• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • K Markatta

    omni.se/tva-oskyldiga-skadades-de-har-skjutit-som-amatorer/a/QoqpRV

    Två oskyldiga skadades: De har skjutit som amatörer

    Enligt Aftonbladets uppgifter var ingen av de som skadades i skottlossningen i Nacka under söndagskvällen de egentliga måltavlorna för gärningsmännen.

    - Det är två oskyldiga som träffats. De har skjutit som amatörer. Skulle träffa en bil men har inte klarat av automatvapnet, säger en källa till tidningen.

  • Rataxes
    K Markatta skrev 2019-09-09 08:05:12 följande:

    omni.se/tva-oskyldiga-skadades-de-har-skjutit-som-amatorer/a/QoqpRV

    Två oskyldiga skadades: De har skjutit som amatörer

    Enligt Aftonbladets uppgifter var ingen av de som skadades i skottlossningen i Nacka under söndagskvällen de egentliga måltavlorna för gärningsmännen.

    - Det är två oskyldiga som träffats. De har skjutit som amatörer. Skulle träffa en bil men har inte klarat av automatvapnet, säger en källa till tidningen.


    Grötmyndigheten har säkert hittat ett samband som gör att dessa 2 inte är så oskyldiga som aftonslasken gör gällande. De kan t.ex ha klippt sig svart eller köpt fulöl av någon med anknytning till den egentliga måltavlan.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-09 21:22:52 följande:

    Grötmyndigheten har säkert hittat ett samband som gör att dessa 2 inte är så oskyldiga som aftonslasken gör gällande. De kan t.ex ha klippt sig svart eller köpt fulöl av någon med anknytning till den egentliga måltavlan.


    Du 'underförstår' andras uppfattningar I mycket hög grad R.

    Har bara sett det hos man och nöjd I samma omfattning.

    Normalt är det inte fördomar och känslor som avgör vad som hänt, även om svansen och skrikhögern ger just det sättet att resonera ett ansikte. Nej, normalt är det de verkliga omständigheterna som avgör vad som hänt.

    Mig veterligen har två utomstående ej inblandade i konfflikten just råkat ut för gängens och nätverkens våld. Inget tyder nu på att de har nära band till de som gör upp med vapen.
  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-09-09 22:37:57 följande:

    Du 'underförstår' andras uppfattningar I mycket hög grad R.

    Har bara sett det hos man och nöjd I samma omfattning.

    Normalt är det inte fördomar och känslor som avgör vad som hänt, även om svansen och skrikhögern ger just det sättet att resonera ett ansikte. Nej, normalt är det de verkliga omständigheterna som avgör vad som hänt.

    Mig veterligen har två utomstående ej inblandade i konfflikten just råkat ut för gängens och nätverkens våld. Inget tyder nu på att de har nära band till de som gör upp med vapen.


    Så fick du då in "man och nöjd", "svansen" och "skrikhöger" i samma inlägg.

    Det är alltså debilvänster som ska in på vågrätt 3.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 00:18:15 följande:

    Så fick du då in "man och nöjd", "svansen" och "skrikhöger" i samma inlägg.

    Det är alltså debilvänster som ska in på vågrätt 3.


    Äntligen!

    Som jag kämpat för att sno en rad i ditt invektivkryss, som du annars fyller helt på egen hand.

  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-09-10 07:00:59 följande:

    Äntligen!

    Som jag kämpat för att sno en rad i ditt invektivkryss, som du annars fyller helt på egen hand.


    Duktigt. Till och med en vänsterbliven kan lyckas med något.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 08:03:22 följande:

    Duktigt. Till och med en vänsterbliven kan lyckas med något.


    Passar ju i lodrätt 13!

    Vad kallas alla till vänster om skrikhöger och svans.

    Vänsterbliven.

    Ord som förekommer i krysset är

    Debilvänster, dumvänster, såsse, grötmyndigheten, aftonslask, mm

    Komplettera gärna med fler av invektiven så hjälper jag dig att lösa krysset, du får skicka in talongen och ta både ära och vinsten som består av ett kilo blandfärs.

    Hur som helst så är det fult att ljuga om andra, om du kommer ihåg den diskussionen
  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-09-10 18:04:10 följande:

    Passar ju i lodrätt 13!

    Vad kallas alla till vänster om skrikhöger och svans.

    Vänsterbliven.

    Ord som förekommer i krysset är

    Debilvänster, dumvänster, såsse, grötmyndigheten, aftonslask, mm

    Komplettera gärna med fler av invektiven så hjälper jag dig att lösa krysset, du får skicka in talongen och ta både ära och vinsten som består av ett kilo blandfärs.

    Hur som helst så är det fult att ljuga om andra, om du kommer ihåg den diskussionen


    Då är det vurmare som ska in på vågrätt 6 och Balian som ska in på lodrätt 14.

    Din bokstavskombinerade sidekick kanske kan hjälpa dig med fler av sina invektiv?

    Jag minns inte vad det handlade om, så liten plats tar du och dina gelikar i mitt liv.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 21:29:28 följande:
    Då är det vurmare som ska in på vågrätt 6 och Balian som ska in på lodrätt 14.

    Din bokstavskombinerade sidekick kanske kan hjälpa dig med fler av sina invektiv?

    Jag minns inte vad det handlade om, så liten plats tar du och dina gelikar i mitt liv.
    Jag ska påminna dig vid tillfälle.

    Har inte alla bokstäver till ordet som ska stå på talongen du skickar in för att få blandfärsen. Men det börjar på HY och slutar på E... några till av DINA invektiv kan du säkert komma fram med så vi får sista bokstaven.
  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-09-10 21:39:42 följande:

    Jag ska påminna dig vid tillfälle.

    Har inte alla bokstäver till ordet som ska stå på talongen du skickar in för att få blandfärsen. Men det börjar på HY och slutar på E... några till av DINA invektiv kan du säkert komma fram med så vi får sista bokstaven.


    Du behöver inte bry din lilla blandfärsklump du har mellan öronen med det.

    Aha, vänsterinvektiv är lite "finare" och "godare". Det var väl det jag trodde.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna