• Äldre 23 Nov 13:46
    7311 visningar
    7 svar
    +1
    7
    7311

    Labyrint (Daidalos) sällskapsspel/brädspel: någon som testat?

    Är nya brädspelet från TV-serien Labyrint en bra julklapp till 8-åring? Någon som testat?

  • Svar på tråden Labyrint (Daidalos) sällskapsspel/brädspel: någon som testat?
  • Äldre 23 Nov 15:39
    #1

    Våra barn har spelat hos sin kusin: 2 tioåringar, 1 fyraåring och 1 vuxen (mest för att hjälpa fyraåringen lite). De hade så roligt att de inte ville gå hem. 
    Vi ska köpa det i julklapp till våra barn för det var succé. 

  • Äldre 23 Nov 16:10
    #2

    Läste om det, men hittar det ej. Var säljs det?
    Min dotter gillar programmet stenhårt så detta spel kan bli en kul överraskning.

  • Äldre 23 Nov 16:15
    #3

    Pirum: Åh så roligt att höra! Då blir det en jättefin julklapp eftersom det är hans favoritserie. Glad

    Duckan: Jag såg det i en välsorterad barnbokhandel i Alingsås. Men om man googlar så dyker det upp många förslag att köpa det på.

  • Äldre 23 Nov 16:22
    #4

    Jag googlade tidigare idag och hittade massa annat än Daidalos spel, men jag försöker igen då. Haha..

  • Äldre 23 Nov 16:26
    #5
    Duckan skrev 2015-11-23 16:10:12 följande:

    Läste om det, men hittar det ej. Var säljs det?

    Min dotter gillar programmet stenhårt så detta spel kan bli en kul överraskning.


    Har för mig att du bor i Stockholm? Åhléns vid Odenplan har spelet.
  • Äldre 23 Nov 16:27
    #6

    hallontryffel, jag hittade på Akademibokhandeln nu också. La till brädspel och fick upp träffar. Ingen google-expert här inte.

  • Äldre 12 Dec 12:44
    #7

    tack snälla ni! jag visste inte ens att sådant spel finns! dottern är helt galen i programmet, så det kommer att bli en fin julklapp! när hon var 4 försökte hon göra ett eget labyrint spel, med pärlor för livspuckar och en sylåda som labyrint, och legogubbar som deltagare.

    nu är hon 6, så det blir nog bäst med ett riktigt spel!

    vi köpte på akademibokhandeln, blev billigare när man blev medlem.

    ungefär lika mycket kostar den på nätet inklusive frakt

Svar på tråden Labyrint (Daidalos) sällskapsspel/brädspel: någon som testat?