• Anonym (Anony­m)
    Äldre 27 Nov 15:52
    4690 visningar
    22 svar
    22
    4690

    Vågar man åka till Ullared?

    Jag har blivit väldigt påverkad av terrorhotet . Känns olustigt att vistas i stora folksamlingar.

    Har en resa till Ullared planerad i början på december . Just nu sitter jag och tvekar om jag ska åka eller inte . Hört att det är fler poliser där och så men det lugnar mig inte , för vad kan de göra?

    Hur har ni reagerade på terrorhotet? Undviker ni vissa plaster eller kör ni på som vanligt?

  • Svar på tråden Vågar man åka till Ullared?
  • Anonym (x)
    Äldre 27 Nov 21:59
    #11
    Anonym (daf) skrev 2015-11-27 21:11:53 följande:
    Fast klassen över sänker ju sig genom att gå dit
     Det finns inget som kan sänka en till WT om man tillhör klassen över. Besök i Ullared gör det inte.  För att dra det till ytterligheter så att du tydligt ska förstå. Om kronprinsessan Victoria skulle handla i Ullared och köpa en overall till Estelle som hon sedan använde till henne skulle det då göra Victoria till WT? 
  • Äldre 27 Nov 22:29
    #12

    Men nu måste jag fråga, och jag hoppas verkligen på ett svar. Vad är det som gör att man är WT för att man handlar på Ullared?

  • neverp­reggo
    Äldre 27 Nov 22:51
    #13

    Ja varför skulle du inte? Du kan lika gärna bli påkörd imorgon liksom.

  • Anonym (x)
    Äldre 27 Nov 23:01
    #14
    Panduro skrev 2015-11-27 22:29:56 följande:

    Men nu måste jag fråga, och jag hoppas verkligen på ett svar. Vad är det som gör att man är WT för att man handlar på Ullared?


    Ingenting.  

    Jag skulle vilja påstå att dom enda som kategoriserar folk som WT är dom som ligger i den klassen själva -vad nu det är egentligen- . De vill inte vara där och gör allt för att spela lite finare än vad dom är och påpekar ständigt och jämt vilka handlingar som är WT eller vilka personer som tillhör gruppen.  Just det att låtsas vara lite rikare och finare än man är är väl det enda som vi som tillhör skiktet över skulle klassa som WT.  Nu ägnar vi oss aldrig åt det ifos, vi har inget behov av att racka ner på någon, men om vi skulle...).  
  • Anonym (daf)
    Äldre 27 Nov 23:23
    #15
    Anonym (x) skrev 2015-11-27 23:01:45 följande:
    Ingenting.  

    Jag skulle vilja påstå att dom enda som kategoriserar folk som WT är dom som ligger i den klassen själva -vad nu det är egentligen- . De vill inte vara där och gör allt för att spela lite finare än vad dom är och påpekar ständigt och jämt vilka handlingar som är WT eller vilka personer som tillhör gruppen.  Just det att låtsas vara lite rikare och finare än man är är väl det enda som vi som tillhör skiktet över skulle klassa som WT.  Nu ägnar vi oss aldrig åt det ifos, vi har inget behov av att racka ner på någon, men om vi skulle...).  
    Är det ursäkter jag ser? :D
  • Anonym (!!)
    Äldre 28 Nov 20:32
    #16
    Anonym (trams) skrev 2015-11-27 19:46:44 följande:

    Men det är väll klart du vågar åka till ullared. Bor själv i hålan där "terroristen" togs å inte har jag slutat leva för det. Han är dessutom tillbaka här. Så med det sagt så borde ullared vara tämligen säkert. Sen vore jag terrorist så är ju inte ullared det första stället jag bombar. Stockholm vore bättre. Kram och ha en trevlig resa.


    Bara de att han inte va terrorist. Suck!! han hängdes ut inför hela världen och sen är han oskyldig. Läs på!!!
  • Anonym (Suck)
    Äldre 28 Nov 21:32
    #17
    Anonym (!!) skrev 2015-11-28 20:32:29 följande:

    Bara de att han inte va terrorist. Suck!! han hängdes ut inför hela världen och sen är han oskyldig. Läs på!!!


    Därför hen skrev "terroristen"....... SUCK
  • Anonym (trams­)
    Äldre 28 Nov 21:34
    #18
    Anonym (!!) skrev 2015-11-28 20:32:29 följande:

    Bara de att han inte va terrorist. Suck!! han hängdes ut inför hela världen och sen är han oskyldig. Läs på!!!


    Nog vet jag det. Som sagt jag bor här. Tycker ts's fråga om det är säkert att åka till ullared är lika knäpp. Oroa dig inte varken jag eller vi som bor här behandlar han med rädsla eller ens trodde de hade rätt från början.
  • Anonym (Nej)
    Äldre 29 Nov 01:31
    #19

    Jag vågar inte åka dit pga av alla köpgalningar som kör över en med vagnen :p

  • Anonym (haha)
    Äldre 30 Nov 10:16
    #20

    Jag som är livrädd för terrorister just nu känner mig faktiskt mycket lugnare av att läsa era kommentarer. Känner mig lite lugnare inför min ullaredsresa nu. Tack :)

  • Anonym (Stämm­er)
    Äldre 30 Nov 11:29
    #21
    Anonym (fghjk) skrev 2015-11-27 21:35:44 följande:

    Min syster som bor på Östermalm och har pengar så det räcker och blir över skulle lätt handlat på Ullared om de haft något där som hon ville ha fast billigare än på fina gatan.

    Alla med pengar handlar inte dyrt bara för att de kan. Och ja, jag vet att WT-egenskaper kan finnas även hos de med pengar, men så är inte fallet med min syster.

    Har du tråkigt så här på fredagen föreslår jag att du tar ett avslappnande bad och tar hand om dig istället för att fjanta på FL


    Precis, skulle snarare säga att det är mera regel än undantag att välbeställt folk försöker få saker så billigt som möjligt. Det är ju så dom blivit rika.

    Egen iakttagelse.
  • sextio­talist
    Äldre 30 Nov 11:32
    #22

    Om jag ska vara riktigt ärlig, så är vägen till/från Ullared den farligaste biten av er resa. Det är smala vägar, dålig sikt och mycket vilt.

    Det händer ofta olyckor på vägarna till/från Ullared, så kör försiktigt om ni ska dit.

Svar på tråden Vågar man åka till Ullared?