• KCL
    Äldre 3 Dec 13:31
    2669 visningar
    14 svar
    14
    2669

    Vad får era 10 åringar i julklapp?

    Försöker komma på bra och roliga julklappar till min 10 åriga dotter men det är skitsvårt. Hon är i en mellanfas då hon gärna önskar sig leksaker, men det är oftast inte det som intresserar i slutändan. 


     


    Vad får era 10 åringar i julklapp?

  • Svar på tråden Vad får era 10 åringar i julklapp?
  • Äldre 3 Dec 13:57
    #2

    Snart 9-åring, men jag svarar ändå.
    Det vi har hittills är biljetter till melodifestivalen, presentkort till ett ställe där hon får göra polkagrisar, en snorkel-mask, spelet Labyrint (Hon gillar programmet med Diadalos så det är en chansning att det går hem), lego (så hon har nåt att pilla med på aftonen), lite kläder och prenumeration på Kamratposten.

    Sen vet jag att hon får en skateboard, ett par högt önskade stövlar och kläder från annat håll också.

  • Äldre 3 Dec 14:48
    #3

    Har en snart tioåring och här blir det:
    filmer
    biocheckar
    böcker
    ett PS4-spel han önskat sig

    Eventuellt att han får några paket pokemon-kort också, det varierar från dag till dag vad han önskar sig. Och sen lite smågrejer typ ett underställ, strumpor och sånt.

  • Äldre 3 Dec 14:59
    #4

    Jag har en tioårig kille och tycker det är skitsvårt! Hittills har jag köpt en stor legoförpackning, ett spel till wii, ett vanligt sällskapsspel, en bok och lite kläder. Lägger biocheckar på minnet, sen får jag nog snart vara klar med honom. Lite kalsonger och strumpor och nån kul pyjamas blir det nog med. 

  • Äldre 3 Dec 15:04
    #5

    Bio-kort brukar vi slänga in också. Alltid bra att ha. Även presentkort på H&M och Glitter går hem.

  • Äldre 4 Dec 02:41
    #6

    Hexbug nano. Funkar för alla åldrar.

  • Äldre 4 Dec 09:03
    #7

    Hexbug nano, fick googla, aldrig hört talas om. Inget som verkar förekomma i dotterns klass.

  • KCL
    Äldre 5 Dec 11:44
    #8

    Tack för svar och tips! Presentkort på Bio kan nog gå hem så det får jag nog köpa till henne. 


    I övrigt har vi köpt:


    Notställ (hon spelar instrument)
    Bok med instruktioner på olika flätor

    Sedan står det still. Hon fyllde år i måndags och fick mkt av det hon önskade sig:
    Prenumeration på Kamratposten 
    Brädspel
    Nagellack
    En slags radiostyrd figur som flyger

    Det är mkt tvspel som är största intresset men elaka jag försöker styra så att det inte blir alltför mkt tid framför skärmen.

  • Äldre 5 Dec 18:48
    #9

    Något lite utvecklande/utbildande då? Det finns ju många bra böcker och lådor med experiment: elektricitet, magneter, kemi i köket, programmering osv. Sök på STEM-toys och din dotters ålder och se. Eller ex teleskop, mikroskop etc.

    Inga böcker som skulle kunna gå hem? Skönlitterära eller fakta?

    Besök på museum/park/konsert?

  • Äldre 5 Dec 20:50
    #10

    Vi har också köpt notställ, två (bräd)spel, ett gäng böcker, en popcornmaskin, biobiljetter, kläder, en klocka också ska hon få ta hål i öronen.

  • KCL
    Äldre 5 Dec 22:32
    #11
    Sous skrev 2015-12-05 18:48:45 följande:

    Något lite utvecklande/utbildande då? Det finns ju många bra böcker och lådor med experiment: elektricitet, magneter, kemi i köket, programmering osv. Sök på STEM-toys och din dotters ålder och se. Eller ex teleskop, mikroskop etc.

    Inga böcker som skulle kunna gå hem? Skönlitterära eller fakta?

    Besök på museum/park/konsert?


    Tack för tips!

    Har klurat lite på liknande. Förra året fick hon en stor exeperimentlåda som hon gillade. Böcker slukar hon fort, men hon är svår att få intresserad av annat än Harry Potter. Lånade hem Bronsdolken men jag tror aldrig hon öppnade boken. Ska leta lite och se om jag kan hitta något bra. 
  • Äldre 5 Dec 23:00
    #12

    Lego, jacka som hon önskat sig, stövlar, body butter, en tröja, morgonrock, eltandborste, hårborste, basketboll, smink (för hemmabruk).

    Hon kommer att få örhängen, pengar, pysselsaker och presentkort av andra.

  • Äldre 6 Dec 09:35
    #13
    KCL skrev 2015-12-05 22:32:01 följande:
    Tack för tips!

    Har klurat lite på liknande. Förra året fick hon en stor exeperimentlåda som hon gillade. Böcker slukar hon fort, men hon är svår att få intresserad av annat än Harry Potter. Lånade hem Bronsdolken men jag tror aldrig hon öppnade boken. Ska leta lite och se om jag kan hitta något bra. 
    Diana Wynne Jones böcker kanske. Trollkarlsliv, Det levande slottet, Häxkraft osv.
    Eller Cornelia Funkes Bläck-böcker. Annars tyckte jag mycket om ex Gull Åkerbloms Johannesnatten, Drakens ö, Isflöjten eller Maj Bylocks Solstenen, Drakskeppet, I Häxans tid osv i den åldern.
  • KCL
    Äldre 8 Dec 20:33
    #14
    Sous skrev 2015-12-06 09:35:50 följande:
    Diana Wynne Jones böcker kanske. Trollkarlsliv, Det levande slottet, Häxkraft osv.
    Eller Cornelia Funkes Bläck-böcker. Annars tyckte jag mycket om ex Gull Åkerbloms Johannesnatten, Drakens ö, Isflöjten eller Maj Bylocks Solstenen, Drakskeppet, I Häxans tid osv i den åldern.
    Tack för alla tips! Ska genast kolla upp.
Svar på tråden Vad får era 10 åringar i julklapp?