• Daniel­12
    Äldre 22 Nov 14:49
    8185 visningar
    35 svar
    -1
    35
    8185

    Varför måste folk förstöra maten med en massa salt och ketchup??

    Många verkar tycka att mat ska smaka endast salt eller endast ketchup.

    Vad är meningen med att salta eller ha på så mycket ketchup att själva matsmaken försvinner?

    Personer som dränker maten i salt eller ketchup måste ha förstörda smaklökar, eftersom de tydligen inte kan känna någon smak utan dessa tillbehör.

    Och ketchup är ju inte ens gott, smakar bara syntetiskt och innehåller en massa socker. Varför inte använda t.ex. krossade tomater, tomatpure eller chilisås i så fall?

    Jag förstår mig inte på er!

  • Svar på tråden Varför måste folk förstöra maten med en massa salt och ketchup??
  • gbgumm­an
    Äldre 22 Nov 15:02
    #1

    Hittills har jag inte träffat en enda människa som gjort så. Hemma hos har vi ketchup till korv.

  • Daniel­12
    Äldre 22 Nov 15:06
    #2
    gbgumman skrev 2015-11-22 15:02:55 följande:

    Hittills har jag inte träffat en enda människa som gjort så. Hemma hos har vi ketchup till korv.


    Många unga gör så, och tyvärr många äldre också. Men positivt att du aldrig sett någon göra det!
  • Äldre 22 Nov 15:10
    #3

    Vi har aldrig ketchup hemma och saltar inte extra heller såvida jag inte misslyckats med saltandet vid tillagningen. Äldre som använder en massa ketchup har jag då aldrig sett.

  • Velmaj­a
    Äldre 22 Nov 15:14
    #4
    gbgumman skrev 2015-11-22 15:02:55 följande:

    Hittills har jag inte träffat en enda människa som gjort så. Hemma hos har vi ketchup till korv.


    Inte jag heller.
  • Äldre 22 Nov 15:24
    #5

    Jag använder precis vad jag vill på min mat och alla andra får göra likaså. Vem bryr sig typ.

  • Äldre 22 Nov 15:26
    #6

    Salt är gott och framhäver smak.

    Ketchup använder jag till korv, köttfärsås, lasagne men som tillbehör på bordet så folk kan ta om dom vill

    Både salt och ketchup ställer jag fram så folk får lägga till som de vill.

  • Fröken Apelsi­n
    Äldre 22 Nov 15:26
    #7

    Jag har bara träffat mindre barn som gör så och de växer ju från det. Det brukar vara en fas runt 4-5 år och sedan en till i lågstadiet- åldern. Jag har aldrig träffat en vuxen som gör så.

  • Äldre 22 Nov 15:28
    #8

    Chilusås innehåller massa socker.

    Tomatpure och krossade tomater innehåller tex vinäger,salt och annat skräp

  • Äldre 22 Nov 15:31
    #9

    Jag brukar inte salta överdrivet mycket, men jag äter allt med ketchup. Varför inte? Ketchup är supergott OCH nyttigt! Och nej, jag vill inte använda chilisås istället - jag hatar stark mat.

  • Äldre 22 Nov 15:32
    #10

    Det är en hel del du inte förstår dig på när det gäller folks matvanor Ts.....

Svar på tråden Varför måste folk förstöra maten med en massa salt och ketchup??