• Äldre 15 Nov 15:12
    1207 visningar
    7 svar
    7
    1207

    Julklapps-tips till 14 åring

    Behöver hjälp med vad jag ska ge min 14 åriga dotter i julklapp. Hon har önskat sig mindre saker men inget större. Hon är mycket intresserad av litteratur och musik. Inte direkt en sån tjej man köper smink eller kläder till. Tips, idéer och förslag på vad andra i samma ålder önskar sig uppskattas. God jul i förskott.

  • Svar på tråden Julklapps-tips till 14 åring
  • Äldre 15 Nov 15:16
    #1

    Konsertbiljetter, spotify-presentkort, bandmerchandise. Böcker, ett fint bokmärke, te och choklad av finare märke (eller annat "läsgodis" som hon kanske inte själv unnar sig på en tonårings budget), mysig filt.

    Vilken sorts böcker läser hon? Finns ju många litteraturrelaterade event, tex sci-fi-kongresser eller deckarveckan.

  • Äldre 15 Nov 15:24
    #2
    Blekfek skrev 2015-11-15 15:16:48 följande:

    Konsertbiljetter, spotify-presentkort, bandmerchandise. Böcker, ett fint bokmärke, te och choklad av finare märke (eller annat "läsgodis" som hon kanske inte själv unnar sig på en tonårings budget), mysig filt.

    Vilken sorts böcker läser hon? Finns ju många litteraturrelaterade event, tex sci-fi-kongresser eller deckarveckan.


    Bra idéer. Hon läser rent ut sagt allt möjligt. Favoriten är Harry potter men nyligen har hon läst mycket klassiker (Hamlet, The Great Gatsby, Stolthet och fördom). Alltid svårt att köpa böcker till henne då jag aldrig vet vad hon gillar den här veckan.
  • Anonym (fff)
    Äldre 15 Nov 16:10
    #3

    Konsertbiljetter tror jag skulle bli en toppen julklapp :) Sen böcker och presentkort. Biobiljetter? Pengar gillade jag i den åldern :P Dator, surfplatta, telefon, tv, tv-spel? Gillar hon sånt?

    Sen tänkte jag kläder, hårvård, hudvård går väl alltid åt ändå? Sminkar hon sig aldrig? Tänkte man kanske kan köpa lite av varje liksom :)

  • MadHat­ter
    Äldre 15 Nov 16:15
    #4

    Har hon extraböckerna till Harry Potter "fantastic beasts and where to find them", "the tales of beedle the bard", och "quiddich through the ages"?

  • Äldre 15 Nov 23:42
    #5

    Sminkade mig aldrig när jag var tonåring och hade blivit rent ut förbannad om nån gett mig smink eller hud-/hårvårdsprodukter :) Det var tufft nog att stå emot grupptrycket från jämnåriga, hade mina föräldrar också peppat mig att sminka mig så hade jag inte tagit det positivt... Men TS dotter kanske ser det lite mindre som ett statement än vad jag gjorde.

    Gillar hon både klassisk litteratur och musik så kanske biljetter till Fantomen på Operan vore nåt? Sätts upp i Stockholm nästa höst, biljetter säljs redan.

  • Anonym (hundä­lskare­n1977)
    Tue 24 Nov 2020 20:48
    #6

    Hej! 


    Min son 15 år och min dotter 14 år har båda önskat sig Nike Air Jordan skor, så jag sökte runt lite på google och instagram. Hittade en Instagram sida som hette "southsoles.se" som sålde Jordans för både tjejer och killar. Har fått hem mina grejer och är väldigt nöjd, allt var äkta! 


    Vet att många ungdomar söker Jordans men det är ganska svårt att få tag på, så ett bra tips är att kolla in denna sida på instagram

  • Anonym (hundä­lskare­n1977)
    Tue 24 Nov 2020 20:50
    #7

    Hej! 


    Min son 15 år och min dotter 14 år har båda önskat sig Nike Air Jordan skor, så jag sökte runt lite på google och instagram. Hittade en Instagram sida som hette "southsoles.se" som sålde Jordans för både tjejer och killar. Har fått hem mina grejer och är väldigt nöjd, allt var äkta! 


    Vet att många ungdomar söker Jordans men det är ganska svårt att få tag på, så ett bra tips är att kolla in denna sida på instagram

Svar på tråden Julklapps-tips till 14 åring