• Äldre 29 Nov 12:03
    1944 visningar
    11 svar
    11
    1944

    Den ena får adventskalender med Friendslego, vad ge 2,5-åringen?

    Till 5-åringen köpte jag en adventskalender med Friendslego från 2013 på rean för en 100-lapp redan för ett år sedan, men 2,5-åringen har jag inte tänkt på i amningsdimman förrän nu.

    När storasyster var 3 år fick hon småsaker till dockan i små paket, men det har de ju så de klarar sig. Som 4-åring fick hon en princesskalender som blev ett spel. Enda tanken just nu är väl i så fall att köpa en Steffiedocka och ge skor och liknande i små paket. Hon leker gärna med allt som storasyster har och stoppar oftast inte saker i munnen. Då kanske jag även lyckas virka något även om jag har en närhetstörstande bebis. Hon får i så fall ett paket om dagen så allt behöver inte vara klart nu.

    Eller finns det något bättre alternativ?

  • Svar på tråden Den ena får adventskalender med Friendslego, vad ge 2,5-åringen?
  • Äldre 29 Nov 12:06
    #1

    Jag har sett en kalender med en ny Pixie-bok i varje lucka, kanske kan vara något?

  • Äldre 29 Nov 12:25
    #2

    Vi köpte duplo på rean i fredags och så får våran 1 1/2 åring några klossar om dagen. Hon älskar duplo

  • Äldre 29 Nov 12:32
    #3

    Vi köpte playmobil till 2.5 åringen.

  • Äldre 29 Nov 13:30
    #4

    Vår son får pixi-kalendern varje år. (Tredje året nu, han är 4,5 år) han älskar den! Ny bok varje kväll som är blandat med sagor om jul, sånger och andra berättelser :)

  • Äldre 29 Nov 14:41
    #5

    Vi kör också med pixikalender till treåringen, toppen!

  • Äldre 29 Nov 16:21
    #6

    Vi har också pixikalender i år. Annars finns Playmobil 1-2-3 för mindre barn eller Mumin! Den hade sonen förra året som tvååring och figurerna var faktiskt superfina, och inget annat bös i, utan en figur varje dag.

  • Äldre 29 Nov 18:06
    #7

    Pixikalender för tredje året här också. Bästa kalendern. Jättemysigt. :) 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Äldre 29 Nov 19:08
    #8
    Vestra skrev 2015-11-29 18:06:23 följande:

    Pixikalender för tredje året här också. Bästa kalendern. Jättemysigt. :) 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
    Förutom boken "Jesu födelse" som var med 2013 tror jag det var. Såå mycket text och jättetråkiga bilder. Jag var nöjd med att det var mannens läskväll :P
    Det har inte kommit några såna böcker efter det :)
  • Äldre 29 Nov 21:13
    #9

    pixi respektive bamsekalender har vi köpt till våra barn. 2 respektive 4,5 är de och kalendrarna innehåller böcker bägge två

  • Äldre 29 Nov 23:44
    #10

    Pixikalender får sonen som är 2,5 år. Har även sett Briotåg-kalender, play doh-kalender och bondgårdskalender som han nog också skulle uppskatta!

  • Äldre 30 Nov 10:27
    #11
    Milleman skrev 2015-11-29 19:08:17 följande:
    Förutom boken "Jesu födelse" som var med 2013 tror jag det var. Såå mycket text och jättetråkiga bilder. Jag var nöjd med att det var mannens läskväll :P
    Det har inte kommit några såna böcker efter det :)
    Haha, den minns jag inte ens. Så det var säkert maken som hade den kvällen här med. :) 
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Den ena får adventskalender med Friendslego, vad ge 2,5-åringen?