 11:31
    #6

    Hemlig tomte - 200:-
    Till barnen (nu vuxna) - 350:- var
    Julklappsspel - 50:-
    Barn i släkten, 3 st - 350:- var

    Summa: 2000:-

    15 000 låter extremt mycket!

  • Anonym (W)
    Äldre 13 Nov 12:05
    #7

    Inte en spänn, ungarna har inte gjort sig förtjänt av nåra klappar i år.

  • Äldre 13 Nov 12:13
    #8

    Med sex barn i familjen blir det en del pengar. Har inga summor men det lär kosta en del.

    Fyra vuxna får några småsaker vardera.

  • Äldre 13 Nov 22:04
    #9

    Ungefär 1500:- totalt på våra 2 barn och på deras 6 kusiner.

    Plus ca 500:- extra i födelsdagspresenter 2 st till yngste killen som har "lyckan" att fylla år på julafton.

    Kan tillägga att vi handlade nästan alla saker i samma butik när som hade öppningserbjudande och va handlade då för totalt 2300:- men betalade "bara" 1000:-

    Nu är visserligen bara barn mycket yngre men jag är tveksam till att vi någon gång kommer att handla julklappar för så mycket som 15000:-

  • Anonym (bara julmys­)
    Äldre 13 Nov 22:20
    #10

    Köper böcker eller småklappar för 300-400:- totalt till mina två små syskonbarn. 
    Också köper jag och mannen en ny minitomte till vårt tomtetåg varje år, i år 29:- 

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar i år?