• Äldre 27 Nov 10:15
    5788 visningar
    39 svar
    39
    5788

    Hjälp!!!!

    Det är såhär att jag har bytt jobb, så denna månad står jag utan lön... Det fattas ca 3000kr för att betala hyran. Den ska vara bet den 30/11... VAD SKA JAG GÖRA???? :(

    Jag o sonen kommer hamna i knipa pga det här. Fan att jag var så jävla korkad som inte tänkte längre :( får inte ta några sms-lån eller liknande och jag känner ingen som kan låna ut.

    Har sålt allt jag har att sälja så några hundringar rullat in iaf.. Hjälp nig!

  • Svar på tråden Hjälp!!!!
  • Anonym (Tomte­ns jul)
    Äldre 27 Nov 11:01
    #11
    Anonym (Ti-ias) skrev 2015-11-27 10:21:09 följande:

    Hur kan man som vuxen människa inte ens ha en månadslön i besparingar? Ännu värre om man dessutom har barn. Skrämmande!

    Någon särskild knipa sitter du inte i. Du kommer inte bli vräkt för att du ligger efter med EN hyra. Men du bör ta dig en ordentlig funderare på din ekonomi om du inte ens har en månadslön till oförutsedda händelser. Det är ditt stora problem.


    Detta är en typisk kommentar som "Attityder på FL" handlar om.
  • Äldre 27 Nov 11:04
    #12
    Jill94 skrev 2015-11-27 10:59:37 följande:

    Jobbar inom kommunen...


    Det finns inget juridiskt hinder för Kommunen att erbjuda en förskott, förutsatt att det finns inarbetad tid som "garranti". Fråga är alltid gratis.
  • Äldre 27 Nov 11:19
    #13

    De är tyvärr kört...

  • Anonym (Tomte­ns jul)
    Äldre 27 Nov 11:28
    #14
    Jill94 skrev 2015-11-27 11:19:35 följande:

    De är tyvärr kört...


    Har du ringt kommunen och frågat om förskott? Dom jobbar väl iaf till 12:00 idag
  • Äldre 27 Nov 11:29
    #15

    Ja det gör dom tyvärr inte när man är vikarie

  • Äldre 27 Nov 11:38
    #16
    +1

    Då får din borgenär gå in med hyran. Det är ju därför du har en borgenär... så hon/han kan inte bli så förvånad..... det finns ju en anledning till varför du behövde en borgenär....

  • Anonym (Kommu­nenY)
    Äldre 27 Nov 11:45
    #17

    Du kan förmodligen inte ringa till lönekontoret bara sådär. Vi gör visst förskott på lön oavsett anställningsform men bara på begäran av chef som är beslutsfattare i frågan. Inte för att en enskild ringer. Vi är ingen bank.

  • Äldre 27 Nov 11:54
    #18
    Anonym (Ti-ias) skrev 2015-11-27 10:21:09 följande:

    Hur kan man som vuxen människa inte ens ha en månadslön i besparingar? Ännu värre om man dessutom har barn. Skrämmande!

    Någon särskild knipa sitter du inte i. Du kommer inte bli vräkt för att du ligger efter med EN hyra. Men du bör ta dig en ordentlig funderare på din ekonomi om du inte ens har en månadslön till oförutsedda händelser. Det är ditt stora problem.


    Ja hur kan man? Äh lägg ner, det kan faktiskt vara som så att man har använt upp sina besparingar precis pga oförutsedda händelser. Sluta vara så himla mycket "gnällkärring".

    Till TS, kan du inte prata med din chef och be om ett förskott?
  • Äldre 27 Nov 11:55
    #19

    Jag gör allt jag kan för o få ihop dom sista slantarna till hyran...

  • Äldre 27 Nov 11:55
    #20

    Lyckades sälja ett par skor för 50kr iaf.........

Svar på tråden Hjälp!!!!