• Äldre 27 Nov 10:15
    5792 visningar
    39 svar
    39
    5792

    Hjälp!!!!

    Det är såhär att jag har bytt jobb, så denna månad står jag utan lön... Det fattas ca 3000kr för att betala hyran. Den ska vara bet den 30/11... VAD SKA JAG GÖRA???? :(

    Jag o sonen kommer hamna i knipa pga det här. Fan att jag var så jävla korkad som inte tänkte längre :( får inte ta några sms-lån eller liknande och jag känner ingen som kan låna ut.

    Har sålt allt jag har att sälja så några hundringar rullat in iaf.. Hjälp nig!

  • Svar på tråden Hjälp!!!!
  • Anonym (Man)
    Äldre 27 Nov 10:16
    #1

    Ring hyresvärden o fråga om du kan betala 2 hyror nästa månad.

  • Äldre 27 Nov 10:18
    #2

    Du skulle kunna prova höra av dig till soc. Ibland "lånar" dom ut till hyra om inte din hyresvärd går med på att skjuta på hyran en månad.

  • Äldre 27 Nov 10:19
    #3

    Får man de när man har borgenär?

  • Anonym (Ti-ia­s)
    Äldre 27 Nov 10:21
    #4
    +1

    Hur kan man som vuxen människa inte ens ha en månadslön i besparingar? Ännu värre om man dessutom har barn. Skrämmande!

    Någon särskild knipa sitter du inte i. Du kommer inte bli vräkt för att du ligger efter med EN hyra. Men du bör ta dig en ordentlig funderare på din ekonomi om du inte ens har en månadslön till oförutsedda händelser. Det är ditt stora problem.

  • Äldre 27 Nov 10:23
    #5

    Tack, ditt svar hjälpte mig absolut nu ????

  • BCH52
    Äldre 27 Nov 10:25
    #6
    Jill94 skrev 2015-11-27 10:15:16 följande:

    Det är såhär att jag har bytt jobb, så denna månad står jag utan lön... Det fattas ca 3000kr för att betala hyran. Den ska vara bet den 30/11... VAD SKA JAG GÖRA???? :(

    Jag o sonen kommer hamna i knipa pga det här. Fan att jag var så jävla korkad som inte tänkte längre :( får inte ta några sms-lån eller liknande och jag känner ingen som kan låna ut.

    Har sålt allt jag har att sälja så några hundringar rullat in iaf.. Hjälp nig!


    Ja, ibland gör man misstag. Ring din hyresvärd och be att få betala endast en del av hyra denna månad. Ring nu innan sista betalningsdag, om du har betalt i tid hittills så bör det inte bara något problem. Om det blir nej där då tar du kontakt med soc. och ber om ett tillfälligt lån. Lycka till!
  • Äldre 27 Nov 10:29
    #7

    Soc har telefon tid mellan 9-10, o den missade jag ju... Så kan ej kontakta dom förens måndag. Hyresvärden kommer inte skjuta på hyran..

  • Äldre 27 Nov 10:49
    #8

    Någon som kan låna ut?? Jag är desperat.

  • Äldre 27 Nov 10:57
    #9

    Men varför pratar du inte med din nuvarande arbetsgivare och förklarar precis som det är, och ber om att få ett förskott på lönen? Har du innestående arbetad tid, lär det knappast vara något som denne nekar en småbarnsförälder i ekonomisk knipa. Även arbetsgivare har "hjärtan" att vilja hjälpa sina anställda.

  • Äldre 27 Nov 10:59
    #10

    Jobbar inom kommunen...

Svar på tråden Hjälp!!!!